שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
הקדמה הטכנולוגית הזיזה לו את הגבינה. אך בניגוד לכל הציפיות, רפי בארי המשיך לעבוד ברשת מלונות דן, בתפקיד שהאינטרנט הזיז לו את הגבינה ביג טיים (שיווק ומכירות) - עד גיל 69. ומה הוא עושה היום, 8 חודשים אחרי הפרישה?

 

לרכל עם חברים ב”פרלמנט” בבית קפה מתחת לבית? הצחקתם אותו. לשרוף ת’זמן בחוג ברידג’? שעממתם אותו. 8 חודשים אחרי שפרש מתפקיד סמנכ”ל השיווק והמכירות, אותו מילא ברשת מלונות דן בשני העשורים האחרונים, רפי בארי בן ה-69 לא נח לרגע.

הוא יושב במספר מועצות מנהלים של חברות לא מתחום התיירות (חברת מגדלי הים התיכון, חברת Peelaway העוסקת במוצרי נוחות בריאותיים וחבר הוועד המנהל בארגון הסיטונאים האמריקאים ustoa). הוא משמש גם כיועץ בתחום המלונאי בחו”ל ומתנדב בקהילה, מסייע לבני נוער ולעמותת צער בעלי חיים. במעט זמן שנותר לו, הוא מטייל, עושה יוגה 5 פעמים בשבוע קבוע מהשעה 07:00-08:00 וגולש סאפ בים לפחות פעם בשבוע, תלוי בגובה הגלים. “אני מאמין שהבריאות הרוחנית והנפשית קשורה לפעילות גופנית”, הוא אומר בראיון פרישה.

איך אתה מסכם 20 שנה ברשת דן?
“זו היתה תקופה מאוד מאתגרת. תקופה שידעה עליות ומורדות מאוד דרמטיות בתיירות עקב אירועים גיאו-פוליטיים משמעותיים כמו האינתיפאדה השנייה שהחלה בשנת 2000, התאוששות מאוד משמעותית עד 2008 ואחר כך משבר כלכלי גדול ובאמצע כמה פעולות צבאיות בלבנון ובעזה. כשרק הצטרפתי לדן, הרשת מנתה 7 בתי מלון וכשפרשתי המספר הכפיל את עצמו ל-14 בתי מלון”.

יצא לך לעבוד בדן תחת שלושה מנכ”לים. מילה על כל אחד מהם?
“כל אחד הוא מנהל אחר לגמרי. עם עמי הירנשטיין עבדתי את התקופה הארוכה ביותר ויש לי הערכה עצומה אליו. הוא מסוג המנהלים שנותנים גיבוי לעובדים שלהם. בהכשרתו הוא מהנדס וגם הכיוון הניהולי שלו היה הנדסי. כלומר, בנייה של תכניות עבודה, מבנה חברה ומחלקות – זה היה מאוד חשוב לו. למדתי ממנו המון. על אף שהיה מבוגר ממני בעשור, הוא גם הכניס את האהבה שלו לטכנולוגיה. הנושא הטכנולוגי היה חשוב לו מאוד. הוא עקב אחר זה בצורה צעירה, כולל שיווק ושירות לקוחות, ותמך מאוד בקידום הנושא בתיירות. אני חייב לו הרבה מאוד בהתקדמות המקצועית שלי. המנכ”ל אחריו היה רפי שדה. מלונאי ותיק שהביא ניהול פרטני עם אהבה גדולה מאוד למזון ומשקאות. הוא כיהן בתפקיד 4 שנים. הבא אחריו והנוכחי, רונן ניסנבאום, הביא פן בינלאומי מאוד מעניין עם הרבה דגש על פיתוח. ניהול בסגנון אמריקאי. פחות סנטימנטלי ויותר תכל’ס”.

 

רונן ניסנבאום. צילום: רונן מחלב

 

מה הייתה מידת המעורבות של משפחת פדרמן בעבודה השוטפת שלך, ואיך היה לך לעבוד מולם?
“משפחת פדרמן היא מוסד בענף התיירות הישראלי. זה אתגר וגם זכות גדולה לעבוד מולם ואיתם. הכרתי את המשפחה, את מיקי ועמי ואפילו את ההורים שלהם. יש להם סטייל. ראייה. חזון. מפנסיון קטן להקים רשת שכזו אי אפשר לעשות בלי אהבה ותשוקה למלונאות אמיתית. הם יצרו פה דפוס של מלונאות ותיירות וגם ניהול שונה ומאוד מעניין ומרענן. עבדתי מולם כנושא משרה. למיקי ולעמי הייתה ויש השפעה מאוד גדולה על הסגנון של העבודה, שהוא מאוד תרבותי ואנושי. יחד עם זאת, מאוד מקצועי ולא מתפשר. יורדים לקוצו של יוד. הצד המלונאי חשוב להם כמו הצד הכלכלי וההכנסות של המלונות. לעבוד מולם היה מאוד מעניין. אני זוכר כשעבדתי בעבר כמנהל לשכת התיירות של משרד התיירות בלונדון. קרא לי אחד המלונאים הגדולים אז בעולם, לורד צ’רלס פורטה. הוא שאל אותי – מי הבעלים של מלון קינג דיויד בירושלים? השבתי: משפחת פדרמן. הוא אמר שהוא מתכנן לטוס לישראל ושהוא רוצה לפגוש אותם כי יש לו את המלונות הכי טובים בלונדון ושהוא רוצה לקנות את המלון הכי טוב בישראל. אמרתי לו אין לך סיכוי. הוא השיב שאין דבר שאין לו מחיר. כשחזר מהפגישה איתם הוא אמר שהפגישות איתם היו מאוד מהנות אבל לא היה נושא של מחיר”.

כשרק נכנסת לתפקיד לפני 20 שנה, אף אחד לא חלם על מהפכת האינטרנט שכל כך השפיעה על ענף המלונאות, כמו על יתר תחומי החיים. איך התמודדת עם גבינה שזזה?
“כשאני מסתכל על כרטיסי הביקור הראשונים שלי בדן, רשום עליהם מספר טלקס, אחר כך מספר פקס ורק מאוחר יותר נכנסה כתובת אימייל ואתר אינטרנט. תחום התיירות עבר מהפכה משמעותית בכל ההיבטים. כסמנכ”ל שיווק ומכירות הייתי צריך להוביל ולהנהיג בנושא הזה. למדתי אותו ויישמתי אותו גם באופן אישי. נהגתי לשבת הרבה מול המחשב וגם לקדם מילות מפתח וכל מיני דברים שלא היו ידועים אז. זו הייתה גם תקופה שלא היה גוגל ישראל ועבדנו מול גוגל באירלנד. היינו הרשת הראשונה שעשתה את זה. בראייה שלי, היה חשוב להנהיג ולקדם את הנושא לא מתוך כורח, אלא כי זו אלטרנטיבה טובה להתפתחות. נכנסתי אישית לנושא הזה וזה נתן בוסט לכל הרשת והביא לכך שכמות ההזמנות וההגעה הישירה אל לקוח הקצה ברחבי העולם – גדלה. כרשת שפונה לתיירות נכנסת, הרבה יותר קשה להגיע ללקוחות והאינטרנט פתח לנו דרך מאוד משמעותית להגיע אליהם. האינטרנט אפשר לנו להגיע לצרכן הסופי מעבר לים, להשפיע עליו, להנגיש לו מידע ולגרום לו לבחור בנו באופן ישיר. זה גם הביא אותנו להקמה של מרכז הזמנות מאוד גדול ומשם הדרך הייתה קצרה להקים את מועדון הלקוחות הגדול ביותר בענף תיירות, (חוץ מחברות תעופה) – Edan המונה מעל חצי מיליון לקוחות”.

“רונן ניסנבאום, הביא פן בינלאומי מאוד מעניין עם הרבה דגש על פיתוח. ניהול בסגנון אמריקאי. פחות סנטימנטלי ויותר תכל’ס”

עד כמה עבודת השיווק והמכירות מלחיצה בעידן שבו הכל מדיד?
“העובדה שהכל נעשה מדיד וניתן לבדיקה היה חשוב לי כמנהל וכמנוהל. ברור שככל שצריך לתת יותר דין וחשבון ולהיות עם יותר תוצאות מדידות ולא רק דברים אמורפיים – זה יותר לוחץ ודורש תכנון. בעבר, כשעבדתי במשרד התיירות, היה קשה לעשות כל כך הרבה כשאין תוצאות מדידות. מצד שני, זה יוצר לחץ אבל זה בדיוק מה שיוצר את התוצאות”.

עבדת בעבר במשרד התיירות. מה דעתך על המשרד כיום?
“למשרד יש היום הרבה יותר כלים ותקציבים לעומת התקופה שבה אני הייתי בו. מצד שני, יש היום נטייה, מה שלא היה בעבר, להסתמך יותר על כוחות חיצוניים. לקחת חברות חיצוניות – יועצים וקבלנים למיניהם – בעוד שבעבר הכל היה אין האוס. אני כמנהל לשכה הייתי אז עושה הכל. בעבר נספחי תיירות בעולם היו העיניים והמבצעים של ישראל בעולם. היום הלשכות הן יותר טכנוקרטיות שמיישמות החלטות שהתקבלו. בעצם, לקחו להם את חופש הפעולה והיצירה ואת הכלים שלהם ובכך מפספסים את היכולת לשמר אנשים ברמה מאוד גבוהה במשרד. הטובים עזבו כי אין להם עניין להיות טכנוקרטים. מי שנשאר, יכולת הפעולה שלו מאוד מוגבלת. יש בזה חסרונות ויתרונות. השר והמנכ”ל הנוכחיים (יריב לוין ואמיר הלוי), עושים עבודה מצוינת והשיגו את התקציבים והכלים הכי טובים שאפשר לשיווק”.

מה דעתך על רכישת מלונות רימונים על ידי דן?
“ליוויתי את הרכישה הזו בשלביה הראשונים. בשלבים האחרונים הייתי מעורב פחות. הייתי בתפקידי כשהמו”מ רק החל. הרכישה של רימונים להערכתי עושה שלושה דברים לרשת דן: 1. הרחבה של הרשת ותוספת של הכנסות שיושבות על הוצאות קבועות – לכן כלכלית זה מהלך טוב. 2. פריסה רחבה יותר – כניסה למקומות כמו צפת ונצרת שלדן לא היה בהם דריסת רגל וכמובן, שליטה על יותר חדרים באילת. 3. סימון לכל הגורמים שרשת דן בהנהגתו של רונן ניסנבאום, מסתכלת על רכישות נוספות. יציאה מתוך הדברים הרגילים והמובנים שמתאימים לדן. סימון לשוק שהרשת מתרחבת לאזורים נוספים בישראל”.

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.