נשמטה להם הקרקע: חברות שירותי קרקע בנתב”ג לרה”מ – “בלי סיוע לא נשרוד”

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
למעט מס' טיסות זניח, לחברות שירותי הקרקע בנתב"ג אין עבודה. בפנייה בהולה לרה"מ מבקשים ראשי QAS, לאופר תעופה-גהי ואירוהנדלינג - חבל הצלה מידי. "אי החזרת הפעילות התעופתית והמשך המצב הקיים יובילו לאובדן"
בגלל הקורונה: QAS סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של רק 608 אלף דולר
יוסי רביב, מנכ"ל QAS שירותי קרקע. צילום: יח"צ חברה

בזמן שעוד ועוד ענפים במשק חוזרים בהדרגה לפעילות, חברות שירותי הקרקע בנמל התעופה בן-גוריון/רמון מושבתות כמעט לגמרי. בפנייה בהולה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקשים ראשי החברות יוסי רביב, מנכ”ל QAS, אלעד לוי, מ”מ מנכ”ל לאופר תעופה-גהי ואוריה דהן, מנכ”ל אירוהנדלינג – חבל הצלה מידי.

במכתב ששיגרו השלושה לרה”מ וכן לשרי האוצר, התחבורה והתיירות הם כותבים: “נפגעו בצורה קשה לאור הירידה הדרמטית בכמות הטיסות של חברות התעופה השונות. המשכיות משבר הקורונה והקפאת פעילות המשק בחודשים שחלפו מאז חודש מרץ החריפו עשרות מונים את הנזקים הכלכליים הדרמטיים שאנו חווים. חברות שירותי הקרקע, כחלק מענף התעופה, טרם חזרו לפעילות ומצויות דה פקטו בשיאו של המשבר, על אף החזרה ההדרגתית של יתר המשק לפעילות בשבועות האחרונים. ללא מענה וסיוע של משרדי הממשלה למצבנו הנוכחי, אנו עומדים בפני סכנה ממשית בה חברות שירותי הקרקע לא ישרדו לקיום המשך פעילות תעופתית בישראל”.

חברות שירותי הקרקע הן הזכייניות הבלעדיות למתן שירותי קרקע וליווי לחברות התעופה ולנוסעים בשדות התעופה בישראל. חברות אלה הן למעשה זרוע תפעולית של רשות שדות התעופה (רש”ת) ושל חברות התעופה (ישראליות וזרות) בכל האמור בשירותי קרקע. החברות מעסיקות יחדיו למעלה מ-2,000 עובדים שרובם הוצאו בחודש מארס לחל”ת. “ללא חברות שירותי הקרקע – עובדיהן והציוד שברשותן”, כותבים השלושה לנתניהו, “לא יכול להתקיים תפעול תקין של נחיתות והמראות בשדה התעופה”.

בנימין נתניהו
“קריאה נואשת לעזרה דחופה והכרחית, שבלעדיה ישנה סכנה קיומית ממשית לחברות שירותי הקרקע”. רה”מ, בנימין נתניהו. צילום: 123rf

עוד הם כותבים, “המשכיות השארת העובדים בחל”ת מערערת את ביטחונם של העובדים בהמשכיות העסקתם, מובילה אותם לחיפוש פתרונות תעסוקה אחרים ופוגעת בהמשכיות התפעולית של החברות. יתר על כן, השארת העובדים הללו ללא עבודה מביאה לכך כי כל הכשרותיהם וכשירותם לעבודה ירדו לטמיון וכי בעת חזרה לעבודה כלל העובדים יצטרכו לעבור את כל ההכשרות מחדש, הכשרות שהינן השקעה כספית גדולה ואף נמשכות זמן רב. תקופת החל”ת של העובדים הללו צפויה להסתיים בקרוב, והעובדים יישארו ללא תעסוקה וללא מענה בדמי אבטלה. אי מציאת פתרון ונקיטת צעדים מיידים לפתרון דחוף יוביל למצב בו העובדים יישארו ללא כל ביטחון תעסוקתי וללא שכר ואף יוביל לפגיעה בשימור הרציפות התפקודית של העובדים ושמירת הכשרות התפעולית והמבצעית של חברות שירותי הקרקע. הסכנה הממשית הקיימת לכך, היא כי בהיעדר ביטחון תעסוקתי לעובדי חברות שירותי הקרקע, לא ניתן יהיה לתפעל את שדות התעופה של ישראל עם חזרת הפעילות התעופתית, הן משום שלא יהיו עובדים בחברות הקרקע והן בשל כך שהחברות הקרקע עלולות שלא להתקיים עד אז. אי החזרת כלל הפעילות התעופתית והמשך המצב הקיים כפי שהוא, יובילו לאובדן העובדים המקצועיים של כלל חברות שירותי הקרקע, עובדים בהם הושקעו משאבים רבים להביאם לרמת מקצועיות הנדרשת”.

נתב"ג
“חברות שירותי הקרקע, כחלק מענף התעופה, טרם חזרו לפעילות ומצויות דה פקטו בשיאו של המשבר”. נתב”ג ריק מנוסעים. צילום: ספיר פרץ-זילברמן

רביב&דהן&לוי מבהירים עוד כי “מצבן הכלכלי של חברות שירותי הקרקע, בו ההכנסות מועטות מהטיסות הבודדות שנוחתות בשדה התעופה ועלויות התפעול של הטיסות הבודדות גבוהות, גוררת את החברות להפסדים כלכליים כבדים אשר עלולים להביא לקריסתן. פנייתנו זו הינה קריאה נואשת לעזרה דחופה והכרחית, שבלעדיה ישנה סכנה קיומית ממשית לחברות שירותי הקרקע. קריסת חברות שירותי הקרקע ייפגע בענף התעופה כולו, ברשות שדות התעופה עמן החברות עובדות בצמידות ויוביל לאובדן מקום תעסוקה גדול של אלפי עובדים ומשפחות בישראל. אנו מבקשים כי חברות שירותי הקרקע יוזמנו לדיון דחוף בו ייקבעו פתרונות פיצוי וסיוע מידי להן ללא כל דיחוי”.

מנכ”ל QAS לעובדי החברה: “נמשיך לפעול בנחישות אל מול הממשלה לקדם פתרון הולם”

יוסי רביב, מנכ”ל חברת שירותי הקרקע QAS שיגר לעובדי החברה את המכתב הבא: “עובדות ועובדים יקרים, אנו ערים לתחושותיכם אשר מתעצמות בימים האחרונים, נוכח חוסר הוודאות המתמשך בעקבות המשבר העולמי והמקומי הפוקד אותנו. כפי שאתם בוודאי נחשפים באמצעי התקשורת השונים, מרבית המשק חזר לפעילות חלקית, להוציא ענף התעופה שהיה מהראשונים להיפגע והמדשדש לחזור לפעילות. אנו בטוחים, כי השמים לא באמת יוכלו להיפתח, מבלי שינתן מענה ראוי, גם לחברות שרותי הקרקע וללא מתן תשומת לב למשאב האנושי. חשוב לנו לשקף לכם, כי אנו פועלים במספר מישורים ואל מול מספר גורמים, על מנת לדון בסיוע מיידי, ללא כל דיחוי ובמתן פתרון למצוקת עובדי שרותי הקרקע”.

עוד כותב רביב לעובדיו, “מתוקף הפעולות היזומות הננקטות על ידינו, אנו פועלים בשיתוף פעולה ובתאום מלא עם רשות שדות התעופה, הסתדרות העובדים וחברות שירותי הקרקע האחרות (לאופר ואירוהנדלינג). מטרתנו הינה משותפת – בראש ובראשונה לאתר מתווה ומענה ייחודי המותאם לחברות שירותי הקרקע ועובדיהם, אשר נוכחותם ופעילותם הכרחית לפתיחה מחודשת של נמל התעופה, כאשר השמיים יוכרזו כפתוחים ובלעדיהם זה לא יתאפשר. אנו נמשיך לפעול בנחישות אל מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, כמו גם כל גורם נוסף אפשרי, על מנת לקדם פתרון הולם, שיתאים לעובדי חברות שירותי הקרקע. אנו תקווה, כי אכן תיסלל הדרך למענה הולם עבור כולנו. שלכם, יוסי”.

נתב"ג
“הפסדים כלכליים כבדים עלולים להביא לקריסת חברות שירותי הקרקע”. נתב”ג בימי קורונה. צילום: ספיר פרץ-זילברמן
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

3 מחשבות על “נשמטה להם הקרקע: חברות שירותי קרקע בנתב”ג לרה”מ – “בלי סיוע לא נשרוד””

  1. מירי קפון

    גם ככה הקורונה בכל העולם באה והולכת העולם ממשיך להסתובב כדור הארץ קיים אתםרוצים להרוס אותו אל תפתחו את השמים אתם רוצים לתת חמצן לכדור הארץ לארץ שלנו בפרט תפתחו הכול מי שחול יקבל את הסיוע שלו רוצים לחיות אתם הורגים את האנשים הבריאים הנושמים החיים הצריכים להתפרנס העולם ממשיך אתם גומרים אותו אין לכם רחמים אתם יושבים על משכורות עתק אחרים מתפגרים אין בכם רחמים, העולם צריך להתקיים בכל הענפים בכל המגזרים מגפות היו מאז ומעולם מה הטמטום הזה תפתחו הכול עם האילוצים ועם המגבלות מימים ימימה היו מגבות בעולם לא סגרו מדינות אנו ארץ קטנה הזקוקה לכל מטבע תחשבו על זה חייבים לפתוח הכול…

  2. אגמון אסתי

    המצב על הקנטים ונתניהו דואג לכיסו בושה וחרפה

  3. אביקם בצלאל

    אי מתן עזרה דחופה לחברות הנ”ל היא פגיעה ישירה בסמל שילטון והכרזה בפועל על סגירת הקשר היחיד של ישראל לעולם ,לתקופה ממושכת מדי. הנזק הוא בלתי הפיך. ב 30.6 נבהיר לממשלה ולכנסת את העובדה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.