אא

המנהל המסחרי העולמי של בריטיש בישראל: "התחרות עושה טוב"

רגע אחרי שריצ'רד ברנסון, מייסד וירג'ין אטלנטיק, הגיע לישראל, אנדרו ברם, מס' 2 בבריטיש איירווייס, כדי להכריז על הכנסת איירבס A350-1000 החדש לקו: "יותר תחרות מובילה למחיר ושירות טובים יותר". האם החברה תשוב לשלם עמלות לסוכנים כבעבר?

קבלו אותו: איירבס A350-1000. צילום: יחצ בריטיש|איירבס 350-100 של בריטיש איירווייס. צילום: יחצ בריטיש|וככה הוא נראה מבפנים. האיירבס החדש של בריטיש. ציל? קבלו אותו: איירבס A350-1000. צילום: יחצ בריטיש|איירבס 350-100 של בריטיש איירווייס. צילום: יחצ בריטיש|וככה הוא נראה מבפנים. האיירבס החדש של בריטיש. ציל?
נתחיל מהסיפור המרגש של מסיבת העיתונאים שכינסה הבוקר (ה') חברת התעופה הבריטית, בריטיש איירווייס, במלון "דריסקו" בתל אביב: החברה הצליחה לאתר את העובד המבוגר ביותר שלה, שממש במקרה מתגורר בצהלה שבתל אביב. קוראים לו אלכס זילוני והוא בן 103, עוד מעט בן 104. כן כן, נולד בשנת 1916 ועבד כטכנאי מטוסים בחברה בין השנים 1939-1941. מספר 2 בבריטיש איירווייס, אנדרו ברם, המנהל המסחרי העולמי של החברה, שכינס את מסיבת העיתונאים, העניק לזילוני (שהגיע מלווה בשתי בנותיו, אחת מהן סוכנת נסיעות) את התואר "העובד המבוגר ביותר של בריטיש איירווייס". זילוני, אגב, גם התעניין לדעת כמה משלמים היום בבריטיש לעובדים? הוא השתכר בזמנו 103 פאונד בחודש. אנדרו ברם (שני מימין) ואלכס זילוני. ומה בחלק החדשותי של מסיבת העיתונאים? בריטיש איירווייס הכריזה על כניסתו לשירות של מטוס הנוסעים החדיש איירבוס A350-1000 לקו תל-אביב-לונדון. האם מדובר במהלך מתוזמן על רקע התחרות הגוברת בקו מול וירג'ין אטלנטיק שנכנסה באחרונה לישראל? למרבה ההפתעה, יעל קטן, מנכ"לית בריטיש איירווייס בישראל, השיבה ל"פספורטניוז" כי "אין קשר בין הכנסת המטוס החדש לקו לבין הגעתה של וירג'ין לישראל. בריטיש מציעה לנוסע הישראלי את המגוון הגדול והנוח ביותר של טיסות לכל חמשת היבשות בתבל. הנוסע הישראלי יכול להתרווח במושבים הנוחים של המטוסים מתל אביב ללונדון, ולהמשיך משם ליותר מ-200 יעדים שונים ב-80 מדינות ברחבי העולם". עוד לדבריה, "כל הטיסות של בריטיש מת"א נוחתות בטרמינל 5 בנמל התעופה הית'רו שבלונדון ומשם יכול הנוסע להמשיך בטיסות המשך לכל העולם. החברה מטיסה את נוסעיה את נוסעיה לשדות התעופה הנוחים בעולם, בשעות טיסה נוחות. רק השנה השיקה החברה יעדים חדשים מלונדון". מאידך, אנדרו ברם אמר במסיבת העיתונאים כי "אין זה מקרה שאנחנו מכניסים מטוס חדש וחדיש לתל אביב. אנחנו רוצים שהלקוחות הישראלים יקבלו את הסטנדרט הגבוה ביותר שיש". עוד אמר כי המטוס החדש הוכנס לנתיבים מובילים דוגמת דובאי וישראל. ולשאלת השאלות, כיצד בריטיש מתכוונת לנהוג בתחרות מול וירג'ין במובן של מתן ערך מוסף ללקוחות, אמר ברם "מרגש שיש תחרות. התשובה הכנה לשאלה הזו היא לכו לנסות. יותר תחרות מובילה למחיר יותר טוב ולשירות טוב יותר". עוד לדבריו, גם "תדירות הטיסות חשובה מאוד. למעלה ממחצית מהנוסעים שלנו ממשיכים מלונדון ליעדי המשך, בעיקר בארה"ב. בריטיש איירווייס היא חברת התעופה הבינלאומית הוותיקה בישראל ופועלת כאן מאז שנת 1932, עוד טרם הקמת המדינה. כיום החברה מפעילה 19 טיסות שבועיות לתל אביב בעונת הקיץ ו-14 טיסות שבועיות בחורף בקו שבין ת"א לונדון. כל הטיסות שלנו הן בתצורה 'ארוכת טווח' (Long Haul)".   התגובה של בריטיש לווירג'ין? מטוס איירבס A350-1000 חדש בקו תל-אביב-לונדון. צילום: יחצ בריטיש וכך הוא נראה מבפנים. האיירבס החדש של בריטיש: 56 מושבים במח' עסקים ו-219 מושבים במח' תיירים. צילום: יח'צ בריטיש

אין שינוי במדיניות העמלות לסוכנים

לשאלת פספורטניוז האם בריטיש איירווייס מתכוונת לשוב ולשלם עמלות לכל סוכני הנסיעות שמוכרים בריטיש, עכשיו שווירג'ין בישראל ומשלמת לסוכנים? ברם: "האסטרטגיה של בריטיש היא לשלם עמלות תמריץ לסוכנים מסוימים שאיתם אנחנו עובדים קרוב. אנחנו רוצים לעבוד עם סוכני הנסיעות בישראל".ברם התכוון בדבריו כי בריטיש תשלם עמלות לסוכנים שיעמדו בטארגט מסוים ולא כפי שנהגה בעבר.

בשורה לקהל העסקי, פחות לקהל הלואו קוסט

לקהל הרחב נציין כי בשורה התחתונה, בריטיש, לא הביאה היום בשורה של ממש לקהל הלואו קוסט שמחפש מחירים נמוכים על חשבון נוחות. איפה כן הבשורה? לשני קהלים: לקהל העסקי שיוכלו מעתה לטוס במטוס נוסעים חדיש ונוח הרבה יותר; ולקהל החרדי שלגביו, נציגי בריטיש רמזו במסיבת העיתונאים כי החברה תבוא לקראתם באופן ההושבה שלהם במטוס. ובאשר למחירי כרטיסי הטיסה, אמר ברם כי "העצה הכי טובה שאני יכול לתת היא להזמין מספיק זמן מראש. מי שמזמין 3 חודשים מראש, יכול למצוא מחירים טובים גם במחלקת עסקים". עוד אמר כי תחרות מעודדת הורדת מחירים. יחד עם זאת, "תעופה היא תעשייה הדורשת השקעות כבדות". בריטיש השקיעה השנה 6.5 מיליארד ליש"ט בין היתר ב-73 מטוסים חדשים, במטוס A350 החדש, בשדרוג הטרקלינים, בתחבורה המקשרת בין המטוס לנמל התעופה ובמסלולים חדשים. "בריטיש חוגגת 100 שנה בעולם ו-87 שנים בישראל, ואנחנו מסתכלים על העתיד". כריות ושמיכות גם באקונומי. צילום: יח"צ בריטיש

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםוירג'ין אטלנטיקלונדון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: