אא

סגירת השמיים לתיירות נכנסת והגבלות חדשות: חברות התעופה הישראליות שוב נותרות ללא פיצוי

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה החליטה אמש (מוצ"ש) להעביר פיצוי למורי הדרך, מארגני התיירות הנכנסת ולבתי המלון מבוססי תיירות נכנסת, אבל לא את חברות התעופה הישראליות

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

את המנגינה הזאת, כנראה, קשה מאוד להפסיק.

וריאנט חדש מגיח לאוויר העולם - ה-אומיקרון, השמיים נסגרים שוב לתיירות נכנסת והגבלות חדשות נכנסות החל מחצות הלילה לתוקף ושוב חברות התעופה הישראליות נותרות ללא פיצוי. ממשלת ישראל קיבלה החלטה לסגור את שמיי ישראל לזרים . בדיון בו התקבלו ההחלטות האמורות, לא דובר על כך שצריך לפצות את חברות התעופה הישראליות, ששוב נותרות מאחור.

מאידך, ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה החליטה אמש כי תהיה הידברות בין משרדי האוצר והתיירות במסגרתה יגובשו דרכים לסייע לענף התיירות בהתאם. הכוונה למארגני תיירות, מורי דרך ובתי מלון המבוססים על תיירות נכנסת.

על רקע הדיונים שנערכו אתמול (שישי) בין השרים לראש הממשלה, נפתלי בנט, באשר לווריאנט החדש ולאחר שעלתה אפשרות להטיל הגבלות נוספות על נתב״ג, הבהיר שר התיירות, יואל רזבוזוב, כי הפעם אם יינקטו צעדים נוספים שייפגעו בתעשיית התיירות, הממשלה תצטרך לפצות את כל הגורמים הרלבנטיים. "נגמרו המילים שאני יכול לומר לאנשי התיירות והתעופה. כל צעד שיינקט יצטרך להתבטא בפיצוי כספי כמו שצריך. יותר לא יהיו רק מילים. לא יהיו צעדים חד צדדיים בלי 'פתיחת הארנק'", אמר השר רזבוזוב לנוכחים בישיבה. נזכיר כי מארגני התיירות הנכנסת לישראל ממתינים עדיין לפיצוי בסך של כ-45 מיליון שקל  מאז חודש יולי. במשרד התיירות מציינים שכעת לאור החלטת ועדת השרים מאמש, יינתן האישור להעברת הכסף ממשרד התיירות למפוצים. האישור צפוי להינתן גם להעברת כספי הפיצוי למורי הדרך ובתי המלון המבוססים תיירות נכנסת. והשאלה הנשאלת היא, ומה עם חברות התעופה?
יואל רזבוזוביואל רזבוזוב
יואל רזבוזוב, שר התיירות. צילום: תמר מצפי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלישראיירארקיעקורונהשר התיירות יואל רזבוזוב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: