אא

מנכ"ל יאט"א ישראל: "האמירה, שחברות תעופה לא החזירו כסף לנוסעים, לא מדויקת"

קובי זוסמן, מנכ"ל ארגון התעופה הבינלאומי יאט"א בישראל לוועדת הכספים של הכנסת: "חברות התעופה עשו מאמצים לא פשוטים והשיבו סכומי כסף לנוסעים באמצעות סוכני הנסיעות, כל אחת בהתאם למשאבים הכלכליים העומדים לרשותה"

צילום: 123rf צילום: 123rf
"האמירה לפיה חברות התעופה לא השיבו לנוסעיהן 'ולו שקל אחד' אינה מדויקת". כך הגיב קובי זוסמן, מנכ"ל ארגון התעופה הבינלאומי יאט"א בישראל, לדברים שאמר אתמול (ב') יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, בדיון שעסק בשינוי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) והתאמתו לעידן הקורונה. "רשמתי את הערתי ב-Chat הדיון ונתבקשתי על ידי מזכירות הוועדה להעביר את ההערה לכלל חברי הועדה באמצעות הדוא"ל", אומר זוסמן.

עוד לדבריו, "ארגון IATA מפעיל בישראל מסלקה אוטומטית BSP אשר מטפלת בסליקת כרטיסי טיסה והתמורה ששולמה בגינם בין סוכני הנסיעות לבין חברות התעופה החברות בארגון. בימים כתיקונם מועברים באמצעות המסלקה סכומים משמעותיים המגיעים לכ-2 מיליארד דולר של פעילות הנפקת כרטיסי בכל שנה קלנדרית וחברים בתהליך זה כ-115 חברות תעופה וכ-400 סוכנים בעלי הרשאה מ-IATA. במהלך החודשים האחרונים ומאז תחילתו של משבר הקורונה, חדלה למעשה כל פעילות המכירה באמצעות המסלקה. בפועל, נכון להיום ומאז חודש מרץ, משמשת המסלקה כפלטפורמה באמצעותה מעבירים סוכני הנסיעות בקשות להחזרים כספיים עבור נוסעים אשר טיסותיהם בוטלו (Refund Application)".

מנכ"ל יאט"אמנכ"ל יאט"א
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל (במרכז) בסיור שקיימה באחרונה רש"ת לנציגי משרד הבריאות ותעשיית התעופה. צילום: ספיר פרץ זילברמן עוד אומר זוסמן, "באמצעות המנגנון דלעיל וחרף המצוקה התזרימית הקשה, המגיעה עד כדי 100% ירידה במכירות ו/או בהכנסות הנובעות מכך, חברות התעופה עשו מאמצים לא פשוטים והשיבו סכומי כסף לנוסעים באמצעות סוכני הנסיעות, כל אחת כמובן בהתאם ליכולתה ולמשאבים הכלכליים העומדים לרשותה. לפיכך ולכל הפחות, אותה אמרה לפיה חברות תעופה לא השיבו לנוסעיהן 'ולו שקל אחד', אשר אליה ביקשתי להתייחס בזמן הדיון, אינה מדויקת או שלמה. אחזור ואציין  כי, כפי שכבר נכתב ונאמר, לטעמנו נוסח הוראת השעה המונח בפני הוועדה אשר, לאחר דיונים מקדימים תוך השוואה למדינות ושווקים אחרים, אף הותאם למאפייניו הייחודיים של השוק הישראלי מגבש שביל ביניים בין האינטרסים של כל הנוגעים בעניין בין עם עסקינן בצרכן הסופי מצד אחד ובין עם עסקינן בחברות תעופה או תיירות (ואלפי עובדיהן מחוסרי העבודה) מהצד השני".

זוסמן המתייחס בדבריו גם להארכת זמן ההחזר הכספי לנוסעים בגין טיסות שבוטלו ל-90 יום, סבור שיש צורך להאריך ל-120 יום. "בהקשר זה אף נחזור על עמדתנו כי בשים לב לנסיבות המשתנות, חלוף הזמן שעבר מאז פרוץ המשבר וסגירת השמיים לכל פעילות מסחרית יהיה זה נכון לשקול ברצינות את הארכת תקופת 90 הימים המוצעת לביצוע ההשבה ל-120 ימים בסה"כ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםיאט"אקובי זוסמן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: