נמל התעופה החדש של בייג'ינג ייפתח בספטמבר

נמל התעופה הישן של בירת סין, 'קפיטל אינטרנשיונל', נבנה רק לפני 11 שנה לקראת המשחקים האולימפיים של 2008, אך נוכח הגידול העצום בתנועת הנוסעים בסין הוא עמוס מאד ואינו עונה על הצרכים

הטרמינל הגדול בעולם בנמל 'קפיטל' בבייג'ינג. צילום: shuutterstock

המספר ההולך וגדל של הסינים הטסים לטייל ברחבי העולם הוביל לכך שנמל התעופה המודרני של בייג'ינג, 'קפיטל אינטרנשיונל', שנחנך ב-2008 לקראת המשחקים האולימפיים, הגיע לקצה גבול הקיבולת ואינו עונה עוד על הצרכים. אי לכך, בימים אלה נמל התעופה השני של בייג'ינג מצוי בשלבי הקמה סופיים וצפוי להיפתח בחודש ספטמבר הקרוב.

הקמת הנמל החדש, 'דקסינג אינטרנשיונל', עולה 12 מיליארד דולר והוא צפוי להיות נמל התעופה העמוס ביותר בעולם.

עפ"י הנתונים, שמפרסם ה'וושינגטון פוסט', תנועת הנוסעים בסין הסתכמה בשנת 2018 ב-1.26 מיליארד נוסעים, גידול של 10.2% בהשוואה לשנת 2017. עפ"י תחזית יאט"א, סין תחלוף על פני ארצות הברית בהיקף התנועה האווירית בשנת 2022, שנתיים מוקדם יותר מהתחזית הקודמת.

נמל התעופה 'קפיטל אינטרנשיונל' של בייג'ינג שירת בשנה שעברה 100 מיליון נוסעים, שני בהיקף הפעילות בעולם אחרי נמל התעופה העמוס בעולם, 'הרטפילד-ג'קסון' באטלנטה.

"הנמל עמוס יתר על המידה בצורה קשה", אומר די וויי, סמנכ"ל תכנון נמל 'דקסינג' החדש, על נמל 'קפיטל'. "עפ"י הערכתנו, מדי יום כ-400 טיסות נוספות אינן מתוכננות ואינן מופעלות עקב העומס יוצא הדופן על בקרת הטיסות".

נמל 'דקסינג' החדש מכיל טרמינל מרכזי ו-5 שלוחות, והוא מרוחק כ-45 ק"מ מדרום לבייג'ינג. מערכת מסילות רכבת חדשה, הנבנית במקביל להקמת הנמל, תאפשר לנוסעים מ-28 ערים שונות להגיע לנמל התעופה תוך 3 שעות ברכבות חדישות ומהירות.

עפ"י הערכות של מומחי תעופה, נמל 'דקסינג' החדש יחלוף תוך שנה אחת על פני נמל התעופה של אטלנטה בהיקף הפעילות ויהיה נמל התעופה העמוס בעולם.

נושאים שמוזכרים בידיעה