מנכ”ל יאט”א בישראל: “אבסורד שלא הכינו את חברות התעופה לסגירת נתב”ג”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
"הסגירה המהירה של נתב"ג הגיעה לחברות התעופה הזרות בהפתעה גמורה. עד כה לא נתקלנו בסיטואציות דומות באירופה. אי אפשר לנהל תעופה בהרמת והורדת מתג". קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל בביקורת חריפה על מקבלי ההחלטות
מנכ
צילום: ספיר פרץ זילברמן

סגירת נתב”ג הגיעה לעולם התעופה בהפתעה גמורה. עד כה לא נתקלנו בסיטואציות דומות באירופה. זה היה צעד דרמטי עבור חברות התעופה”, כך אומר לפספורטניוז מנכ”ל ארגון התעופה הבינלאומי – יאט”א, בישראל.

בחצות של ה-25 בינואר, נסגר נתב”ג לטיסות יוצאות ונכנסות מחשש לכניסת מוטציות נוספות לישראל. הסגירה הרשמית (למעט חריגים) היא ל-6 ימים, אך יתכן והסגירה תימשך זמן ארוך יותר כפי שאמרה השבוע בוועדת החוקה, ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

בעקבות הסגירה המהירה של נתב”ג, זוסמן מדווח על לא מעט פניות שהוא מקבל מחברות תעופה זרות, המנסות להבין עד מתי השדה יהיה סגור ומתי עליהן לצפות חזרה לפעילות. “חברות התעופה נכנסו לעונת החורף עם מצב פיננסי מאוד מאוד ירוד. באופן של מצב עניינים רגיל, חברות תעופה נכנסות לעונת החורף בצורה בטוחה כי הן נשענות על המכירות של עונת הקיץ וחגים שייחודיות לישראל. הפעם בגלל המצב הן נכנסו לעונת החורף בלי שיהיה להן גיבוי לעונת הקיץ. לכן מצבן מאוד בעייתי והסגר שנכפה העמיד אותן בסיטואציה קשה”.

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל
“סיטואציה קשה”. קובי זוסמן, מנכ”ל יאט”א ישראל. צילום פרטי

עוד לדברי זוסמן, “לשם קיום תעופה בתקופת הקורונה, מצפים מהמדינה מחד לפתח תהליכים שיבטיחו את בריאות הציבור ומצד שני מהלכים שיאפשרו את קיום תעופה. לא יעלה על הדעת, אם הקורונה תישאר איתנו לתקופה כל כך ארוכה, שהתעופה תפסק. צריך ללמוד לחיות ולנהל את הסיכונים”.

עוד אומר מנכ”ל יאט”א בישראל, “ממה שנמסר לחברות התעופה ויאט”א בעיקר באמצאות התקשורת, יש סיכוי רב שהסגר האווירי יוארך מעבר ליום ראשן הקרוב. צריך להבין שתעופה וניהול תעופתי לא יכולים להיעשות בהרמת והורדת מתג. חברות תעופה צריכות להתכונן על מנת לקיים טיסה בודדת. ראוי כי חברות התעופה יקבלו מפת דרכים מאוד ברורה מה עומד לקרות. נכון להיום, אין להן ולא קיבלו שום דבר וזה מצב אבסורד שמעמיד את החברות בסיטואציה מאוד לא נוחה מההיבט התכנוני”.

עוד מוסיף זוסמן, “אף אחד לא פיצה את חברות התעופה על כל הנזקים שהצטברו להן עם הסגירה המהירה של נתב”ג”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

6 מחשבות על “מנכ”ל יאט”א בישראל: “אבסורד שלא הכינו את חברות התעופה לסגירת נתב”ג””

  1. בדיוק !
    ממש אבסורד …
    את הטענה הזו היו צריכים להביא לידיעת רוה׳מ והממשלה לפני שהורידו את השאלטר …

    התנהלות שאינה במקומה עד הסוף ….
    חבל

  2. בושה וחרפה שתעלה לנו כנראה עוד הרבה – סגירה מיותרת שמטרתה פוליטית בלבד . אסון גדול שנתב”ג נסגר ועוד כמה שנים שתיחקרו את זה פשוט לא יאמינו איך דבר כזה אושר

  3. גליה לוי

    צודק במאה אחוז !
    להשאיר את נתבג פתוח .
    התעופה ת יקרוס
    ראש הממשלה בבקשה תפתח את נתבג

  4. מובטל

    למה אבסורד? זו מדינת עולם שלישית שמנוהלת עי אנשים מושחתים. אז למה ציפית אדון מנכל יאטא, למה ציפית????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה