Makam-Teaser

מסכמים חציון בנתב"ג: WIZZAIR ו-איזי ג'ט עולות והנסיקה של ראיינאייר

החציון הראשון של מתחילת 2018. עמד בסימן מגמת ההתחזקות של חברות הלואו קוסט הגדולות הרושמות עליה משמעותית מתחילת השנה. אל על, לעומת זאת רשמה עלייה של 0.67%, ישראייר יורדת ב-3% וארקיע ירדה ב-4.5% בחציון הראשון של השנה

צילום: ShotterStock

נתוני נתב"ג לגבי חברות התעופה בחצי השנה הראשונה של 2018, כפי שהתפרסמו אתמול (ראשון), על ידי רשות שדות התעופה מלמדת היטב על המגמה: חיזוק הלואו קוסט פגיעה בחברות הסדירות ובעיקר בחברות הישראליות.

אל על, המדורגת ראשונה, הטיסה בחצי השנה הראשונה 2.655 מיליון נוסעים, עם עלייה מזערית של 0.67%,  כאשר נתח השוק שלה ירד מ-30.4% ל-26.89% .

ישראייר המדורגת במקום העשירי הטיסה 243,871 נוסעים , ירידה של 3.26%, כאשר נתח השוק ירד מ-2.9% ל-2.47%. ארקיע, המדורגת במקום ה-14 הטיסה 197,457 נוסעים, ירידה של 4.5%, ונתח שוק שירד מ-2.38% ל-2% בלבד.

סך הכול נתח השוק בחצי השנה הראשונה של החברות הישראליות ירד מ-36% אשתקד לסך של 31.82%.

טורקיש איירליינס, מדורגת במקום השני עם 505,515 נוסעים- עליה של 10.5 ונתח שוק שירד קלות מ-5.27% ל-5.12% .

אולם, כאמור חברות הלואו קוסט הן הסיפור הגדול: WizzAir מדורגת במקום השלישי בחציון הראשון של שנת 2018, עם 489,855 נוסעים, גידול של 83%,  ונתח שוק שכבר טיפס ל-4.96% לעומת 3.08% בלבד לפני כשנה. איזי ג'ט במקום הרביעי עם 486,303 נוסעים, גידול של 26%,  ונתח שוק שעלה מ-4.44% לסך של 4.92%.

רינאייר במקום התשיעי היא הסיפור הגדול בנתב"ג – חברת הלואו קוסט זינקה ב-665%! כאשר תחילת השנה. הטיסה 247,176 נוסעים בטיסותיה בקו מישראל וממנה לעומת 32,309 נוסעים בלבד בתקופה המקבילה אשתקד, והיא עולה מנתח שוק של 0.37% לסך של 2.5% .