אא

נמלי התעופה המובילים של 2019. איזה ציון קיבל נתב"ג?

הארגון הבינלאומי המסייע לנוסעים מול חברות התעופה, AirHelp, דירג 132 נמלי תעופה בינלאומיים עפ"י מדדי איכות השירות לנוסעים, והתוצאות שונות מאד מהדירוג הסטנדרטי של אתר הדירוגים Skytrax

צילום: shutterstock| צילום: shutterstock|
  ארגוני תעופה בינלאומיים שונים מדרגים את טיבם של נמלי התעופה בעולם עפ"י קריטריונים של נפח פעילות, מגוון שירותים ואטרקציות ונהלי הטיפול בנוסעים. כל ארגון והדירוג שלו, כש-Skytrax נחשב לאורים ותומים של הדירוג התעופתי, ומדי שנה הוא גם מחלק פרסים למצטיינים בקטגוריות שונות בענף התעופה. בשנים האחרונות ארגון הסיוע לנוסעים מול חברות התעופה, AirHelp, החליט לבצע דירוג שנתי עפ"י קריטריונים אחרים, שאינם מתייחסים להיקף השירות, אלא בעיקר לאיכות השירות, עפ"י חוות דעתם של הנוסעים על מגוון נושאים בטרמינל. AirHelp ביצע השנה ניתוח מקיף של השירות לנוסעים ב-132 נמלי תעופה ברחבי העולם עפ"י שלושה מדדים עיקריים: עמידה בלוח זמני ההמראות, איכות השירות (יחס עובדי הנמל, אורך התורים, הניקיון בטרמינל וכו'), היצע המזון והקניות. ומסתבר כי התוצאות המתייחסות לאיכות השירות מפתיעות ושונות מאד מהדירוג הסטנדרטי, המתייחס בעיקר להיקף השירות. להלן 5 נמלי התעופה המובילים בדירוג של AirHelp לשנת 2019:
  1. נמל חמאד – דוחה, קטאר
  2. נמל האנדה – טוקיו, יפן
  3. נמל אלפתריוס וניזלוס - אתונה, יוון
  4. נמל אלפונסו פנה – קוריטיביה, ברזיל
  5. נמל לך ואלנסה – גדנסק, פולין
בדירוג הסטנדרטי של Skytrax מופיעים רק שניים מהנמלים הנ"ל בחמישייה הראשונה: נמל חמאד במקום הרביעי ונמל האנדה במקום השני. עפ"י Skytrax, נמל צ'אנגי בסינגפור הוא הטוב בעולם, זו השנה השביעית ברציפות, ואילו ב- AirHelp הוא מדורג במקום השביעי בלבד. נמלי תעופה בינלאומיים פופולריים, המעניקים לנוסעים מגוון רחב של שירותים ומדורגים לרוב בצמרת העולמית, נדחקים בדירוג של AirHelp לתחתית הרשימה עפ"י איכות השירות לנוסעים. למשל, נמל ציריך – במקום 87, מינכן – 99, אינצ'און/סיאול – 105, פרנקפורט – 113, הונג קונג - 114, שארל דה גול – 121, גטוויק – 123. נתב"ג, שזכה בעבר לשבחים רבים ודורג במקום גבוה למדי בדירוגים שונים, לא נכנס לרשימת AirHelp וגם לא לרשימת ה-100 של Skytrax, המעניק לו ציון 5 מתוך 10, עפ"י חוות דעת הנוסעים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גairhelpSkytrax

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: