אא

קידום אתרי תיירות בתקופת הקורונה

מה הופך את תחום קידום האתרים בתחום התיירות לתחרותי ומאתגר כל כך? האם המציאות החדשה של "קורונה" הופך את התהליך לקל יותר? // תוכן פרסומי

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK
תחום התיירות באינטרנט הוא אחד התחומים התחרותיים והקשים ביותר עבור מקדמי אתרים. הסיבה העיקרית לכך היא שחברות תיירות מכל העולם ואתרים גדולים של הזמנת טיסות ומלונות משקיעים תקציבי עתק בשיווק דיגיטלי. זאת מכיוון שמדובר בתחום שבו מרבית ההזמנות מתבצעות אונליין, ומרבית הנופשים מחפשים את הטיול הבא שלהם קודם כל באינטרנט. הדבר יוצר מצב שבו מבחינת הקידום הממומן, נדרשים תקציבים גדולים מאוד כדי לקבל חשיפה משמעותית וכל קליק הוא יקר למדי (קידום ממומן עובד בשיטת PPC – תשלום עבור קליק). גם מבחינת הקידום האורגני המצב די מורכב. ישנם לא מעט פורטלים ואתרי השוואת מחירים גדולים שמופיעים באופן קבוע בתוצאות החיפוש בגוגל, מה שמשאיר מעט מאוד מקום פנוי לאתרים פרטיים או קטנים יותר.

איך השפיעה הקורונה על התחום?

מגפת הקורונה שינתה דברים רבים בעולם. מבחינת ענף התיירות, היא המיטה עליו את מה שניתן לכנות רק כאסון של ממש. במשך תקופה ארוכה הושבתו אתרי התיירות וחברות התעופה, וגם כשכבר היה נדמה שהחלה התאוששות, הגיע הגל השני של וירוס הקורונה ונתן מכה נוספת לתעשייה הזו. מבחינת קידום אתרים, עיקר ההשפעה של הקורונה הייתה על הקידום הממומן בגוגל. הפגיעה בתחום גרמה להפחתה משמעותית של מספר הקמפיינים. מכיוון שקמפיינים ממומנים ניתנים להעלאה והורדה תוך זמן קצר, אתרים רבים בתחום התיירות החליטו להקפיא ולהשהות את הקמפיינים שלהם. הדבר יצר הזדמנות לחברות ואתרים קטנים יותר להעלות קמפיינים במחירים זולים יותר עבור כל קליק, ולקבל חשיפה רבה יותר. בתקופה זו, ישנה הזדמנות עבור מפרסמים קטנים יותר בתחום התיירות לקבל חשיפה רבה ולהתחיל לחשוב ולתכנן את צעדיהם לקראת תקופה שבה עולם התיירות יתאושש ויחזור לרמת הפעילות הרגילה שלו.

השקעה בקידום לטווח ארוך

אחת מההשפעות של הקורונה על עולם קידום האתרים היא שישנה כעת הזדמנות להשקיע בקידום לטווח ארוך. ההנחה הרווחת בשוק היא כי בשלב מסוים העולם ימצא פתרון לווירוס (כאשר יימצא חיסון), ואז עולם התיירות יוכל לחזור להיות רווחי כפי שהוא היה לפני התקופה הנוכחית. כאשר יימצא חיסון ותקופת הקורונה תהיה מאחורינו, אתרים שהשקיעו בקידום אורגני לטווח ארוך בתקופה הזו, יוכלו ליהנות מפירות השקעתם. לכן, חשוב מאוד להמשיך ולבצע בניית קישורים, העלאת תכנים ואופטימיזציה לאתרים בתחום – כדי לשפר את המיקומים בביטויים תחרותיים ולהתכונן ליום שאחרי.

לסיכום

כפי שכל מקדם אתרים יודע לומר, קידום אורגני בגוגל הוא ריצת מרתון, ולא ספרינט קצר. את הפירות של השקעה באתר ניתן לראות רק לאחר לא מעט זמן. האלגוריתם של גוגל הוא יעיל וחכם, אך לוקח לו זמן לשקלל נתונים כמו קישורים חדשים או אופטימיזציה שמבוצעת לאתרים. על מנת להיות מוכנים ליום שאחרי וירוס הקורונה, אתרים בתחום התיירות מוכרחים להמשיך ולהשקיע בקידום כדי לשמר על הדירוגים שלהם ואף להעלות אותם בתקופה הזו. בנוגע לקידום הממומן, ניתן כרגע להקפיא קמפיינים יקרים, ולהמתין מעט בטרם מחזירים אותם לאוויר, עד שהתעשייה תתאושש ויהיה ניתן שוב לבקר באופן חופשי ברחבי העולם ובאתרי הנופש השונים. כאשר עידן הקורונה יסתיים, קרוב לוודאי שרמת התחרות תחזור להיות גבוהה כפי שהייתה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: