אא

בג"צ קבע: יתקיים דיון בעתירת התאחדות סוכני נסיעות על קיפוח מצד המדינה

הישג: בניגוד לעמדת המדינה, שופטי בג"ץ קבעו כי יתקיים דיון בעתירה שהגישה התאחדות סוכני הנסיעות נגד המדינה שתמכה במהלך משבר הקורונה בענפי המלונאות והתיירות הנכנסת אך התעלמה ולא תמכה בתיירות היוצאת

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
הישג להתאחדות סוכני הנסיעות. שופטי בג"צ קבעו כי יתקיים דיון בעתירת ההתאחדות על כך שהמדינה קיפחה את סוכני הנסיעות והעוסקים בענף התיירות היוצאת בזמן שתמכה במהלך משבר הקורונה במלונאים ובתיירות הנכנסת. שופטי בג"צ, נועם סולברג, יוסף אלרון ועופר גרוסקופף, כתבו בין השאר בהחלטתם כי "טענת העותרת (המאגדת תחתיה, לדבריה, רבים מן העוסקים בענף התיירות היוצאת), כי הממשלה החליטה להוסיף ולתמוך כלכלית בענפי המלונאות והתיירות הנכנסת בלבד עד סוף שנת 2021, אך לא בענף התיירות היוצאת, ללא הצדקה. לאחר שבחנו את טענות המשיבים מזה ואת תשובת העותרת מזה, אנו מורים כי העתירה תיקבע לדיון בהקדם".

במסגרת העתירה, ההתאחדות מדגישה את המציאות הקשה של משרדי הנסיעותמארגני התיירות וסוכני הנסיעות, אשר חווים הפסדי עתק וירידה של מעל 80% בהיקף הפעילות. ההתאחדות דורשת במסגרת העתירה להחיל על משרדי הנסיעות, מארגני התיירות ועובדיהם את החלטת הממשלה מיום 25.7.2021 אשר קבעה המשך מתן מענקים למתקנים מלונאים ולמארגני התיירות הנכנסת, נוכח הפגיעה המתמשכת בתעשיית התיירות. ההתאחדות טוענת שהחרגת משרדי הנסיעות, מארגני התיירות וסוכני הנסיעות מהחלטת הממשלה מפלה אותם שלא כדין. “הממשלה הכירה בצורך בסיוע לתעשיית התיירות ואף קבעה המשך מתן מענקים לעסקים ולמועסקים בתעשייה ואולם, החריגה לרעה את משרדי הנסיעות ואת עובדיהם, תוך פגיעה שלא כדין בשוויון ואפליה פסולה”.

יצוין כי התאחדות סוכני הנסיעות, בעתירתה, עסקה גם בדרישת הבידוד, אך לאחר שהממשלה שינתה את התקנות המחייבות בידוד בחזרה לארץ, חלק זה בעתירה נמחק בהסכמת ההתאחדות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםהתאחדות סוכני הנסיעותבג"צ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: