אא

שר התיירות, אסף זמיר, התפטר מתפקידו: "אין לי אמון בממשלה בראשות נתניהו"

לאחר כ-4.5 חודשים בתפקיד שר התיירות מדהים היום בהודעת התפטרות דרמטית ואומר: "אני לא יכול לשבת עוד בממשלה שאין לי שמץ של אמון של העומד בראשה. לנתניהו אין יכולת לחלץ את המדינה מהמשבר העמוק שהיא נמצאת בו, אני חרד למדינה"

אסף זמיר, שר התיירות. צילום: הכנסת אסף זמיר, שר התיירות. צילום: הכנסת
אסף זמיר התפטר מהממשלה. לאחר כ-4.5 חודשים בתפקיד, הניח היום שר התיירות הודעת התפטרות מתפקידו. כך כותב זמיר בעמוד הפייסבוק שלו:
"ארבעה וחצי חודשים חלפו מאז הקמנו את ממשלת האחדות. זמן שהעברתי בנסיון להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון נתניהו לבין הנסיון, שבעיני נכפה עלינו לאור תוצאות הבחירות השלישיות, לאזן אותו מבפנים בממשלת רוטציה פריטטית.
‎היו רגעים שהרגשתי על אמת את ההשפעה שלנו ורגעים ששאלתי את עצמי ביושר האם אנחנו מרסנים את נתניהו או מסייעים בעל כורחנו בהנצחת שלטונו.
‎לפני מספר ימים, כשהממשלה אישרה סופית את התקנות אשר הגבילו בצורה חריפה את זכות המחאה הפור נפל.
‎היום נפגשתי עם בני גנץ והודעתי לו כי אני מתפטר מתפקידי כשר בממשלה. אני לא יכול עוד לשבת בממשלה שאין לי שמץ של אמון בעומד בראשה. פעמים רבות הצבעתי נגד החלטות הממשלה אבל אני נושא באחריות קולקטיבית לקיומן הגם כשהתנגדתי.
‎תמיד האמנתי בנסיון להשפיע מבפנים, גם במחיר של ביקורת ציבורית. כל עוד האמנתי שתוצאות פעולותיי עושות הבדל, עושות טוב. אני כבר לא מרגיש ככה.
‎לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה. השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעיניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל.
‎הקורונה מכה בישראל ואנחנו במשך שבועות עוסקים כמעט רק בהפגנות.
‎למדינת ישראל אין תקציב מאושר בשנה הזאת ואיש לא עובד על תקציב לשנה הבאה. פשע כלכלי ממדרגה ראשונה.
‎פעוטונים סגורים בשעה שתלמודי תורה חרדים פתוחים כרגיל. מינויים תקועים, החלטות לא מתבצעות ואזרחי ישראל משלמים את המחיר מדי יום – והכל,  ה כ ל משיקולים פוליטיים בלבד.
‎גם בשעתה הקשה ביותר, האינטרס הפוליטי הנתון של נתניהו מנהל את המדינה.
‎בישיבות הממשלה לא מתקיימים דיונים משמעותיים על הנושאים הבוערים באמת. הרמה של הדיונים נמוכה ולא מעמיקה. שיקולים אישיים גוברים על האינטרס הציבורי.
‎לנתניהו אין יכולת לחלץ את המדינה מהמשבר העמוק שהיא נמצאת בו. הרי הוא הוביל אותנו לתוכו. הוא האחראי הראשי למצב הבריאותי, הכלכלי ולשבר החברתי שמאיים על כולנו. אני חרד למדינה. חרד שהיא על סף שבר מוחלט. וברור לי שזה לא ישתנה כל זמן שנתניהו הוא ראש הממשלה.
‎גם אני חשבתי שבעת חירום יש להתאים את המחאה לאילוצים הבריאותיים, לאכוף עמידה בהנחיות ולוודא שמקפידים על כל כללי הזהירות. אבל לא למנוע אותן.
צו מצפוני לא מאפשר לי להישאר בממשלה שמונעת דה פקטו הפגנות נגד העומד בראשה. ממשלה שעושה הכל רק כדי לעצור את ההפגנות- גם במחיר של פגיעה אנושה בעסקים הקטנים ובעשרות אלפי האנשים שזהו מקור הפרנסה שלהם.
‎‎יש לי הערכה גדולה לבני גנץ. בני הוא מנהיג שבאמת ובתמים שם את טובתה של ישראל לפני הכל ואני מודה לו על האמון ועל ההזדמנות להיות חלק מהממשלה. הודעתי לגנץ כי בכוונתי להמשיך להיות חלק מהמפלגה ולשרת את הציבור מתפקידי כחבר כנסת. מלוא הערכתי גם לגבי אשכנזי, אבי ניסנקורן ויתר חבריי בכחול לבן.
‎מפחיד אותי לחשוב איפה היינו עכשיו אלמלא הם שם.
‎המאבק בקורונה העמיד את תעשיית התיירות במשבר הקשה בתולדותיה. יותר ממשברי האינתיפאדות והמלחמות. תיירנים, מלונאים, מדריכים, מסיעים ועוד נותרו ללא פרנסה. מאז שנכנסתי לתפקיד הקדשתי להם את הימים ואת הלילות.  קיוויתי שאוכל ללוות אותם במסע הארוך אל השיקום והצמיחה. להם אני מבטיח שגם מחוץ לממשלה הם יישארו בלבי ובמחשבותיי ואסייע להם ככל שאוכל.
 ‎אבל בנקודת הזמן הזו, כאשר מסביב יהום הסער - עלי ללכת בעקבות צו מצפוני. מעולם לא הייתי שלם עם החלטה כפי שאני שלם עם ההתפטרות הזאת.
‎שיהיה בהצלחה לכולנו. שנדע לצאת במהרה מהמשבר ושנזכה כולנו למנהיג שראוי למדינת ישראל היקרה שלנו.‎"
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותאסף זמירשר התיירות אסף זמיר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: