נורוויג'ן אייר: שנה שנייה של הפסדים כבדים

חברת התעופה מדווחת על הפסד נטו של כ-175 מיליון דולר ב-2018 לאחר הפסד של כ-210 מיליון דולר ב-2017 ומציגה את תכניותיה לחזור למאזן חיובי ב-2019. לאחר שקבוצת IAG נסוגה מהכוונה לרכוש אותה, קבוצת לופטהנזה עשויה לקפוץ לתמונה

צילום: shutterstock

בהמשך לאזהרת הרווח, שפרסמה חברת הלואו-קוסט הנורבגית, נורוויג'ן אייר, בשבוע שעבר, מפרסמת החברה באופן רשמי את המאזן המסכם לשנת 2018.

זו השנה השנייה ברציפות, שהחברה רושמת הפסדים כבדים. ב-2017 רשמה החברה הפסד נטו של כ-210 מיליון דולר ואילו ב-2018 הפסידה כ-175 מיליון דולר.

למרות גידול של 13% במספר הנוסעים ל-37 מיליון בשנת 2018, החברה המשיכה להפסיד בשנה האחרונה, והמנכ"ל המייסד, ביורן קוס, הסביר: "התחרות הקשה המתמשכת ומחירי הדלק הגבוהים השפיעו על התוצאות, וזאת בנוסף להוצאות משמעותיות הקשורות לתקלות במנועי רולס רויס במטוסי הדרימליינר. בשל כך גם נאלצנו לחכור מטוסים כדי למנוע עיכובים וביטולים של טיסות טרנסאטלנטיות".

כתוצאה מההפסדים המתמשכים החליטה החברה על צעדי התייעלות קיצוניים מחד ועל בדיקת אפשרויות למכירה או לשותפות עם חברות אחרות.

"המפתח להמשך פעילותנו הוא חזרה לרווחיות באמצעות סדרה של אמצעים, כולל תכנית דרסטית לקיצוץ בהוצאות, אופטימיזציה של הקווים ומכירת מטוסים", הכריז המנכ"ל.

ואכן לאחרונה החברה הודיעה על מכירת שני מטוסים, על סגירת בסיסי פעילות בארה"ב ובאירופה, ועל צמצום מספר הטיסות ליעדים שונים בצפון אמריקה, אירופה והמזה"ת. בין בסיסי הפעילות, שהחברה החליטה לסגור: איי ספרד – טנריף, פלמה דה מיורקה וגראן קנריה, פרובידנס וסטיוארט בארצות הברית, ורומא באיטליה, סגירה המובילה לביטול הקו מתל אביב.

כל הקיצוצים ייכנסו לתוקף החל מלוח הטיסות של קיץ 2019.

בעקבות התכנית לסגירת בסיסי הפעילות באיי ספרד: מיורקה, גראן קנריה וטנריף, הצוותים הספרדיים של החברה, 124 טייסים ו-260 דיילים, מאיימים בשביתה.

המצב הפיננסי הקשה של נורוויג'ן הוביל גם את הנהלת קבוצת IAG, חברת האם של בריטיש איירווייס ואיבריה, לוותר על המגעים לרכישתה, ואולי תהיה זו קבוצת לופטהנזה, שתחלץ בסופו של דבר את נורוויג'ן ממצוקתה.

 

 

 

 

נושאים שמוזכרים בידיעה