אא

פתאל מתריע: "ניאלץ לדחות תשלומים לספקים שלנו"

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת: "אני משוכנע שכל המארגנים יעמדו בהתחייבויות שלהם בסופו של דבר. אנו זקוקים לתמיכה ממשלתית כדי לצלוח את המשבר ולהביא תיירים לישראל ביום שאחרי"

יוסי פתאל. צילום: יחצ יוסי פתאל. צילום: יחצ

בימים אלו, פנו חברות מארגני התיירות הנכנסת לישראל אל מגוון הספקים שלהם הכוללים בעלי מסעדות, מוזיאונים, בעלי מקומות בילוי ואטרקציות ועוד, בבקשה להגיע להבנות לדחיית תשלומים אותם הם חייבים.

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, מתייחס: "לא קיימנו דיון בלשכה ולא יצאה הנחיה גורפת. כל חברה העוסקת בארגון תיירות נכנסת פועלת על פי שיקול דעתה והאפשרויות הכלכליות העומדות בפניה בימים קשים אלו. אין לי ספק כי בסופו של דבר, כלל המארגנים ייעמדו בהתחייבויות שלהם מול כל הספקים הרבים הניזונים מתנועת התיירות לארץ".

"ירדנו לאפס פעילות בשבוע האחרון ונאלצנו לפטר מעל ל 50% מהמארגנים", מוסיף יוסי פתאל. "אנחנו חייבים סיוע מהממשלה שיאפשר לנו לעבור את התקופה הזאת בהצלחה. המשך פעילות סדירה של המארגנים היא קריטית לחידוש תנועת התיירים לישראל ביום שאחרי. קיימות היום במערכת עשרות אלפי הזמנות מחו"ל הנמצאות בהמתנה. אם המארגנים לא ימשיכו לעבוד בכדי להחזיק את ההזמנות האלו בחיים, אותם תיירים יסגרו את טיולי הקיץ הקרוב במדינות אחרות ואנו נפסיד אות לצמיתות. הסיוע התקציבי שאנו מבקשים הוא זניח יחסית בהיקפו, והוא זה שיסייע לנו להמשיך את הקשר מול תיירים פוטנציאליים ממדינות שונות. מדובר בהשקעה מניבה מאוד לכלכלה הישראלית. במידה ולא נקבל את הסיוע והמארגנים ייאלצו להפסיק באופן מוחלט את פעילותם פוטנציאל כלכלי זה ירד לטימיון דווקא בתקופה שהוא הכי חשוב".

לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל מהווה את ארגון הגג של כ-1,600 המארגנים העוסקים בהבאת תיירים לישראל מרחבי העולם. מדובר בענף ה-6 בגודלו מבחינת הייצוא בישראל המהווה את המרכיב החשוב ביותר בתעשיית התיירות ומכניס למשק מעל 8 מיליארד שקלים מדי שנה. מארגנים אלו אחראים בפועל על פרנסתם של עשרות אלפי עובדים הניזונים מענף התיירות הנכנסת כגון מדריכי דרך, נהגי אוטובוסים, מסעדנים ובעלי אטרקציות ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץיוסי פתאללשכת התיירות הנכנסת לישראלנגיף הקורונהאפקט הקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: