אא

רומא למתחילים - אבל ממש למתחילים

אין צורך להתבייש ולפעמים מותר להקשיב גם לטריפ-אדוויזר: הנה 6 דברים שאתם פשוט חייבים לעשות אם זה הביקור הראשון שלכם בבירת איטליה

רומא רומא
  אם אתם מגיעים בפעם הראשונה לרומא, בירת איטליה, יש דברים שאתם חייבים לעשות גם אם הם מלאים בתיירים וראיתם אותם כבר בסרטים על העיר עשרות פעמים. בביקור הראשון שלכם פה יש כמה MUST  שאי אפשר לפספס ושבלעדיהם ביקור ברומא לא יהיה שלם.

 גבעת הקפיטול, הפורום וכיכר ונציה

גבעת הקפיטול, רומא. צילום: 123rf
סיור מודרך או עצמאית באזור הכי עתיק של רומא, אזור הפורום וגבעת הקפיטול, הוא חובה למבקר המתחיל בעיר, שכן כאן אפשר לראות בצורה מושלמת איך העתיק משתלב עם החדש, איך הסיפורים המיתולוגיים מקבלים צורה ואיך הדמויות שפגשתם לאחרונה בשיעור היסטוריה בתיכון מקבלות חיים מחדש.

 כנסו אל תוך הקוליסאום

הקולוסיאום, רומא. צילום: 123rf
נכון שאפשר לוותר על התורים ולצלם את המבנה האליפטי המפורסם הזה מבחוץ, אבל מה אכפת לכם? זאת הפעם הראשונה שלכם כאן אז הקדישו לאתר הזה שעה לפחות וטפסו בין מפלסיו השונים, הקיפו אותו והציצו גם במוזיאון שיש בתוכו. זה יהיה שווה את זה. מתקדמים באמת יכולים לקחת סיור אל קרקעית הקוליסאום, רק צריך להרשם מראש.

 הקדישו חצי יום לוותיקן

הוותיקן, רומא. צילום: 123rf
את הוותיקן אפשר לעשות בקצרה באמצעות ביקור זריז בכיכר פטרוס הקדוש המרשימה, או אפילו להקדיש שעה להמתנה בתור ולבקר בבזיליקת פטרוס העצומה. אולם, עם כל הכבוד לכיכר והמזרקות שלה, המקום הכי מפורסם במדינה הזעירה הוא למעשה התקרה ה"קעורה" של הקפלה הסיסטינית. בשביל לראות את הפלא שצייר מיכאלנג'לו שמעניק אשליה של תקרה קעורה גם לדור האייפונים, תצטרכו לקנות כרטיסים ולעמוד בתור (או לשלם יותר ולהיכנס בתור המזורז). מרגע הכניסה למוזיאון ועד לקפלה עצמה תעבור שעה בערך של הליכה בתוך קהל תיירים נחושים שמחפשים את הציור, אבל התוצאה הסופית תהיה שווה את זה בטירוף.

 קחו לכם זמן להצטלם במזרקות

איטליהאיטליה
מזרקת טרווי, ברומא ומאתרי התיירות הבולטים בעיר. צילום: 123rf
רומא ידועה במזרקות ובפיאצות המרהיבות שלה, אז הקדישו זמן ללכת ברגל בין הרחובות שלה, שכן הכל קרוב להכל, ועצרו להצטלם במקומות המרהיבים אליהם תגיעו. כדאי להתחיל בכיכר הספרדית, אשר בקצה המדרגות הספרדיות שלה מסתתרת פינת תצפית מדהימה, להמשיך אל כיכר נאבונה העצומה עם שלוש מזרקות מרשימות וכמובן – לסיים בהטלת מטבע אל תוך מזרקת טרווי, אשר האגדה מספרת שמי שזורק פנימה מטבע זוכה במזל טוב.

 עצרו לגלידה וטירימסו

ג'לאטו. צילום: סאן וסיוון פרג'
הקינוחים האיטלקיים שווים כתבה בפני עצמה, וכמובן שכל ביקור בעיר מחייב טעימה מחדש של הגלידות המצוינות כאן. התחילו בטעימה של גלידה Venchi, מהגלידריות המפורסמות ביותר בעיר ואחת המשובחות וקנחו בטירימסו של Pompi, אשר מוגש באריזה אישית וטעים כמו ענן מקצפת. מתקדמים יוכלו לטעום גם את הטירימיסו בננה, אם כי הקלאסי הוא המוצלח מכולם.

שופינג

שופינג. צילום: 123rf
אין צורך לדאוג – כי לא חסרות חנויות לשופינג בעיר בהן תוכלו להתחדש בנעליים איטלקיות או בגדים אופנתיים מלאי שיק. חובבי השווקים יהנו מהביקור שלהם בשוק קמפיו דה פיורי, רק חשוב להזכיר שבסופי שבוע מרבית הדוכנים של השוק מתקפלים לקראת שלוש בצהריים. אגב דווקא בקניונים גדולים רומא חלשה, ומרביתם נמצאים מחוץ למרכז העיר והעניינים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםאיטליהרומא

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: