אא

ת"א-יפו 2030: נחשפה תוכנית האב לשדרוג והרחבת אתרי התיירות בת"א

עיריית תל אביב יפו מציגה את חזון התיירות של העיר לעשור הקרוב, ובמרכזו: יצירת אטרקציות חדשות בעיר, נגישות תחבורתית והכפלת מספר חדרי המלון. בשנת 2018 ביקרו בתל אביב-יפו כ-2,200,000 תיירים. רון חולדאי: "תכנית האב נועדה לשמר את הפריחה התיירותית"

יפו בלילה. צילום: באדיבות עיריית תל אביב||בתי מלון בחוף תל אביב. צילום: כפיר סיוון|מלונות קיימים ובתכנון יפו בלילה. צילום: באדיבות עיריית תל אביב||בתי מלון בחוף תל אביב. צילום: כפיר סיוון|מלונות קיימים ובתכנון
אתמול (יום ב') הציגו רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו, אודי כרמלי מהנדס העיר ואיתן שוורץ מנכ"ל מנהלת עיר עולם ותיירות, את תכנית האב לתיירות לעשור הקרוב–  "תל אביב-יפו 2030", אשר תמשיך לקדם את מיצובה של העיר כאחד מהיעדים העירוניים הפופולאריים בעולם. חזון התיירות של תל אביב-יפו לשנת 2030: העיר תהיה אחד היעדים העירוניים המובילים בעולם, בהתבסס על שלושה עוגנים מרכזיים: חוף ים נדיר באיכויותיו, עירוניות תוססת, הכוללת תמהיל יוצא דופן של תרבות, אמנות, חיי לילה, קולינריה, מרחב ציבורי מזמין ובטוח, זיהוי עם טכנולוגיה וחדשנות, וערכים פלורליסטים ויצירתיים; ויפו-המשלבת מורשת, היסטוריה, דת ורב-תרבותיות שוקקת. על פי נתוני המחקר לתכנית אב לתיירות, בשנת 2018 ביקרו בתל אביב-יפו כ-2,200,000 תיירים. ההכנסות לכלכלת העיר מעסקי המלונאות הייתה כ-1.6 מיליארד דולר וההוצאה הממוצעת לתייר עמדה על סך של 5,140 ₪. רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "בעשרים השנים האחרונות הקדשנו מאמצים רבים לשדרוג כלל מוקדי התיירות, התרבות, המורשת וההיסטוריה בעיר. אבל לא לעולם חוסן: כפי שערים רבות בעולם חוות בימים אלו, כאשר התיירות מתנהלת מעצמה ולא מנוהלת בצורה מסודרת-היא עלולה להוליד גם תופעות שליליות. תל אביב-יפו אמנם רחוקה ממצב זה, אבל כבר היום ניתן לזהות אתגרים שחובה להתייחס אליהם בשוק התיירות שלנו. תכנית האב נועדה לשמר את הפריחה התיירותית-  וגם לנהל אותה בחכמה, ולתכננה נכון לעתיד."   חוף תל אביב. צילום: כפיר סיוון   ארבעת מרכיבי תכנית האב לתיירות לתל אביב-יפו: העיר כיעד תיירותי: קהלי יעד, מיתוג ושיווק - התמקדות בקהלים ובנישות תיירות למיצוי הפוטנציאל שלהם בעיר - הקדשת מאמצים רבים לאירוח כנסים בין-לאומיים, הרחבת הפעילות להתאמת המוצר התל אביבי למאפיינים הייחודיים של הקהל הסיני, זינוק בהיקף התיירות המוסלמית והערבית, הנגשת התיירות ל"כסופי השיער", הבלטת מיקומה של העיר בהיסטוריה הלאומית ובחיי העם היהודי והרחבת השירותים והאטרקציות למשפחות עם ילדים. אטרקציות, מוקדי תיירות ותשתיות תיירות - הקמה וקידום אטרקציות תיירותיות, שירותים ותשתיות שונות ושיפור החוויה התיירותית בעיר. קידום אטרקציה חדשה בכל שנה, כולל אטרקציית MUST SEE בעיר והנגשת התוכן הקיים לתיירים על ידי מרכזי מידע, מתקני שילוט והכוונה, הנגשת השפה, תשתיות תחבורה ועוד. פיתוח מלונאות ולינה תיירותית - הגדלה בצורה משמעותית של היצע החדרים להשכרה על ידי האצת בנייה של מלונות חדשים, מתן דגש על הסבת מבני משרדים למלונאות וחתירה להסדרת שוק השכרת הדירות לתיירים. המטרה: הכפלת מספרי חדרי המלון בעיר תוך עשור (כיום 10,500 חדרי מלון). בתוכניות העדכניות מאושרים כבר היום כ- 12,000 חדרי מלון נוספים. ניהול מושכל ואינטגרטיבי של התיירות בעיר- הוספת ערוצי פעילות הכוללים בין היתר יחידת פיתוח המוצר התיירותי ויחידת פיתוח הלינה המלונאית; הגדלת תקציבי פעילות ויכולת השפעה, תוך מעבר של מנהלת עיר עולם לגישה עסקית ומיסוד שגרות ניהול.   מלונות קיימים ובתכנון, חלוקה לאיזורי תיירות. באדיבות עיריית תל אביב   איתן שוורץ, מנכ"ל מנהלת עיר עולם ותיירות: "זיקקנו את ה-DNA הייחודי של תל אביב-יפו כיעד תיירותי הנשען על שלוש רגליים מבוססות: עיר עתיקה-יפו, שהיא האטרקציה מס׳ 1 בעיר, עיר חדשה-תל אביב, המתאפיינת בתסיסה אורבנית ייחודית, ובעיקר- חוף ים יוצא דופן באיכויותיו."  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםתל אביב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: