אא

שר הבריאות במסיבת עיתונאים: "אפשר לצאת מזה אם נשים בצד את כל השיקולים הלא ענייניים"

רגע לפני שהממשלה תתכנס לדון בהחמרת הסגר, אמר השר במסיבת עיתונאים שכינס: "אפשר לצאת מהצרה הזאת. עוד לא מאוחר מדי לבלום. הכדור היום בידיים של הממשלה. תמיד חשוך לפני עלות השחר. אנחנו כרגע בחשוך אבל השחר קרוב ונגיע לחוף מבטחים רק אם כולנו נפעל ביחד". אדלשטיין התייחס גם לביקורת שנמתחה על חיסון 180 עובדי רשות שדות התעופה

שר הבריאות, יולי אדלשטיין. צילום שידור ממסיבת עיתונאים שר הבריאות, יולי אדלשטיין. צילום שידור ממסיבת עיתונאים
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, במסיבת עיתונאים שכינס בדקות אלה: "צריכים להגיע עם מערכת חינוך סגורה ועם אפס התקהלויות, רק כך נוכל לעבור את זה ולהגיע למצב שבו מיליוני ישראלים יהיו מחוסנים. אתם מבינים טוב מאוד מה המחיר שלא לעשות כלום היום, אבל מי שעדיין לא מבין אסביר במילים הכי פשוטות - זה עוד מאות של מתים ועוד עשרות אלפי מאומתים. תחשבו על מספר דו-ספרתי שנגיע אליו גם אחרי שנכריז על סגר מלא וההשלכות על מערכת הבריאות, על הצוותים הרפואיים המותשים בלאו הכי ועל קופות החולים שכולנו משבחים אותם על המבצע היוצא מגדר הרגיל של החיסונים. זה אותם אחיות ורופאים שיצטרכו לעמוד מול עשרות אלפי חולים בהקהילה לצד מבצע החיסונים". עוד אומר שר הבריאות, "יש אפשרות לצאת מזה. אם נשים בצד את כל השיקולים הלא עניינים וכולנו נזכור שיש במדינה הזאת עדיין ערבות הדדית. אני מציע שכל אחד ואחת, יחשוב מה האחריות האישית שלי ולא מה שקורה אצל אחרים. אפשר לצאת מהצרה הזאת. אפשר לא להגיע למצב של אותן מדינות באירופה. תראו מה קורה שם היום. אנחנו לא רוצים להיות שם. אנחנו רוצים להוביל בחיסונים ולהוריד את התחלואה ולצאת לדרך חדשה". עוד לדברי אדלשטיין, "תמיד חשוך לפני עלות השחר. אנחנו כרגע בחשוך אבל השחר קרוב ונגיע לחוף מבטחים אם כולנו נפעל ביחד". אדלשטיין הוסיף ואמר, "היום עוד לא מאוחר מדי לבלום את התפרצות המגפה. הכדור היום בידיים של הממשלה. מחר יהיה בידיים של הכנסת. אם יקשיבו לדעת הקהל. היום ראשי הרשויות, בעלי רשתות ואנשים ברחוב אומרים תתעוררו. תעשו סגר. זה מה שצריך לעשות". עוד אמר, "אין שום הנחות לאף אחד בישראל. סגירה תהיה סגירה. אין מיוחסים בשום ענף ובשום ציבור. הגיע הזמן להבין את זה ולפעול ביחד". באשר לביקורת שנמתחה על חיסון עובדי רשות שדות תעופה בשלב שבו החיסון אמור להינתן בשלב זה אך ורק לאוכלוסיות שהוגדרו בעדיפות ראשונה אמר אדלשטיין, "כן, 180 איש שנמצאים במגע יומיומי עם ציבור בשדה התעופה אכן קיבלו חיסונים. חיסנו גם במשטרה. מנהל חשבונות במשטרה לא התחסן וגם לא פקיד במשטרה. חוסנו שוטרים שנמצאים במגע יומיומי עם הציבור. וכן, היו עבריינים שניסו להתגנב על חשבון החולים והקשישים ולקבל חיסון".
ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש בריאות הציבור במשרד הבריאותד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש בריאות הציבור במשרד הבריאות
ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. צילום משידור מסיבת העיתונאים ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שדיברה אף היא אמרה, "גם בילדים חלה עלייה מדאיגה בהידבקות בנגיף". עוד לדבריה, "רק אתמול נוספו 124 חולים קריטיים חדשים". עוד לדברי אלרעי פרייס, "כל הזמן אמרנו שהגרף יעלה. לא רק בגלל שזאת מתמטיקה אלא גם כי בגל השני זה בדיוק עלה בדרך הזאת. זה עולה בצורה מארכית. זה ימשיך לעלות ולעלות גם אם נבלום עכשיו. המספרים עוד ימשיכו לעלות". עוד לדבריה, "כ-65% מאזרחי ישראל נמצאים ביישובים אדומים או כתומים. כל המדינה, יותר מ-95% נמצאים במקדם הדבקה של מעל 1. כל המדינה נמצאת בהתפשטות. חמורה מזה, התחזית של החולים קשה וקריטי. לא רק שהתחזית התממשה וכמות החולים הקשה והקריטי הולכת ועולה בצורה מהירה ויוצרת עומס על בתי החולים".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםמשרד הבריאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: