אא

פספורט TV - מושל וירג'יניה אירח בכירים בערב לקידום התיירות מישראל

מתוך הראיון עם טרי מק'אוליף, מושל מדינת וירג'יניה: "המטרה של הביקור הנוכחי היא כפולה. לדרבן עסקים ישראלים שיגיעו לווירג'יניה ולפעול לקידום התיירות הישראלית. הייתי רוצה לראות הרבה יותר ישראלים מגיעים לבקר בווירג'יניה". הסרט המלא בכתבה

טרי מק'אוליף. צילום: חן גלילי|| טרי מק'אוליף. צילום: חן גלילי||
  מושל מדינת וירג'יניה, טרי מק'אוליף, ביקר בשבוע האחרון בארץ בראש משלחת של בכירי הממשל והמשק בווירג'יניה במטרה לקדם את שיתוף הפעולה העסקי עם חברות ישראליות ולשווק את המדינה כיעד תיירותי אטרקטיבי לישראלים המבקרים בארצות הברית. בקוקטייל החגיגי, שהתקיים ברוב פאר והדר על הגג של מלון קרלטון בתל אביב, התרועע המושל עם מאות האורחים, מבכירי הפוליטיקה, המשק והתיירות בארץ, ונשא דברים על הידוק הקשר הכלכלי והתיירותי בין ישראל לווירג'יניה. צוות פספורט TV סיקר את האירוע:

וושינגטון, בירת ארצות הברית, היא אחת ממוקדי התיירות הפופולאריים ביותר בארה"ב. היא גובלת בשטחה של מדינת וירג'יניה, ונמל התעופה הבינלאומי השני שלה, Dulles, שוכן למעשה בוירג'יניה. וירג'יניה היא ערש ההיסטוריה האמריקאית. ממנה יצאו אבות האומה: וושינגטון וג'פרסון, והיא מהווה מוקד תיירות אטרקטיבי בארצות הברית בזכות המורשת ההיסטורית המונצחת ברחביה, הנופים המגוונים - חופי הים במזרחה וההרים במערבה, שלל הפסטיבלים, היקבים ותרבות האוכל. טרי מק'אוליף, מושל וירג'יניה, ידוע באהדתו הרבה לישראל, ביקר כאן פעמים רבות ואף נפש בארץ עם משפחתו. כמו כן, הוא מקורב מאד לנושאי תיירות, כפי שהעידה ריטה מק'ליני, מנהלת לשכת התיירות של וירג'יניה, עימה שוחחתי לפני הפגישה עם המושל.
Slide3Slide3
לא יכולתי להימנע מלפתוח את השיחה הלבבית עם טרי מק'אוליף בשאלה אקטואלית בימים אלה. המתיחות בין שחורים ללבנים והשלכותיה האלימות מזעזעות את ארצות הברית. האם היו תקריות גם בווירג'יניה? "התקריות מצערות מאד. נורא מה שקרה במינסוטה ובדאלאס. האמת היא שזה יכול לקרות בכל מקום בעולם ובארצות הברית. אנחנו בווירג'יניה משתדלים להרגיע את הרוחות ומפעילים את כל האמצעים כדי לא להגיע להתנגשויות כאלה ואחרות". אתה ידוע כידיד קרוב של ישראל וביקרת כאן לא מעט. מה מטרת הביקור הנוכחי? "ביקרתי בישראל פעמים רבות. נדמה לי שלראשונה ביקרתי כאן ב-1982. גם את כל המשפחה הבאתי איתי לנופש בארץ. המטרה של הביקור הנוכחי היא כפולה. לדרבן עסקים ישראלים שיגיעו לווירג'יניה ולפעול לקידום התיירות הישראלית. לאירוע, שאנו מקיימים כאן, הוזמנו 200 אנשי עסקים ותיירות בכירים, ואנחנו נעודד אותם לחזק את הקשרים. בשנה שעברה ביקרו 100 אלף ישראלים במדינה שלנו, והייתי רוצה לראות הרבה יותר ישראלים מגיעים לבקר בווירג'יניה. יש לנו הרבה מאד להציע להם". מה מייחד את וירג'יניה מבחינה תיירותית? "וירג'יניה מסמלת את ראשית ההיסטוריה של ארצות הברית. יש במדינה מגוון עצום של אתרים היסטוריים חשובים, וכל תייר יכול להתרשם כאן כיצד קמה ארצות הברית. וירג'יניה היא מולדתם של אבות האומה, ג'פרסון ווושינגטון. כאן הבתים שלהם, כאן הם קבורים, וכמובן, אנדרטאות לזכרם ולפועלם. בווירג'יניה הוקמה ההתיישבות האנגלית הראשונה ב-1607, בג'יימסטאון. במלים אחרות, ארצות הברית נוסדה כאן. ומלבד זאת, יש לנו נופים מרהיבים. רצועת חוף ארוכה במזרח והרים במערב. יש הרבה מה לראות וליהנות. תרבות היין והאוכל מפותחת מאד. יש בווירג'יניה 275 יקבים, מאכלי ים משובחים, אירועים ופסטיבלים לאורך כל השנה, מוסיקת קאנטרי וג'אז, וכמובן, אנחנו קרובים לוושינגטון, בירת ארה"ב. בקיצור, כל תייר ימצא בווירג'יניה עניין הקרוב לליבו".
Slide11Slide11
אילו היו טיסות ישירות מישראל לנמל התעופה וושינגטון – דאלס, וירג'יניה הייתה 'קרובה' יותר אלינו... "ראשית, הרשה לי לתקן אותך. נמל התעופה דאלס, שכולם חושבים שהוא בוושינגטון, הוא למעשה בווירג'יניה, וראוי להיקרא וירג'יניה – דאלס. אני מופתע מכך שאין אליו טיסות ישירות מישראל. זה לא הגיוני. אני מטפל בנושא, וחשוב שיהיה קו תעופה ישיר. שוחחתי בנושא עם הנהלת חברת יונייטד ואני נפגש גם עם הנהלת אל על במטרה לשכנע אותם לפתוח את הקו. אני מאמין שיש סיכוי טוב, במיוחד לאור ההצטיידות של אל על במטוסים חדשים". מה החשיבות של התיירות הישראלית לווירג'יניה? "התיירות היא מאיץ כלכלי מרכזי וחיוני. הקשרים שלנו עם גורמי המשק הישראלי טובים מאד, וכפי שציינתי, אשמח לראות הרבה יותר עסקים ותיירים ישראלים בווירג'יניה. אנחנו מדינת תיירות מהמעלה הראשונה. בשנה שעברה ביקרו בווירג'יניה 40 מיליון תיירים והיו לנו 233 מיליארד דולר הכנסות מענף התיירות". אתה יודע, אחד המכשולים בתיירות הישראלית לארצות הברית הוא הצורך בויזות. האם לא הגיע הזמן לבטל זאת? "הנושא, כמובן, שייך לממשל. אני בא לישראל בלי ויזה. אני אוהב מאד את ישראל ונהנה כאן כל פעם מחדש. אני מבין שנושא הוויזה היא עניין בירוקראטי. אבדוק את הנושא ואראה איך ואם אפשר לקדם אותו". כאחד מראשי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, וכמי שעמד בראש מערכת הבחירות של הנשיא קלינטון וגם של רעייתו, הילארי קלינטון, שהתמודדה עם ברק אובמה ב-2008 על המינוי לנשיאות מטעם המפלגה, מה תעשה הפעם? האם תמלא באופן כלשהו תפקיד במסע הבחירות לנשיאות של הילארי קלינטון? "אכן, הייתי יו"ר הקמפיין של הילארי קלינטון, אך היום בתפקידי כמושל וירג'יניה אינני יכול לעסוק באופן פעיל במסע הבחירות לנשיאות. הדבר החשוב ביותר, שאני יכול לעשות למען הילארי קלינטון, הוא להיות מושל טוב. אם אני מצליח ופופולארי בתפקידי כמושל, היא תיהנה מכך ותזכה לפופולאריות בווירג'יניה. מדינות המפתח להצלחה בבחירות לנשיאות הן פלורידה, אוהיו ווירג'יניה. ואם הגברת קלינטון תזכה ברוב בווירג'יניה, יש לה סיכויים טובים להיות הנשיאה הבאה של ארצות הברית". הראיון המלא בגיליון פספורט המודפס מספר 629.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותוידאוכללי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: