אא

עבר התיקון: חברות התעופה תוכלנה להחזיר כסף בגין טיסות מבוטלות לאחר 90 יום

לפי התיקון שעבר בכנסת, כרטיסי טיסה שבוטלו בתחילת המשבר ועד מחצית אפריל צריכים להיות משולמים החל מה-14.8. בגין כרטיסים שבוטלו מאמצע חודש מאי, יש לחברות התעופה 90 יום להחזיר את הכסף או לזכות בשוברים. ההחלטה מטיבה עם אל על עד קבלת ההלוואה

צילום: 123rf צילום: 123rf
זריקת חמצן לחברות התעופה הערב. הכנסת אישרה כצפוי היום (שני), את התיקונים לחוק שירותי תעופה, חוק טיבי. כזכור, חברות התעופה, ביקשו לתקן את חוק שירותי התעופה בשל משבר הקורונה והמצב הקשה אליו נקלעו חברות התעופה.

התקנות החדשות, מאפשרות לחברות התעופה להחזיר את הכסף בגין טיסות שבוטלו לאחר 90 יום. עד כה חברות התעופה היו צריכות להחזיר את הכסף תוך 21 יום בגין טיסות שבוטלו.היום הראשון להחזרים הוא ה-14 באוגוסט.

לפי התיקון, כל כרטיסי הטיסה שבוטלו מתחילת משבר נגיף הקורונה ועד מחצית חודש אפריל ,צריכים כאמור להיות משולמים החל מה-14.8.

כל הכרטיסים שבוטלו מאמצע חודש מאי, יש לחברות התעופה 90 יום עד להחזרת הכסף. כך למשל, כרטיס טיסה שבוטל ביום 13.7, הכסף בגינו צריך להיות מוחזר עד 13.10.

ההחלטה באה להטיב גם עם חברת אל על, בהנחה שעד לאמצע חודש אוגוסט תוכל לקבלת את ההלוואה הכספית שהיא מחכה לה.

כזכור, החברה דיווחה כי היא חייבת להחזיר לנוסעים כ-321 מיליון דולר בגין טיסות שבוטלו כתוצאה ממשבר נגיף הקורונה. חברות התעופה תוכלנה גם להציע ללקוח לקבל שובר זיכוי במקום החזר הכסף, אולם הדבר יהיה חייב להיות בהסכמת הלקוח עצמו.

חברת ישראייר למשל , מציעה ללקוחות לקבל שובר שווה כסף, במקום ההחזר הכספי, כאשר היא מזכה את הנוסע בתוספת שווה ערך כספי להזמנת חבילה בישראייר, או אפשרות להקפיא בשנה את ההזמנה שלו עם הטבה כספית.

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה מספר דיונים בנושא, כאשר היה חשוב ליו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, שתיסגר ההלוואה הכספית של חברות התעופה כדי שתוכלנה להחזיר את הכספים ללקוחות לפני שמאשרים את התיקונים לחוק.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: