שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מרצדס מכריזה על רכב חשמלי עם טווח של מעל ל-1,000 ק״מ

מרצדס עושה בית ספר לטסלה: יצרנית רכבי היוקרה הכריזה על רכב ה-VISION EQXX עם טווח נסיעה של 1,000 ק״מ בין טעינות
הרכב החשמלי של מרצדס. צילום: יח״צ
הרכב החשמלי של מרצדס. צילום: יח״צ

מרצדס עושה ״בית ספר לטסלה״: יצרנית רכבי היוקרה הכריזה על רכב ה-VISION EQXX עם טווח נסיעה של 1,000 ק״מ בין טעינות. לדברי החברה, מדובר במכונית תצוגה, משמע שהיא עדיין לא תגיע לאולמות התצוגה, אך מדובר על הצהרת כוונות. לדברי ענקית הרכב הגרמנית, ה-Vision EQXX מסוגלת לנסוע מברלין לפריז ללא עצירות לטעינת הסוללה. במשך שנים טסלה צברה פער על יצרניות הרכב הוותיקות שהמשיכו לייצר רכבים עם מנועי בנזין, ואילו טסלה התקדמה עם פיתוח הטכנולוגיה החשמלית. רק לאחרונה, יונדאי הודיעה על כוונתה לסגור את חטיבת מחקר ופיתוח בתחום מנועי הבנזין, לקראת המעבר לרכבים חשמליים לחלוטין.

כאמור – נצנן שוב את ההתלהבות ונזכיר כי מדובר ברכב תצוגה, ועל הצהרת כוונות. סביר להניח כי חלק מהטכנולוגיות שהוצגו ברכב העתידני, יגיעו גם לרכבים בייצור סדרתי. כיום למרצדס עדיין אין רכב שמסוגל להתחרות בטווח המרשים של טסלה. ברכב החדש החברה שילבה טכנולוגיות מרשימות הכוללות סוללות בהספק של 100 קילוואט/ שעה שתופסות 50% פחות נפח ושוקלות 30% פחות מהסוללות הקיימות ברכב EQS. שילוב הטכנולוגיות מאפשר לענקית הרכב הגרמנית לספק טווח נסיעה של יותר מ-1,000 ק״מ. ״המרצדס Vision EQXX מראה כיצד אנחנו מדמיינים את עתיד הרכבים החשמליים. רק לפני שנה וחצי, התחלנו את הפרויקט של הרכב החסכוני ביותר שמרצדס יצרה אי פעם – עם צריכת אנרגיה יוצאת דופן של פחות מ-10 קילוואט לשעה ל-100 קילומטרים. הטווח עומד על 1,000 קילומטרים בטעינה אחת, כשהסוללה הינה סוללה שניתן להתאים גם לרכב קומפקטי. הרכב מתקדם בכל הרבה מימדים, והוא גם נראה נפלא ועתידני. עם זה, ניתן להראות לאן החברה מכוונת: אנחנו נבנה את הרכבים החשמליים הכי נחשקים בעולם״, אמר אולה קלניוס, יו״ר מועצת המנהלים של קבוצת Daimler ומרצדס-בנץ.

הרכב החשמלי של מרצדס. צילום: יח״צ

בשלב זה לא ברור מתי נראה את הטכנולוגיות המהפכניות של ה-VISION EQXX מגיעות גם לרכבים המסחריים של מרצדס, אך נראה כי מרוץ הרכבים החשמליים שפורצים את טווח ה-1,000 ק״מ התחיל. עוד נראה כי התחרות בסין גם כן מזנקת, ובקרוב טסלה תצטרך לספק את התשובה שלה לרכבים החדשים שמביאים טכנולוגיות יוצאות דופן, וכאלו שטרם נראו. עוד יש לציין כי בין אתגרי הרכבים החשמליים, קיים אתגר זמן ההטענה שעומד על זמן רב, ועשוי להתארך אף לשעות. בעוד שתדלוק של רכב אורך דקות בודדות, הטענת רכב חשמלי אורכת זמן רב, ולא בכדי, טסלה שילבה אפליקציית נטפליקס, על מנת ״לבדר״ את בעלי הרכב בזמן שהם ממתינים שהסוללה תתמלא.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.