אא

סוכני הנסיעות הגדולים מוכנים עם צו מניעה נגד יאט"א

לראשונה בהיסטוריה סוכני נסיעות גדולים לא העבירו תשלום למסלקת ה-BSP. שכרו עו"ד למניעת ניתוק. קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות: "צריך לעשות סוף להפקרות". קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל קיבל שיחת טל' משר התיירות לבירור העניין

צילום: 123rf צילום: 123rf
בפעם הראשונה בהיסטוריה, כל סוכני הנסיעות הגדולים בישראל לא שילמו אתמול (ד' את הכספים למסלקת ה-BSP. כזכור, הסוכנים ביקשו לדחות את התשלום בגלל הקיזוזים שמגיעים להם בגין ביטול הטיסות, אך יאט"א עמדה בשלה וסירבה לכך. לעומת זאת, סוכני הנסיעות הקטנים יותר העבירו את התשלום, אך פחות ממה שמגיע לחברת אל על לאחר שכזכור הסכימה לבוא לקראת הסוכנים ודחו את התשלום בחודש, כמו כן הם עשו קיזוז עפ"י חוות הדעת של עו"ד דרור שטרום. יאט"א, שעדיין עומדת על התשלום, מאיימת בניתוק הסוכנים אם לא ישלמו. הסוכנים בתגובה שכרו את שירותיו של עו"ד שלומי ברדוגו, ומוכנים כבר עם צו מניעה להגיש לבית המשפט למנוע את הניתוק שלהם ע"י יאט"א. הסוכנים אמורים להגיש את צו המניעה יחד לבית המשפט, כאשר התאחדות סוכני הנסיעות תלווה את כל התהליך. קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות אמר בנושא, "הכסף של חברות התעופה מובטח, שלנו ושל הסוכנים לא מובטח. פעם אחת צריך לפתוח את הנושא ולעשות סוף להפקרות הזו. האם בכסף שלנו יכולים לעשות מה שרוצים ? חברות התעופה רוצים שנשלם פעמיים על כל כרטיס, להם ולהחזיר לאזרחים, ואנחנו לא נקבל את הכסף בחזרה. זו פשוט שערורייה ההתנהלות הזו".   "הכסף של חברות התעופה מובטח, שלנו ושל הסוכנים לא מובטח". קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי   קרני עוד החמיא לאל על, "כל הכבוד לאל על שבאו לקראת השוק, כאשר גם להם לא קל. סניף ישראל שעשה מאמצים גדולים והנהלת החברה ראויים להערכה גדולה ביותר". בתוך כך,  מנכ"לית ההתאחדות, טלי לאופר, פנתה לשר התיירות, יריב לוין, וביקשה את התערבותו בנושא שיאט"א דורשת את התשלום באופן חד צדדי. שר התיירות נענה וטילפן אתמול לקובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל וביקש ממנו לקבל פרטים על מה שקורה. לאופר גם פנתה במקביל לשר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', וכן לשר הכלכלה, אלי כהן, וביקשה מהם בדחיפות לסייע בדחיית התשלומים לחברות התעופה. לאופר כתבה בין השאר בפנייתה, "חברות התעופה דורשות מסוכני הנסיעות שיעבירו להן כספים אשר למעשה שייכים לצרכנים שהזמינו כרטיסי טיסה וביטלו אותם. אני פונה אליכם על מנת שתסייעו לנו לפעול לטובת הצרכנים ולמנוע סיכון של מאות מיליוני דולרים ללא כל סיבה או היגיון". זוסמן בתגובה לדברים, "אין תגובה".   "אין תגובה". קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםיאט"אקובי קרניקובי זוסמן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: