מנכ"ל האוצר לאל על: ״על החברה מוטלת החובה לפעול בהקדם לשיפור מצבה התזרימי״

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
רם בלינקוב במכתב תשובה נוקב לחברה על בקשת הסיוע: "על החברה ובעלי המניות בחברה למלא את כלל התחייבויותיהם בהתאם להסכם עם המדינה. אין אלא לתמוה על דרישת החברה לקבלת פיצוי מידי בהיקף של 100 מיליון דולר"
אל על
אל על. צילום: עידו וכטל

רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר שלח מכתב תשובה נוקב לחברת אל על על בקשת הסיוע שלה מן המדינה.

אם באל על בנו על הסיוע, הרי לפי מכתבו של בלינקוב זה לא יקרה כל כך מהר.

מנכ"ל האוצר כותב בין השאר בתשובתו לחברה: "אין אלא לתמוה על דרישת החברה לקבלת פיצוי מידי בהיקף של 100 מיליון דולר אשר לא ברור על מה יש לה לסמוך, זאת תוך התעלמות מהסכומים האדירים שניתנו לחברה במהלך השנה שחלפה".

כמו כן מבהיר שוב בלינקוב לחברה כפי שעשה כבר במכתבו בתחילת חודש ספטמבר: "על החברה ובעלי המניות למלא את כלל התחייבויותיהם בהתאם להסכם בין החברה למדינה מיום 18 במרץ 2021 , וזאת ללא תלות בכל סיוע עתידי שיוחלט, ככל שיוחלט, להעמיד לחברה. בהקשר זה אציין כי המדינה בוחנת את צעדיה בנושא זה ושומרת את מלוא זכויותיה לפעול כפי שתמצא לנכון בהתאם להסכם".

למעשה באוצר מצפים שבעלי אל על משפחת רוזנברג, יעמדו  בהתחייבות שלהם להנפיק מניות החברה תוך שהם יביאו להנפקה עוד כ-43 מיליון דולר. דבר שהיה אמור להתרחש בחודש יולי ועדיין לא קרה.

מנכ"ל האוצר דורש מאל על בנוסף:" על החברה ונושאי המשרה בה מוטלת החובה לפעול בהקדם על מנת לשפר את מצבה התזרימי וזאת ללא תלות בפניותיה של החברה לקבלת סיוע מהמדינה. אזכיר כי תנאי הכרחי לכל סיוע נוסף שהמדינה תעמיד, ככל שתחליט להעמיד, יהיה יישום צעדים שתבצע החברה לשיפור מצבה התזרימי באופן שיאפשר לה לצלוח את המשבר לתקופה שלא תפחת מ-12 חודשים".

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

12 תגובות

  1. ככה זה כששרת התחבורה מרב מיכאלי חזרה רק עכשיו מחופשה פרטית של 60 יום.
    שר האוצר דואג אך ורק למגזר הרוסי ולערביי ישראל, ומשאירים את ההחלטה בידיי הפקידון בלניקוב.
    ברב מדינות העולם חברות התעופה קיבלו סיוע כספי ממדינתם בלא כל קשר למצבם אך את הפקידון בלניקוב זה לא מעניין.

    1. כמה טיפשות נירה, מה זה? מה קשור מירב מיכאלי? די כבר. הדברים הם לא לגופו של אדם אלא לגופו של המצב. פחות שנאת חינם לא תזיג לך

  2. "תוך התעלמות מהסכומים האדירים שניתנו לחברה במהלך השנה שחלפה"??
    המדינה לא נתנה שקל לחברת אלעל. המדינה הלוותה(!!) הרבה כסף לחברה אבל לא נתנה!
    זה נקרא – הלוואה. זה לא נקרא – סיוע.
    מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שלא העניקה סיוע (=כסף ללא תמורה) לחברות התעופה שלה ובאותה נשימה מדינת ישראל היא המדינה שהטילה הכי הרבה מגבלות שפגעו בחברות התעופה שלה (ועדיין מגבילה)
    פשוט לא יאומן..

  3. יש למצוא משקיע אחר לאלעל.
    משקיע המחובר למציאות העסקים ולא לרב שאומר לא לטוס בשבת לסאן דור.לחברת תעופה העובדת פחות משבעה ימים בשבוע אין זכות קיום

  4. על ממשלת ישראל לפעול באופן בהול ולקבל החלטה אחת משתיים:אם יש לה עניין ואינטרס אמיתי בחב׳ תעופה לאומית , שתפקיע אותה מידי הרוכשים , תלאים אותה ותשקם את החורבן. ואם אין למדינה ענין, שתציע לכל דיכפין להשתתף במימון וברכישת שאריות הפגר שנותר כי הצחנה שעולה ממנו עברה כל גבול. שנה וחצי של עינוי של עינוי דין והתעללות ב5000 עובדי אלעל ומשפחותיהם שלא חטאו בדבר ומשלמים את מחיר ההתנהלות הפושעת של הבעלים הדירקטורייון והמנכ״ל הקודמים ואלו הנוכחיים ומחיר יוהרת הטייסים. חבל שאילנה דיין לא עושה על השתלשלות הארועים פרק של עובדה…. שמישהו כבר ישים לטירוף הזה סוף!!!

  5. שוב חוזר הניגון…צבא של פקידים 6 ונונבחרים חסרי רגישות ומצפון דוחפים את מרבית העם הזה לעוני חסר תקווה.
    הבעלים אינם מזרימים מכספם. מסרסים את החברה משיקולי אמונה של ימי הביניים, לממשלה כלל לא איכפת והכל על גבם של העובדים. זה נכון באלעל , בעצמאים, במבוגרים, בשכר המינימום ובקצבאות שהן בושה וכלימה. מי שקבע כי קו העו י בוא 3500 שקל שיתכבד ויחיה מסכום זה. ואין מנהיג שיאמר די.!.
    כפרפרזה על דברי המשורר;
    אל אלו אשר דנים את רוב העם לדלות. אל גלגל מחשבתם החלוד, אליהם לו הרעים פה אי מי, אל תוסיפו, שחררו את עמי..!!

  6. אל על דומה למשאית שאיבדה את הבלמים ודוהרת במדרון מסוכן. עשר ידיים אוחזות בהגה וכל אחד מושך לכיוון אחר.הממשלה , האוצר, הבעלים, הדירקטוריון, המנכ״ל, הטייסים, ההסתדרות , הוועד….הצרה הגדולה היא שאנחנו, העובדים, נמצאים על המשאית ומשלמים את המחיר.

  7. לעובדים אין למה לצפות כי עצוב ככל שזה ישמע, לאיש לא באמת אכפת מהם. לחברה מחויבות מוסרית חוקית והרבה מעבר לזה כלפי אלו שקשרו את גורלם ועתידם בה קשר ארוך שנים . אנשים התחייבו על משכנתאות והלוואות , אנשים עשו ויתורים ופשרות בכל תחומי החיים כי חלמו על עתיד. החלום נגוז הבועה התנפצה והעובדים נותרים עם צלקות נפשיות שלעולם לא יגלידו לצד פגיעה כלכלית קשה.

  8. עובדי אל על היקרים. ליבי אתכם. לצערי עתידכם בחברה לא קיים. אני, אישית, מציע לכל מי שיכול פשוט לקום וללכת. לא שביתה, לא עיצומים ולא שטויות. חבל על תעצומות הנפש ובזבוז הזמן. לכו לחפש עתיד טוב יותר במקום אחר. הסבה מקצועית, חזרה לעיסוק קודם, יוזמה חדשה או חלום חדש. החיים קצרים. תשאירו את החברה עירומה מעובדים. שימשיכו ההנהלה קשת הלב, תולעי ההסתדרות ופקידוני האוצר לריב בניהם. החברה גמורה. היקף החובות הבלתי אפשרי, מצב השוק והתחרות, הניהול של ההסתדרות (כן ההסתדרות ולא ההנהלה)… לחברה אין כלום חוץ מהעובדים. המטוסים לא שלהם, הנדל"ן לא שלהם, מועדון הנוסע המתמיד זה לא אמיתי, כלום. אין לה כלום פרט לעובדים מסורים. הגיע הזמן ללכת ויישאר אחריכם רק אוויר. וכך צריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.