מנכ”ל יאט”א ישראל: “האמירה, שחברות תעופה לא החזירו כסף לנוסעים, לא מדויקת”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
קובי זוסמן, מנכ"ל ארגון התעופה הבינלאומי יאט"א בישראל לוועדת הכספים של הכנסת: "חברות התעופה עשו מאמצים לא פשוטים והשיבו סכומי כסף לנוסעים באמצעות סוכני הנסיעות, כל אחת בהתאם למשאבים הכלכליים העומדים לרשותה"
יאט
צילום: 123rf

“האמירה לפיה חברות התעופה לא השיבו לנוסעיהן ‘ולו שקל אחד’ אינה מדויקת”. כך הגיב קובי זוסמן, מנכ”ל ארגון התעופה הבינלאומי יאט”א בישראל, לדברים שאמר אתמול (ב’) יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, בדיון שעסק בשינוי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) והתאמתו לעידן הקורונה. “רשמתי את הערתי ב-Chat הדיון ונתבקשתי על ידי מזכירות הוועדה להעביר את ההערה לכלל חברי הועדה באמצעות הדוא”ל”, אומר זוסמן.

עוד לדבריו, “ארגון IATA מפעיל בישראל מסלקה אוטומטית BSP אשר מטפלת בסליקת כרטיסי טיסה והתמורה ששולמה בגינם בין סוכני הנסיעות לבין חברות התעופה החברות בארגון. בימים כתיקונם מועברים באמצעות המסלקה סכומים משמעותיים המגיעים לכ-2 מיליארד דולר של פעילות הנפקת כרטיסי בכל שנה קלנדרית וחברים בתהליך זה כ-115 חברות תעופה וכ-400 סוכנים בעלי הרשאה מ-IATA. במהלך החודשים האחרונים ומאז תחילתו של משבר הקורונה, חדלה למעשה כל פעילות המכירה באמצעות המסלקה. בפועל, נכון להיום ומאז חודש מרץ, משמשת המסלקה כפלטפורמה באמצעותה מעבירים סוכני הנסיעות בקשות להחזרים כספיים עבור נוסעים אשר טיסותיהם בוטלו (Refund Application)”.

מנכ"ל יאט"א
קובי זוסמן, מנכ”ל יאט”א ישראל (במרכז) בסיור שקיימה באחרונה רש”ת לנציגי משרד הבריאות ותעשיית התעופה. צילום: ספיר פרץ זילברמן

עוד אומר זוסמן, “באמצעות המנגנון דלעיל וחרף המצוקה התזרימית הקשה, המגיעה עד כדי 100% ירידה במכירות ו/או בהכנסות הנובעות מכך, חברות התעופה עשו מאמצים לא פשוטים והשיבו סכומי כסף לנוסעים באמצעות סוכני הנסיעות, כל אחת כמובן בהתאם ליכולתה ולמשאבים הכלכליים העומדים לרשותה. לפיכך ולכל הפחות, אותה אמרה לפיה חברות תעופה לא השיבו לנוסעיהן ‘ולו שקל אחד’, אשר אליה ביקשתי להתייחס בזמן הדיון, אינה מדויקת או שלמה. אחזור ואציין  כי, כפי שכבר נכתב ונאמר, לטעמנו נוסח הוראת השעה המונח בפני הוועדה אשר, לאחר דיונים מקדימים תוך השוואה למדינות ושווקים אחרים, אף הותאם למאפייניו הייחודיים של השוק הישראלי מגבש שביל ביניים בין האינטרסים של כל הנוגעים בעניין בין עם עסקינן בצרכן הסופי מצד אחד ובין עם עסקינן בחברות תעופה או תיירות (ואלפי עובדיהן מחוסרי העבודה) מהצד השני”.

זוסמן המתייחס בדבריו גם להארכת זמן ההחזר הכספי לנוסעים בגין טיסות שבוטלו ל-90 יום, סבור שיש צורך להאריך ל-120 יום. “בהקשר זה אף נחזור על עמדתנו כי בשים לב לנסיבות המשתנות, חלוף הזמן שעבר מאז פרוץ המשבר וסגירת השמיים לכל פעילות מסחרית יהיה זה נכון לשקול ברצינות את הארכת תקופת 90 הימים המוצעת לביצוע ההשבה ל-120 ימים בסה”כ”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

20 מחשבות על “מנכ”ל יאט”א ישראל: “האמירה, שחברות תעופה לא החזירו כסף לנוסעים, לא מדויקת””

  1. דיוויד

    מדוע כאשר אנו מאחרים ולו ביום אחד לשלם ל BSP אנו נענשים, ואילו עכשיו ב23 לחודש ההחזר שאושר טרם הגיע????!!!!

    1. מימרן קאטי

      לא נכון קיבתי ביטול עם אישור שיזכו אותי בחברת האשראי לא קיבלתי אגורה מאל על הביטול אושר מיידית בגלל גילי ולא בוצע החזר. בנוסף היתה לי טיסה נוספת בישראייר אושר על ידי החברה שיזכו אותי הטיסה היתה לאילת לא בוצע החזר

  2. שיפסיק לבלבל במוח , לא החזירו כסף אני עדיין ממתין לחברת הנסיעות וחברת התעופה שיחזירו לי כסף מטיסה שבוטלה באפריל

    1. שטויות.ישראייר וגם אל על טרם החזירו לי את הכסף גם בחלוף 90 יום

      1. מרום האם רכשת את הכרטיס ישירות מאל על ? אני רכשתי טיסות של אל על דרך איזי גו ועדיין לא קיבלתי החזר

  3. ravid grinas

    חייב לשבח את קבוצת לופטהנזה שפעלה בהגינות והחזירה לי את כל הכספים על רכישות באתרי החברה.
    חברה אחראית ומקצוענית!

  4. לא ראינו שקל החזר מביטול טיסת אלעל לפריז.
    אדוני המנכ”ל, חבל שאתה פוגע בשמך הטוב כשאתה משקר.

  5. מירי קפון

    אי פתיחת השמים כאילו חזרנו לתקופת ימי הביניים, תפתחו את השמים אין שום הצדקה לטרוף הנוראי אתם מונעים לחם מ 95000 משפחות כ”א מאחוריו משפחה, ילדים, הורים, הבושה לרדוף אחרי השקל הורגת את כולם. חייבים לפתוח את השמים דחוף למען כולם. אין הצדקה לסגור את נשמות בני האדם, תנחיתו הנחיות חד משמעיות ותחסכו צער עולם. גם אי הכנסת מטבע זר למדינה הורגת את כולם. תפתחו למען הדורות הבאים, הקטע לא יסולח לכם. אתם עם משכורות עתק, אחרים גוועים.

    1. יעל וייג

      לא החזירו נאמר יתנו ויש לזה אישור בפועל הכסף לא הוחזר של חברת Ryanair
      וזה היה בחודש מרץ עדין הכסף לא הוחזר

  6. כנראה שהוא לא הלווה כמה אלפים טובים לאל על שעוד יושבת טוב עם הכסף של אלפי לקוחות

  7. נוסע לא מתמיד

    רוצים 120 יום? סבבה, עם ריבית והצמדה! הלקוחות הם לא הבנק החברתי שלכם. וככל שההחזר מתעכב כך הסיכוי שנטוס אתכם אי פעם הולך וקטן.

  8. אסתר מ

    רכשתי ישירות מאלעל זוג כרטיסים לברצלונהב29.3.20 ביטלו לנו את הטיסה וטרם שמענו מהם . על אף ששלחתי מייל ,ודיברתי עם נציגה, נאמר לי רק כשנחזור לעבוד נטפל בבקשתך. עברו 3 חודשים עד מתי נחכה?

  9. סוכנת

    מגיעה לך. היית צריכה להזמין אצל סוכן נסיעות. הלקוחות שלי שהזמינו באותה תקופה כמעט לכולם הכסף כבר בבנק אצלם.

    1. תיאה פרידמן

      שטויות. אני עדיין מחכה להחזר דרך סוכנות נסיעות שנחשבת רצינית ! אין אפילו מענה טלפוני רק תשובות לקוניות במיילים שעדיין לא קיבלו את ההחזר מאל על

    2. נוסעת מתמידה

      סליחה , מה זה מגיע לל? לא שוק חופשי? למה אל על מפלה לקוחות פרטיים?

      אם סוכנים היו נותנים לי אותו מחיר ומאפשרים להשתמש בנקודות מועדון אל על כחלק מהתשלום הייתי מזמינה דרכם. בכל הפעמים שבדקתי היו יותר יקרים ולא אפשרו שימוש בנקודות מועדון.

  10. דורון

    לא החזירו כסף חייבים כ 5000 שקלים ואפילו מכתב התחיבות או משהו דומה לא שלחו

  11. קניתי כרטיסים לאל על ב-20,000₪ לכל המשפחה דרך סוכנות קרוזאיט. אין תשובה לא מאל על ולא מקרוזאיט. גם למכתב דרך עורך דין הם לא מגיבים, אז מה עושים???
    החזר כסף? בולשיט!!!!

  12. ניסים

    וואלה טורס החזירה לי כסף עבור טיסת אל על לבודפשט שבוטלה.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.