אא

שאלה של ויזה: רה"מ נדרש להתערב להסדרת הפטור מאשרות כניסה לאיחוד האמירויות

הטיסות הישירות הראשונות לאיחוד האמירויות מתוכננות לצאת כבר בסוף החודש הזה ומעליהן מרחפת שאלת הפטור מאשרות כניסה שטרם אושרה. כדי לאפשר את המראתן כמתוכנן, רה"מ נדרש לקבל הסכמת האמירתים להחרגת הוויזות עד הפיכת ההליך לחוקי

רה"מ בנימין נתניהו בנתב"ג. צילום: סיון פרג' רה"מ בנימין נתניהו בנתב"ג. צילום: סיון פרג'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצטרך לקבל הסכמה מאיחוד האמירויות להחרגה של הפטור מאשרות כניסה (ויזות) למדינה במפרץ הפרסי עד הפיכת ההליך להליך חוקי. זאת, על מנת לאפשר לטיסות הסדירות המתוכננות להמריא לאיחוד האמירויות כבר בסוף חודש נובמבר-תחילת דצמבר כפי שחברות התעופה מתכננות, אחרת מועד הפעלת הקו הישיר בין המדינות ידחה.

פנייה אל ראש הממשלה בנושא כבר נעשתה ע"י הגורמים המטפלים, כאמור כדי לאפשר החרגת אשרות בשני הכיוונים.

לאחר החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות, נדרשת החלטת הממשלה לאישור הנושא. כפי שהחוק דורש, הצעת ההחלטה המתינה שבועיים וכעת עוברת לאישור הממשלה. מחר (שני) ועדת הפנים של הכנסת צפויה לקיים דיון בנושא ולאחר מכן תועבר הצעת מחליטים לאישור הממשלה. אולם, לאחר החלטת הממשלה יש להמתין 30 יום נוספים לתחילת היישום. לפיכך, משרד החוץ יחד עם ראש הממשלה יצטרכו להגיע להסכמות מול הרשויות באיחוד האמירויות להחרגת הצורך באשרה לגבי השבועות הקרובים כדי שיהיה אפשר להפעיל את הטיסות, כאשר בשלב זה אין עדיין את אותה החרגה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםאיחוד האמירויותפספורט UAE - GCC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: