אא

מה אתם יודעים על נתב"ג? סודות נחשפים

ישראלים רבים גודשים בימים אלה את נמל התעופה בן גוריון, אך כמה מהם באמת מודעים לכל המתרחש בין כתליו של שער היציאה/כניסה הראשי של מדינת ישראל? קבלו 4 עובדות שככל הנראה לא הכרתם על נתב"ג

נמל התעופה בן גוריון. צילום: ספיר פרץ זילברמן נמל התעופה בן גוריון. צילום: ספיר פרץ זילברמן
ד"ש מנסראללה חתול מנמנם על מסוע מזוודות דומם בטרמינל 3 בנתב"ג, הוא לא מראה חריג. בבית הנתיבות אפשר לראות פה ושם חתלתולים מסתובבים להנאתם בחלל הממוזג. אך מעל כולם בולטת חתולה אחת - "החתולה נסראללה" – חתולת רחוב שחורה שעשתה רילוקיישן באולם הנכנסים בנתב"ג. החתולה הפכה למעין אושיית רשת, הזוכה למאות לייקים ושיתופים. מספר עובדות של רשות האוכלוסין וההגירה, לקחו אותה תחת חסותן והן שגם פתחו לה עמוד פייסבוק תחת השם "נסראללה אהובתי - המלכה של נמל תעופה בן גוריון". נוסעים ששמעו על כך (ועכשיו גם אתם), מנסים לתפוס איתה סלפי לפייסבוק והיא בתמורה, מצפה לחטיף&ליטוף. נציין כי בנתב"ג, הרחק מהטרמינל, פועלת תחנת האכלת חתולים על מנת להרחיקן מהטרמינל, מה שלא ממש קוסם לנסראללה. ולא רק חתולים. בית הנתיבות מתפקד כבית מארח (לעיתים נדירות) גם לעכברושים. אחד מהם תועד כאן בעבר בפספורט, אץ רץ סמוך לבית קפה באולם הנוסעים הנכנסים בקומה G בטרמינל 3.
מסוע מזוודות בנתב"גמסוע מזוודות בנתב"ג
זה לא נסראללה. זה קרוב משפחה. צילום: ספיר פרץ דוד בן גוריון מאוהב נמל התעופה בן גוריון קרוי, כידוע, על שמו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינת ישראל. שער הכניסה והיציאה הראשי של ישראל, שהוקם אי שם ב-1934 על ידי הבריטים כ"שדה התעופה לוד" בשל קרבתו לעיר לוד, קיבל את שמו הנוכחי לאחר מותו של דוד בן גוריון ב-1973. פסליו של האיש והאגדה, פזורים ברחבי הטרמינלים 3 ו-1. מרביתם עשויים ברונזה, אך יש גם מפיברגלס ססגוני. כך או כך, רק באחד מהם מסתתר סוד גדול שרבבות נוסעים החולפים על פניו שעה-שעה, כלל לא מודעים לו. הפסל בו אנו עסקינן, פרי יצירתו של האמן דניאל כפרי משנת 1967, מוצב בכניסה למתחם הדיוטי פרי בטרמינל 3 מצד ימין לשעון הניאון הגדול של שלמה SIXT. רק מתי מעט מודעים לכך שחלקו האחורי התחתון של הפסל באזור העורף, חלול ובתוכו מסתתר סוד: פתקי אהבה עם מסר של אהוב לאהובה וההיפך. מבדיקה שערכתי במקום לפני מספר ימים, מצאתי פתק אחד בלבד אותו כתב פלוני לאהובתו: "לכל מקום שאני הולך את נמצאת איתי. מתפלל בשבילך שתגיעי לכל מקום שאת מכוונת אליו", כתב. בקיצור, השראה לכל האוהבים כאן בקהל. ראש הפסל חלול ובתוכו מכתב אהבה. פסלו של דוד בן גוריון בנתב"ג. ספיר פרץ, כתבת פספורטניוז. זה מה ששפת גופכם אומרת עליכם כשאתם עוברים במכס בנתב"ג את המסלול האדום בנתב"ג, בו צריך להצהיר על קניות חייבות במס, אף אחד לא אוהב. מה זה לא אוהב? מתעב. בדיוק בגלל זה, עובדי רשות המסים בתחנת המכס בנתב"ג, רכשו מיומנות + מצוידים בכלים טכנולוגיים ומודיעיניים, לזהות את החכמולוגים שבחבורה. גורמים במכס נתב"ג אומרים לפספורט ששפת הגוף של הנוסעים העוברים במסלול הירוק, פתאום משתנה. "נוסעים שיש להם מה להסתיר ובכל זאת בוחרים לעבור במסלול הירוק, פתאום הולכים מהר יותר או מדברים בצורה קולנית בטלפון או לא יוצרים קשר עין. ויש כאלה שממתינים להצטרף לכמות נוסעים גדולה שיוצאת בבת אחת". התנהגות מפלילה נוספת היא חזות שאינה תואמת את מזג האוויר. כלומר, נוסע שלובש מעיל מנופח בקיץ או נוסעת עם שמלה גדולה מדי לצורך הסלקה מתחת לבגדים. אנשים כאלה מושכים מיד את תשומת הלב. לצד זה ישנן טיסות המגיעות ממדינות המוגדרות "יעד חם", שנבדקות יותר. לדוגמה טיסות מדובאי ומטורקיה מהן הרבה נוסעים מגיעים עם הרבה תכשיטי זהב ומטבעות זהב. ולא רק בירוק. גם במסלול האדום, יש כאלה שמנסים את מזלם ומצהירים רק על חלק מהסחורה. בקיצור, לפני שאתם מנסים להבריח, דעו שהעונש במקרה הקל הוא כפל מס ובמקרה הכבד יותר הוא הליך פלילי. גורמים במכס נתב"ג אומרים לנו שגם לא עוזרים תירוצים ששומעים שם הרבה כמו: "לא ידעתי שאסור" או "הבאתי מתנה לאישה".
נמל התעופה בן גוריוןנמל התעופה בן גוריון
המכס בנתב"ג. צילום: באדיבות רשות שדות התעופה צ'ייסר וסידור שיער בחינם לפני טיסה למרות העומס ההיסטרי בנתב"ג, נותר לכם מספיק זמן לדיוטי פרי? חובבות ביוטי שלא מספיקות להתייפייף לפני היציאה לשדה, אל דאגה. בעמדת Kerastase (קרסטס) בג'יימס ריצ'רדסון ניתן לקבל סידור שיער עם מוצרי קרסטס, לא מותנה ברכישת מוצרי החברה. גם בעמדות הטיפוח והאיפור של המותגים ארמני ותום פורד, יועצות יופי תאפרנה אתכן עם מגוון מוצרי המותגים, גם כאן לא מותנה ברכישה. זאת ועוד, למרות שההמלצה היא להימנע מצריכת אלכוהול לפני ובמהלך הטיסה עצמה, במתחם האלכוהול בג'יימס ריצ'רדסון מחלקים צ'ייסרים לאורך כל היום. בימים אלה, מוצעים צ'ייסרים של וודקה רוברטו קוואלי על כל סוגיה. לחיים.
נתב"גנתב"ג
להתייפייף רגע לפני הטיסה. חנות ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג. צילום: עמית גירון שיהיה לחיים. חנות ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"ג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: