אא

משרד הבריאות בוועדת הכלכלה: "כשתתאפשר פתיחת מלונות יתאפשר מתווה כניסת תיירים"

לוהט בוועדת הכלכלה של הכנסת. פרופ' גרוטו נטש דיון לאחר חילופי דברים בנושא הפעלת מלונות. יו"ר הוועדה: "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות, אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת"

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. צילום מסך מהוועדה לביקורת המדינה פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. צילום מסך מהוועדה לביקורת המדינה
מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, אמר בדיון שיזם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, בנוגע לכניסת תיירות נכנסת "כשתתאפשר פתיחת מלונות יתאפשר מתווה כניסת תיירים". עוד אמר ד"ר שלמון: "השר חשב שלא נכון לאשר מתווה כזה כשכל הציבור נכנס לסגר. אבן הנגף העיקרית שלנו היא התחלואה בעולם. חשבנו על מדינות שהיו ירוקות ולצערנו הן אינן כבר. כרגע נשארים עם קנדה קוריאה ויפן, אבל אני מסכים שצריך להתחיל עם מישהו כדי להניע את התעשייה הזו. מסכים שכשתתאפשר פתיחת מלונות יתאפשר המתווה הזה. לגבי הצימרים השרה העלתה את זה לפני השר שלי וההחלטה היא לא לפתוח בשבוע הבא. מניח שזה יעלה לקבינט מתוך צורך ברור. צריך לזכור שזה לא חסר כל סיכונים, מצד שני ברור שצריך להניע את התעשייה הזו". סמנכ"ל משרד התיירות, פיני שני: "מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות הוצג למשרד הבריאות לפני למעלה מחודשיים ובפועל הוא יושב על שולחן הנהלת משרד הבריאות ומחכה לאישור. אנחנו לא משלים את עצמנו שיהיו תפוסות גבוהות, אבל נתחיל להניע את הגלגלים. משרד התיירות בעד פתיחת הצימרים. שרת התיירות הציגה את זה ועמדתה לא התקבלה. לפי המתווה לתיירות נכנסת – תיירות ממדינות ירוקות תיכנס ללא בדיקות מתווה פשוט וקל שמחכה לאישור הנהלת משרד הבריאות. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "אנחנו מסתכלים על התמונה הכוללת, כי למעשה כל מגזר אפשר היה לפתוח בנפרד והכל היה מצוין. אם אנחנו פותחים מסעדות זה מעלה סיכון לתחלואה, למרות שכל מסעדה בנפרד זה לא סיכון גדול. לגבי מתווה כניסת תיירים, הכנו מתווה והתקדמנו הרבה מאוד. מקדמים את הבדיקות המהירות וזה מתקדם יפה מאוד. צריך לזכור שאחת הבעיות שלנו שהיינו מדינה אדומה. אנחנו בדרך למדינה ירוקה ונערכים לזה בקיצור בידוד לאנשי עסקים, הנוהל מוכן ומחכה לאישור שר הבריאות. מתווה תיירים ממדינות ירוקות אפשר לקדם אותו כמתווה ירוק לירוק, אחת הבעיות שאין כל כך מדינות ירוקות לכן יהיה קשה להביא תיירים ממדינות ירוקות. הגיעה היא רק העיתוי והעיתוי כרגע הוא לא מתאים. בסוף הקורונה הגיעה לישראל מבחוץ וכשהיא חזרה בהרבה מדינות זה הגיע מבחוץ". בתגובה לדברי גרוטו אמר היו"ר מרגי: "המשק לא מחכה להחלטת הקבינט. משרדי הממשלה לא נכנסו לסגר, צריך להכין מתווה, לאשר מולכם ובמידה ופתחתם צריך לדעת איך המלונות יעבדו".
ועדת הכלכלהועדת הכלכלה
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי. צילום: דוברות הכנסת שר התיירות לשעבר, אסף זמיר, שאל מה הסכנה במשפחות שמתארחות בצימרים? פרופ' גרוטו השיב כי צימרים יפתחו בשלב השלישי וכרגע אנחנו לפני השלב השני. ח"כ מיקי לוי התפרץ בצעקות ושאל מדוע לא לפתוח את הצימרים. בעקבות ההתפרצות אמר פרופ' גרוטו כי אם כך יתנהל הדיון הוא נוטש אותו. היו"ר מרגי אמר בתגובה כי "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות, אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת". היו"ר מרגי בירך על איי התיירות הירוקים באילת ובים המלח ואמר: "חייבים לאפשר חידוש תיירות הפנים והחוץ, כמובן מתוך זהירות ומתינות ולא כפי שהיה בגל הראשון. אבל מדובר באחד ממנועי הצמיחה של המשק וצריך להתחיל את המתווה. צימרים זה אחד הדברים שלא ברור למה מתעכבים, וכך גם הכנת מתווה לכניסת תיירים לישראל". יוסי פתאל, מנכ״ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל: "בענף התיירות הנכנסת דרושים חודשים של הערכות והכנות על פי המתווה שיוחלט בטרם יכנס לישראל התייר הראשון לאחר החלטת הממשלה. גובש מתווה ואף אושר ע״י גורמי המקצוע במשרד הבריאות ורק מסיבות פוליטיות וחוסר סדר וארגון לא מפרסמים את המתווה שיוכל להוות בסיס לעבודת הכנה בארץ ובחו״ל. יש לנו צבר הזמנות לסוף השנה ותחילת שנה הבאה לתיירים שמעוניינים להגיע לארץ מסיבות דתיות ותוכנית עבודה מחויבת המציאות וגם ההיגיון." פתאל הוסיף: "העמיתים שלנו בחו״ל מעוניינים לדעת איך זה יעבוד כשתתאפשר הכניסה לישראל. המתווה שהצענו ואושר מבטיח תנועת תיירים מפוקחת מנוטרת ומבוקרת. תיירים ממדינות ירוקות מהווים בהגדרה סיכון בריאותי נמוך יותר מכל אזרח ישראלי שמסתובב בארץ. ערי פריפריה כמו טבריה נצרת עכו צפת ירושלים ועוד בלי תיירים בחורף הקרוב יגוועו כלכלית. אנו קוראים לממשלה לעשות את המתבקש וההגיוני. המדיניות הנוכחית אינה הגיונית גם מבחינה בריאותית."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםועדת הכלכלה של הכנסתפרופ' איתמר גרוטו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: