שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

נתב"ג פתוח? חברות תעופה יאבקו ביניהן על כל קו על רקע מגבלת מרחק ה-2 מטר

החלטת בג"צ לפתוח את נתב"ג לטיסות במתכונת הנוכחית, תפגע עוד יותר בחברות התעופה ובמיוחד בישראליות. עם מגבלת 2 מטרים בנתב"ג שאמורה לרדת ל-1.5, 7,000-8,000 נוסעים בלבד יוכלו לטוס מדי יום. החברות ילחמו על כל קו בדרך הבטוחה להתרסקות כלכלית
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

החלטת בג"צ השבוע על פתיחת נתב"ג היתה כזכור תוך ביקורת קשה על התנהלות הממשלה.
אולם, בזמן שכבר החלו לחגוג ולהודיע על יעדים שנפתחים מחדש ותנועה צפויה של עשרות אלפי ישראלים מידי יום, מסתבר שהחגיגה היא מוקדמת מדי.
ההחלטה של שופטי העליון כפי שהגדיר השבוע אחד מאנשי ענף התעופה תביא "למרחץ דמים בין חברות התעופה השונות".
בנתב"ג ישנה כעת מגבלת הריחוק, אשר כעת עומדת על 2 מטרים כאשר צפוי שבהמשך היא תרד ל-1.5 מטרים, המשמעות: כ-7,000-8,000 נוסעים מידי יום – לא יותר כל עוד מגבלה זו קיימת וזאת עוד בבהנחה שאכן המגבלה תרד ל-1.5 מטרים. במגבלה הנוכחית, נתב"ג יוכל לאכלס כ-4,000 נוסעים ביום בלבד.
עם תפוסה ממוצעת העומדת כיום על כ-65% בטיסות עם כ-180 נוסעים בטיסה, ההנחה היא שכ- 30 טיסות ביום יוכלו לפעול בלבד.

אם ניקח למשל את איחוד האמירויות כיעד מבוקש, שימו לב למאבק הצפוי בין חברות התעופה על הקו הלוהט של הישראלים לאמירויות: אל על, ישראייר, ארקיע, יחד עם פליי דובאי, ואיתיחאד שגם צפויה להתחיל לטוס לישראל ב-6 באפריל.
אם נתב"ג ימשיך לפעול במתכונת הנוכחית, המשמעות היא שכ-4-5 מיליון נוסעים בלבד יוכלו לטוס בשנה, כאשר להשוואה, ב-2019 עברו בנתב"ג כ-24 מיליון נוסעים.
במצב שכזה לחברות התעופה הישראליות יהיה  קשה לשרוד לאורך זמן. מבחינת החברות הזרות מדובר אומנם רק בעוד קו, אולם מבחינת החברות הישראליות התנועה הזאת עבורן היא זכות הקיום.
נתח השוק של חברות התעופה הישראליות הישראליות ירד מאוד בשנים האחרונות בעקבות השמים הפתוחים, בסיטואציה הנוכחית נתח השוק ירד עוד יותר ולאורך זמן יהיה להן קשה לפעול במתכונת שכזאת, עד אשר נתב"ג יחזור לפעול במתכונת רגילה או משופרת משמעותית מהמצב הנוכחי.
למרות שהיה זמן כה רב להתכונן להחזרת הפעילות בנתב"ג בעידן הקורונה, ולפתוח את השדה בדרך בטוחה עם עמדות בדיקות רבות, בישראל לא נערכו היטב, ורק כעת יתחילו מקבלי ההחלטות להיערך לחזרה לפעילות, לאחר הביקורת הקשה מבג"צ.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

10 תגובות

  1. ככה זה שיש רק שדה אחד במדינה כל כך מפותחת! בושה שעדיין אין שדה בינלאומי בחיפה/צפון

    1. איזה מתלונן אומלל.הכל לא טוב לך בחיים? איפה אתה חושה אתה חי שאתה רוצה כמה שדות תעופה

  2. שלטון הבג"צ הבלתי נבחר=100% כח, עם אפס אחוז אחריות (למגיפת מוטציה חדשה) .

  3. סופסוף יש חברת תעופה חרדית, "אל על", בטח יהיו 2 בתי כנסת במטוסיה לספרדים ואשכנזים.
    אותי הפסידו לנצח.

    1. למה? מה בדיוק מפריע לך? חברה מצוינת, מטוסים חדישים, אוכל טוב, שרות מסביר פנים………..
      אתה פוחד לראות חרדי לידך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.