אא

רמי לוי ושלד בורסאי מציעים לרכוש את ישראייר ב-70 מיליון שקל

המציעים, רמי לוי וחברת שי אודם - שלד בורסאי בבעלות לוי, מציעים גם להחזיר לישראייר כ-5 מיליון דולר שאי.די.בי פיתוח, חברת האם עד לאחרונה, לוותה וטרם החזירה. גורמים בשוק ההון: ההצעה של לוי נמוכה

ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דרמה בישראייר. רמי לוי, איש העסקים המזוהה יותר מכל עם רשת המרכולים על שמו ובעלי מניות בחברת שלד בורסאי העונה לשם שי אודם בע"מ, מציעים לרכוש את ישראייר תמורת 70 מיליון שקל. כמו כן, המציעים מציעים להחזיר לישראייר, הלוואה בסך של כ-5 מיליון דולר (17 מיליון שקל) שחברת אי.די.בי פיתוח לוותה מישראייר וטרם החזירה לה. וכך נכתב בהצעה שהוגשה, "במועד השלמת העסקה תרכוש החברה את מלוא הון המניות המונפק והנפרע של ישראייר בתמורה לסך של 70 מיליון שקל ובנוסף תוסב הלוואה בהיקף של כ-5 מיליון דולר (17 מיליון שקל) שמהווה יתרת התחייבויות של  אי.די.בי פיתוח כלפי ישראייר בקשר להלוואה שנטלה אי.די.בי פיתוח מישראייר על סך של כ-5 מיליון דולר, בחברה".

על פי רשם החברות, בעלי המניות ב-שי אודם בע"מ, הם: טעמן שיווק מזון בע"מ - חברה בבעלות רמי לוי וחברת רמי לוי שווק השקמה. הדירקטורים בחברה הם: רמי לוי ושלום חיים. בעל תפקיד: שלום חיים, הנחשב לשותף עסקי של רמי לוי. לשניים עסקים משותפים.

ההצעה הוגשה באמצעות חברת בי.ג'י. השקעות בע"מ. חברת השקעות ואחזקות, חברת מעטפת. שווי החברה בבורסת ת"א כ-46 מיליון שקל. בעלי המניות העיקרים בה, שי אודם 67.74%, הושע גרינפלד 4.61% והציבור 27.65%. כתוצאה מכך, החברה רשמה הבוקר במסחר בבורסה בסך של כ-34.99%. נראה שהמטרה של המציעים היא לשים את ישראייר בתוך שלד בורסאי ולהביא אותה למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

לרמי לוי עבר משותף עם ישראייר

רמי לוי בחן בעבר את האפשרות שישראייר תהפוך לזרוע התיירותית של רמי לוי, אך באי.די.בי התנגדו בגלל ניגוד העניינים עם שופרסל. כמו כן, בשנתיים החולפות היו לרמי לוי פרויקטים נקודתיים עם ישראייר.

גורמים בשוק ההון מציינים כי, "ההצעה של רמי לוי נמוכה. ידוע שיש עוד הצעות לרכישת ישראייר. רמי לוי יצטרך לעלות את ההצעה אם באמת ירצה לרכוש את ישראייר".

אם לוי אכן ירכוש את ישראייר, לא מן הנמנע שבסופו של דבר הוא יחבור לאלי רוזנברג, בעל השליטה החדש בחברת אל על, כדי לפעול למיזוג בין אל על וישראייר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: