אא

ספא ביזאר

חושבים שעיסוי עם פעמונים וקערות טיבטיות בספא בגליל הוא מוזר? אז כדאי שתחשבו שוב. ברחבי העולם מציעים טיפולים, שהדבר היחיד שאפשר לומר עליהם: מישהו באמת המציא אותם?

צילום: Shutterstock|באלי. צילום: shutterstock|צילום: shutterstock|צילום: shutterstock|צילום: shutterstock|צילום: shutterstock צילום: Shutterstock|באלי. צילום: shutterstock|צילום: shutterstock|צילום: shutterstock|צילום: shutterstock|צילום: shutterstock
           

באלי - עיסוי נחשים

יש דברים שעליהם אני אומרת: עד כאן, וזה אחד מהם. אבל בכל זאת, היה לי חשוב לשתף אתכם. עיסוי, בו המעסה מוחלף בכמה נחשים חמודים (או לא) הזוחלים על הגוף בתנועות מפותלות ומשחררים שרירים כואבים. אגב, גם בישראל תוכלו ליהנות, אם אפשר לקרוא לזה ככה, מהטיפול הזה, במושב תלמי אלעזר.
 

רוסיה - עיסוי עם ענפי אלון

טקס מרפא לגוף, שמתרחש בסאונה הדומה לחמאם טורקי (באניה), וכשהמטופל שוכב על הבטן מלטפים את גופו עם צרור ענפים ועלים לחים מהעץ. הסברה היא שהעלים פולטים ריח ייחודי, שמסייע בחיזוק המערכת החיסונית. בסיום הטיפול צוללים לאמבטיה קרה ומשתדלים לא להתעלף.
צילום: shutterstock
 

יפן - אמבטיות יין

יין ישמח לבב אנוש, וגם יעשה טוב לגוף. ביפן, וגם בצרפת, למשל, מציעים טבילות באמבטיית יין ומשווקים אותן עם ראיות חותכות. יין ידוע כאנטי אוקסידנט, כמשפר זרימת דם, ואפילו כמרפא זיהומים. ואם כל אלה לא יקרו, לפחות תצאו מהטבילה במצב רוח מרומם. מאוד!
צילום: shutterstock
 

אמבטיית ראמן

פייר? בהתחלה חשבתי שמדובר בשגיאת דפוס ושכוונת המשורר היא שהטיפול כולל בסיום ארוחת ראמן, אבל זהו, שלא. באונסנים בהאקונה, למשל, מציעים לאורחים לטבול באמבטיית ראמן ובה עצמות בשר ונודלס סינתטי. הערך המוסף, מלבד הסירחון הצפוי, הוא המים העשירים בקולגן המגיע מעצמות הבשר, שלא רק ינקו את הגוף, אלא גם יטפחו את העור וימריצו את מחזור הדם.
צילום: shutterstock
 

דרום קוראיה - סאונה בכבשן

הומאז' קוריאני למאה ה-.15 אז מי שהיה גבר גבר נכנס למקומות כאלה. בתוך מבנה אבן עם פתח נמוך, שקצת נראה כמו טבון, מבעירים עצי אורן ומזמינים את המטופלים להיכנס, כשעל גופם יוטה. כמה חם הכבשן? על פי הניו יורק טיימס, החום שם יכול להגיע ל-200  מעלות צלזיוס (!). ולמה לעשות את זה? על פי האמונה, הכבשן מסייע להוציא רעלים מהגוף, והקוריאנים נשבעים, שחולי סרטן ודלקות קשות מדווחים על שיפור ניכר במצבם לאחר מכן.
צילום: shutterstock
 

מקסיקו - מסאג' קקטוס

ארץ הצבר היא אולי ישראל, אבל מסתבר שבמקסיקו הקדימו אותנו ומציעים בבתי הספא עיסויי קקטוס. פייר? זה נשמע דוקר ולא נעים במיוחד, אבל לפי דיווחים של עורכות במגזינים מדובר בפינוק מושלם. במהלך העיסוי משתמשים רק בעלי הקקטוס, שהושרו במים חמים, ומעסים בעזרתם את העור כדי להסיר רעלים, להפחית אדמומיות ולהרגיע אזורים כואבים.
קוסטה מאיה, מקסיקו. צילום: Shutterstock
 

סין - טיפול אש

לסינים יש מסורות עתיקות ורפואה, שאל לנו לזלזל בה, ועיסוי באש הוא אחד מאבני היסוד שלהם. על האזור הכואב (הגב, הבטן, אם מדובר במערכת העיכול, וכן הלאה) מורחים משחת תבלינים ייחודית ומניחים מגבות, שופכים מים ומורחים אלכוהול. בשלב הבא מציתים אש למשך עד דקה, מכבים אותה עם המגבות הרטובות ובעזרתן אף מעסים את הגוף. מטופלים, אגב, נשבעים שזה עוזר להם.
החומה הגדולה, סין. צילום Shutterstock
 

ניו יורק - פילינג גוף פלפל

קצת תיבול לא הזיק לאף אחד, במיוחד שמדובר בשדרוג הביקור בניו יורק. שם תוכלו בספא בניחוח תאילנדי ליהנות מפילינג גוף עם פלפל. לאחר שהמטפלת תמרח את הגוף שלכם עם קרם תה ירוק, היא תשפשף אותו עם פלפל, מה שיגרום לתחושת עקצוץ קלה, כשבסיום תתנקו ותתמרחו שוב בלחויות ייחודיות. המטרה: לבצע ניקוי רעלים בדרגה גבוהה, ואם על הדרך, זה יסייע גם לרדת במשקל, אז דיינו.
צילום: shutterstock
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםספאמסאג'פספורט תאילנד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: