שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

מתחזקים מחאה

מאות עובדי אגף התחזוקה של אל על ניצלו את טקס הנחיתה המסוקר של הדרימליינר הבוקר בנתב"ג כדי למחות על תנאי העסקתם. עם נחיתת המטוס הם פצחו בשירת התקווה כשידם מונפת ומאוגרפת. צפו מה אמר לנו אחד העובדים הזועמים בסרטון
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מאות עובדי אגף התחזוקה של אל על מחו על תנאי העסקתם בטקס הנחיתה של מטוס הדרימליינר החדש של החברה מוקדם יותר הבוקר (ד').

העובדים ניצלו את הטקס המסוקר על מנת להשמיע את קולם, קבל עם ועדה. העובדים שהונחו לא להתראיין לכלי התקשורת הרבים שסיקרו את הכנס, שמרו על דום שתיקה. למעט אחד זועם שכך אמר לנו בעיצומה של המחאה: "עובדים מסורים. עובדים נאמנים. מזיעים עובדים על הבטון מזיעים יום וליל בשביל שכר זעום כשהם גורפים מיליונים לכיסים. מטוסים חדשים אירוע של כמעט מיליון שקל והם חסכו פה מיליון דולר כדי לסגור עסקה עם העובדים. מה לעשות, הנהלה אטומה. יושבים ימים ולילות. מתחננים שישבו איתנו למו"מ. נאדה שום דבר לא זז. הנהלה אטומה. במקום שנחגוג את העתיד של אל על עם ההנהלה, עם העובדים ועם המשפחות, אנחנו צריכים לעמוד פה בשמש הקופחת. זה המצב". העובד הזועם, דיבר למצלמה בניגוד להחלטת ועד עובדי אגף התחזוקה שלא להתראיין בשלב זה ולשמור על "מחאה שקטה".

כבר בתחילת החודש (אוגוסט) איימו 1,400 עובדי התחזוקה בסכסוך עבודה. הסיבה: הנהלת אל על לא נענית לבקשתם לתוספות שכר. וזאת לאחר, שהמשא ומתן האחרון שהתקיים בין הנהלת אל על לבין ועד עובדי התחזוקה ונציגי הסתדרות העובדים הסתיים בתחילת החודש ללא תוצאות. העובדים טענו אז כי הנהלת אל על דחתה את בקשותיהם לתוספות שכר בגין העומס ההולך וגדל בעבודה המוטלת עליהם ולהתייעלויות שביצעו.

עוד טענו כי חל גידול מתמשך בכמות המטוסים בהם מצטיידת החברה לעומת גידול מועט בכמות עובדי התחזוקה וכי הפער לא פרופורציונלי ויוצר עומס רב על העובדים. זאת ועוד טענו כי אל על עושה שימוש בעובדי התחזוקה לצורך הגדלת הכנסותיה, בדברים אשר אינם קשורים לעבודתם או למטוסי החברה. כך למשל, החברה מתקשרת בהסכמים עם גופים וחברות תעופה חיצוניות תוך כדי הגברת עומס העבודה המוטל על עובדי התחזוקה, בהטלת משימות נוספות כגון: ביצוע תחזוקה למטוסים חכורים ולמטוסי חברות אחרות וכתוצאה מהטמעת מערכות מסווגות, וכל זאת, כך טוענים העובדים, באופן חד צדדי ומבלי לשתף את נציגי העובדים ומבלי לתגמל אותם על אקסטרות. "הנהלת החברה בחרה שלא לנהל מו"מ ענייני עם נציגי מגזר התחזוקה ומונעת אפשרות להגיע להסכמות בדבר תנאי עבודה ראויים", נמסר מהוועד.

הנהלת אל על מסרה אז בתגובה לדברים הללו כי "ההסתדרות, ההנהלה ונציגות העובדים באל על חתמו ביוני 2015 על הסכם עבודה המבטיח שקט תעשייתי עד אוגוסט 2018 ואנו מצפים מכל הצדדים להמשיך וליישם את ההסכם. ההסכם קבע כי ניתן לקיים מו"מ מגזרי שבסיסו התייעלות ואנו בעיצומם של דיונים עניינים. אין כל בסיס ואין בכוונת ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה".

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.