מסר לדירקטוריון אל על: "כוחנות תענה בכוחנות, זו המשוואה"

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, לפספורטניוז על כוונת אל על לפטר 1,500 עובדים נוספים: "לא מקבלים את העובדה שמי שבא להציל את החברה שם אותה על המדף. להתחרדות יש מחיר. זה קרב מיותר. מי שיסבול בסופו של דבר זו החברה"
אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. צילום: דוברות ההסתדרות

בהסתדרות מנסים להבין את כוונות ותכניות דירקטוריון חברת אל על.

בעקבות חשיפת פספורטניוז, בהסתדרות מאיימים בהשבתת אל על נוכח כוונתה לפטר 1,500 עובדים נוספים ולהקטין את צי המטוסים ל-28 בלבד.

אבי אדרי, יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, המלווה בשנים האחרונות מקרוב את עובדי אל על, אומר לפספורטניוז, "אני מאמין ויותר מבטוח שתהיה התייצבות בענף התעופה בעולם. הקורונה כאן להישאר וענפי תעופה עושים התאמות. ההקלות למתחסנים קשורות בחבל למה שקורה. ככל שהמגיפה בשליטה, ענף התעופה בעולם חוזר לנורמה רגילה".

עוד לדברי אדרי, "לא סתם חתמנו בזמנו על הסכם התייעלות כאשר נפרדנו מ-2,000 עובדים ותיקים ורציניים. כעת, הם רוצים לפטר עוד 1,500 עובדים. אנחנו לא מקבלים זאת – לא מקצועית ולא משפטית. הנהלת אל על מתפקדת כרוח המפקד – הדירקטוריון, יש לי טענות לבעלים. אם המדיניות היא להקטין פעילות, למכור מטוסים ולהפסיק פעילות כאשר הדירקטוריון לא בא להעצים אלא להקטין את החברה, יש לכך הלשכות הרסניות על טייסים, דיילים, אנשי תחזוקה, מטענים שהיו רגילים לעבוד בשבת".

עוד אומר בנושא יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, "כשאתה מפסיק פעילות ורוצה להתחרד, יש לזה מחיר. לא מקבלים את התנהלות. זו לא התנהלות של מי שבא להציל, אלא של מי שבא לשים את החברה על המדף. לא יודע כבר מה הכוונות אמיתיות של החברה והבעלים. זה כרטיס צהוב במונחים של כדורגל. אני מציע להם שיחזרו למקומות הטבעיים. היינו פרטנרים לאורך כל הדרך, לא מכיר המון חברות שוועדים נרתמו כמו שקרה באל על עד כה".

אדרי מזהיר עוד כי "זה קרב מיותר. מי שיסבול בסוף זו החברה כישות משפטית, כעסק. ברגע שמוכרז סכסוך עבודה, זה משפיע על הכול, הנזק מתחיל. זה גורם ללקוחות להחליף טיסות לחברות אחרות, להדיר את רגליהם. הם אומרים לעצמם, למה להישאר עם כרטיס הטיסה ולא לעבור לחברה אחרת שיש סיכוי שעוד שבועיים תהיה שביתה. מיד יש מעבר של לקוחות, זה נזק שנגרם כבר בתחילת הסכסוך".

במסר לבעלי אל על אומר אדרי, "אני מציע לחזור לפרופורציות. להתנהל נכון מול העובדים וההסתדרות. אני בעד פרישה מרצון. יהיו עובדים שירצו לעשות זאת לאור חוסר הוודאות שיש. שנים הם מחפשים את עצמם". עם זאת מזהיר אדרי, "אנחנו לא הכתובת לאיומי כוחנות. כוחנות תענה בכוחנות, זו המשוואה".

ליו"ר עובדי התחבורה גם מסר לממשלה, "המדינה לא יכולה לשבת ולא לעשות כלום, היא חייבת לרדת מהגדר, לגלות מעורבות ולתת חל"ת גמיש לעובדי התעופה. להזרים כסף לחל"ת גמיש. זה יכול להסתכם בכ-3,000 עובדים יחד עם עובדי רשות שדות התעופה. אם העובדים יפוטרו לא תשלם דמי אבטלה? תזרימו במקום את הכסף למעסיקים לתקופה הקשה ויהיה איך להחזיר לאחר מכן את העובדים. אלו עובדים מיוחדים שלוקח זמן לתת להם רישיון בתחזוקה, מנועים וכיוב".

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

12 תגובות

  1. מי היה מאמין ? ההסתדרות חתמה על פיטורי 2000 עובדים ללא כל ניסיון של מאבק כלשהו וזאת בכדי שתהיה להם לכאורה המשך הכנסה חודשית של דמי חבר מהעובדים, עכשיו כשהם מבינים שהם יצטרכו להפרד מהכנסה של עוד 1500 מפוטרים פתאום הם בלחץ!

    1. עבר זמנה של ההסתדרות עם כמה שרירים שרק יעשו . המציאות הוכיחה שאין בתור "קבוע" כל משמעות ויציבות . העיקר ההסתדרות עושה הכל כדי לשמר דינוזאורים של העבר.

  2. תשבתו כבר עכשיו , ישנו סכסוך מוכרז
    לא צריך לחכות שבועיים .
    כל עמך ישראל שייתקע בחול ואז יבינו בממשלה כמה אל על חשובה.
    אל תמתינו לאחרי החגים – זה הזמן !

    1. אתם חים בסרט נגמרה הפרה שנותנת חלב זה בעל בית שרוצה ליראות כסף וזה גם לא יהיה הסוף

  3. חברה שאין לה זכות קיום.
    רק לסגור ולעשות אתחול אחרת לעולם לא יצליחו להתקדם הועדים הם אם כל חטאת.

  4. הוא פשוט תפקד נהדר בפיטורי 2,300 העובדים הקודמים!
    הגיע הזמן לסגור.

  5. ככה זה כש הסתדרות רופסת
    ככה זה כשהסתדרות משתפת פעולה עם הנהלות
    ככה זה כשהסתדרות נהפכה לגוף אינטרסנטי
    הסתדרות עושה "רוח" כאילו נלחמת ומצד שני משתפת פעולה עם הנהלות.
    תראו בכל מקומות עבודה..הסתדרות מכרה את העובדים מזמן

  6. הרי לא תעשה כלום כי אין מה לעשות! ההנהלה צודקת. הפעם. חלקית לפחות. צריך לצמצם את הפעילות, להפטר מכול מה שעולה כסף ומכניס פחות מההוצאה עליו (מפסיד), לשלוח עובדים מיותרים הביתה … לטוס בשבת/לא לטוס בשבת – הבן אדם שם 163 מליון דולר. יחליט מה שירצה. זכותו. הרי גם שביתה אתם לא יכולים לעשות. אפילו ההסתדרות מבינה שזה יהיה פשוט לבעוט את הגופה לתוך הבור. יאללה, שחרר אותנו. ברור שהתייעלות זה כואב.

    1. מי שמיותר הם אינם העובדים המשתכרים כנזיד עדשים אלא שורת הסמנכ״לים שעושים כלום , לשכותיהם, הרכבים העוזרים , המסעדות, הנסיעות וההוצאות העקיפות שהם עולים לחברה ולמשלם המיסים . אין בהם צורך תפקידי ראווה יצוגיים ללא שום תוכן למעט סמנכל מבצעים ואת זה כולם מבינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.