אא

רגע של תרבות בריגה

ואחרי כל האוכל והשופינג שעשינו בריגה, הגיע הזמן לשעת תרבות. בעיר פועלים לא מעט מוזיאונים, נמליץ על 3 מרתקים: בראשון, תכירו את יאניס ליפקה, חסיד אומות עולם, שהציל עשרות יהודים מהנאצים; בשני, תקבלו הצצה לתאי המעצר ולמרתפים של הק.ג.ב; ובשלישי, תקבלו מושג על ענף הרכב המקומי

העיר העתיקה בריגה העיר העתיקה בריגה

מוזיאון הק.ג.ב

מוזיאון הק.ג.ב (KGB Building) בריגה מאפשר הצצה לתאי המעצר והמרתפים של ה-ק.ג.ב - המשטרה החשאית הידועה לשמצה מהתקופה הסובייטית של העיר, שפעלה בריגה עד שנת 1991. הק.ג.ב עינה, הרג והשפיל אלפים מבני לטביה ועל התקופה האפלה הזו בהיסטוריה של המדינה ניתן ללמוד בסיורים מודרכים בשפה האנגלית.

מוזיאון יאניס ליפקה

מוזיאון יאניס ליפקה (Zanis Lipke Memorial) מספר את סיפורו של ליפקה, חסיד אומות עולם, שהציל על פי ההערכות לפחות 60 יהודים מציפורני הנאצים. המוזיאון נמצא באחד מבתיו של ליפקה בכפר דייגים קטן במרחק כ-20 דקות נסיעה ממרכז העיר. הכניסה למוזיאון היא חינם. יש סיור קולי גם בשפה העברית. ועוד דבר, לפני מלחמת העולם השנייה חיו בריגה כ-100 אלף יהודים. כיום חיים בה כ-10 אלף יהודים. בית הכנסת שהוקם בעיר בשנת 1905, זוכה כיום לשמירה קבועה של המשטרה המקומית.  
RIGA, LATVIARIGA, LATVIA
מוזיאון הרכב, ריגה. צילום: 123rf  

המוזיאון המוטורי

המוזיאון המוטורי (Riga Motor Museum) מספק אף הוא חוויה ייחודית. המקום מציג את תולדות ענף הרכב של לטביה והמדינות הבלטיות. מאות דגמים של רכבים עתיקים לצד קולקציית רכבים רוסיים עתיקים. במוזיאון מוצעות גם סדנאות, תצוגות מולטימדיה וניתן ללמוד בו גם על כללי הבטיחות המומלצים לנהגים. לילדים, יש אזור משחקים סמוך לבית הקפה.

איך מגיעים לריגה

חברת התעופה אייר בלטיק (Air Baltic) מפעילה טיסות ישירות לריגה, בירת לטביה. החל מחודש מארס 2020, תפעיל 3 טיסות שבועיות בימים ראשון, רביעי ושישי. בחודש מאי תעלה ל-4 טיסות שבועיות בימים ראשון, שני, רביעי ושישי, ובחודש יולי תפעיל 5 טיסות שבועיות בימים ראשון, שני, שלישי, רביעי ושישי. מחיר כרטיס טיסה החל מ-240 דולר ובקיץ החל מ-270 דולר, כולל תיק יד עד 8 ק"ג. חברת הלואו קוסט ההונגרית Wizz Air מפעילה אף היא בעונת הקיץ טיסות ישירות לריגה. ריגה, לטביה. צילום: 123rf  

היכן לישון בריגה

אחרי שאכלנו ושבענו במסעדות המצוינות של ריגה, הגיע הזמן ללכת לישון. בריגה יש לא פחות מ-175 בתי מלון ברמות שונות ובמחירים נוחים. בעיר נמצאות רשתות בתי מלון מובילות כמו הילטון, המפעילה בעיר העתיקה של ריגה את Hilton Garden Inn ובקרוב תפתח מלון שני תחת המותג Hilton; וכן, רשת ראדיסון המפעילה מספר בתי מלון בעיר בהם מלון Park Inn By Radisson שנפתח באחרונה. המלון, הנמצא במרחק של כרבע שעה הליכה מהעיר העתיקה, יש 178 חדרים והוא מעוצב בסגנון צעיר ומודרני עם תאורה מרהיבה. המסעדה במלון היא בסגנון איטלקי וממש בסמוך למקומות הישיבה המעוצבים להפליא יש תנור אבנים ענק לפיצות ופוקאצ'ות ממנו יוצאים ריחות עזים של ניחוחות איטלקיים עליהם מנצח שף איטלקי שהצטרף למלון לאחר שנים רבות בהן היה השף של מלון ראדיסון בלו היוקרתי בקייב שבאוקראינה. החדרים במלון מעוצבים אף הם להפליא, עם חלונות זכוכית ענקיים המאפשרים צפייה לנוף המרהיב. המלון מתאים גם לחברות עסקיות בזכות חדרי ישיבות מודרניים מאובזרים המתאימים לכנסים, ישיבות ואירועי חברות. והמחירים? מחיר ממוצע ללילה במלונות היותר טובים בעיר, כ-100-70 אירו בחורף. בקיץ המחיר מטפס לכ-120-130 אירו ללילה, למעט מלונות היוקרה Grand Hotel ו-Kempinski בעיר, שם המחיר כבר מזנק לכ-200 אירו ללילה. כנסו לקרוא על סצנת האוכל בעיר ריגה. הכותב היה אורח חברת התעופה Air Baltic.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםלטביהריגה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: