אא

"נגיע בהמונינו להיקשר על גדרות שדה דב"

מועצת העיר אילת דורשת מראש הממשלה לקדם את הצעת החוק של שר התחבורה ולמצוא לעיר אילת חלופות תחבורתיות ראויות, ״זו שעת צרה אמיתית לעיר אילת!" פתח ראש העיר אילת את ישיבת המועצה, ראש הממשלה יכריע בסוגיה ביממה הקרובה

מועצת העיר אילת. צילום: עיריית אילת מועצת העיר אילת. צילום: עיריית אילת
  לאחר שקיבלה השבוע, ועדת הכספים של הכנסת, פה אחד את הצעתו של שר התחבורה - בצלאל סמוטריץ, לדחות את סגירת שדה דב בשלוש שנים ובטרם התקבלה החלטת ראש הממשלה - בנימין נתניהו בעניין, התכנסה הערב (ד׳) מועצת העיר אילת לדיון חירום באוהל המחאה הממוקם בחזית שדה דב. מועצת העיר אילת דנה במשמעויות ההרסניות על חיי תושבי אילת על רקע כוונת ראש הממשלה לסגור את שדה דב ואישרה פה אחד את תכנית ההמשך למחאה נגד סגירת שדה דב. ״ביום ראשון הקרוב נכבה את האורות בעיר אילת, ובבוקר יום שני, נגיע בהמונינו להיקשר על גדרות שדה דב״ כך החליטו פה אחד חברי מועצת העיר אילת. ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי פתח  את הישיבה בקביעה: ״זו שעת צרה אמיתית לעיר אילת! לסגור את שדה דב, זה להמיט כליה על העיר אילת״. מועצת העיר אילת דורשת מראש הממשלה לקדם את הצעת החוק של שר התחבורה ובטווח של שלוש השנים, למצוא לעיר אילת חלופות תחבורתיות ראויות ולשבת עם הנהלת העירייה להכנת תוכנית אסטרטגית מתוקצבת שתביא לשיפור מתמיד של איכות החיים של תושבי העיר אילת.  
שדה דבשדה דב
שדה דב. צילום: פספורטניוז
סגן וממלא מקום ראש העירייה - אלי לנקרי הביא בפני המועצה את ממצאי הדו״ח שביצע הכלכלן דוד בועז הנוגעים למשמעויות ההרסניות בסגירת שדה דב, בדגש על ענף התיירות עליו נשענת כלכלת העיר. בדו"ח מציין דוד בועז כי הרחקת אילת מת"א תגרום לנזק ישיר של 1.2 מיליארד שקל לשנה וירידה של 15 מיליארד שקל בערך הנכסים בעיר. מתוך כך, הנזק לכלכלת אילת, יהיה גדול בהרבה מאיבוד הכנסות שהמדינה צפויה לקבל באופן חד פעמי ממימוש החלופה לשדה דב הקיים.
סטס דינקין, סגן ראש העירייה קרא גם הוא תיגר ואמר: ״לצערנו, הממשלה מוציאה את העיר למכירה פומבית״. מתן בארי, סגן ראש העירייה שיזם את דיון החירום באוהל המחאה קרא כמו שאר חברי המועצה, להסלים את המאבק. עו״ד סימה נמיר, המשנה לראש העירייה: ״ראש הממשלה פוגע בעיר אילת, בילדים שלנו, בחולים, בחיילים, בסטודנטים, בכלכלה ובעיר כולה״. משה אלמקייס: ״מי שלא אילתי, לא יבין לעולם את מה שחווים התושבים״. ראשי סניף הליכוד באילת, ברוך קבלו ועיוש אלמליח לכל שרי הליכוד: "אתם נמצאים כנראה בעמדת המתנה לקבלת תפקידי שרים אתה בוחרים להעלם מתחת לרדאר התקשורתי ולזנוח את העיר שכל כך פירגנה והעניקה לתנועת הליכוד בבחירות  את מחצית מבוחריה!!!!!! שרינו, אנו מצפים מכם להשמיע קול ולפנות לראש הממשלה בדרישה לשנות את החלטתו, ברור לכם שלא נוכל לעבור לסדר היום אם ותמיכתכם לא תשמע, היום יום הדין של אילת! כך נכתב במכתב שהופץ על ידם לכל שרי הליכוד.
במקביל לישיבת המועצה נערכה פגישה שזימן ראש הממשלה נתניהו עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', משרד האוצר, רמ"י והיועץ המשפטי לממשלה.
השר סמוטריץ' הציג בפני רוה"מ את המתווה לדחיית פינוי השדה עד מציאת פתרונות אופטימליים למען תושבי אילת. גורמי המקצוע הציגו אף הם את הקשיים המשפטיים והתקציביים שיש לדעתם במתווה המוצג. ראש הממשלה יכריע בסוגיה ביממה הקרובה.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "אני מאמין במתווה שהוצג וחושב שיש לו היתכנות להשאיר את נתיב האוויר פתוח. בכל מקרה ובכל החלטה שתתקבל נעמוד לצידם של תושבי אילת ונעשה את המקסימום שביכולתינו למזער את הפגיעה בתושבי אילת והפריפריה".
   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםשדה דבבצלאל סמוטריץבנימין נתניהו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: