אא

תמי מוזס-בורוביץ' לא השתתפה בהצבעה הגורלית על עתיד אל על

מדוע בעלת השליטה באל על מזה 16 שנים, תמי מוזס-בורוביץ', לא השתתפה אתמול בהצבעה הגורלית על עתידה של אל על בה הוחלט לבחור במתווה האוצר - החלטה שיכולה להוביל בסופו של דבר להלאמת החברה? מאחורי הקלעים

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
דירקטוריון חברת אל על הצביע אתמול (ב') את ההצבעה הגורלית ביותר בתולדות החברה, מאז משפחת בורוביץ' הפכה לבעלת השליטה באל על לפני כ-16 שנים. הדירקטוריון הצביע בעד המתווה של משרד האוצר לפיו אל על תקבל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של כ-75% ובמקביל תנפיק לציבור מניות בשווי של 150 מיליון דולר. במידה והציבור לא ירכוש את המניות שיונפקו, המדינה תרכוש אותן ובכך למעשה תלאים את אל על שתועבר לטיפולו של נאמן מטעם המדינה עד למכירתה למשקיע חיצוני. בשבוע האחרון חברי הדירקטוריון של אל על ישבו עשרות שעות יחד עם ועדת הביקורת הפנימית של החברה. הם שמעו חברות ייעוץ חיצוניות שיעצו לחברה להעדיף את מתווה האוצר על פני מתווה הבנקים שכולל הלוואה של כ-400 מיליון דולר והזרמה של כ-150 מיליון שקל ע"י בעלי המניות בחברה. בסופו של דבר החברה בחרה כאמור במתווה האוצר כי הוא מחזק את בסיס ההון של החברה בעוד כ-150 מיליון דולר ואילו המתווה השני - מתווה הבנקים - הלוואה של 400 מיליון דולר, תגדיל את המינוף של החברה. בעלת השליטה באל על, תמי מוזס-בורוביץ', הבינה כי אין מנוס מבחירת מתווה האוצר גם כי בעלי האג"ח בחברת כנפיים המחזיקה באל על, סירבו לכנפיים להזרים 38 מיליון שקל לאל על ולהשלים את הפער מ-150 מיליון שקל שבעלי המניות עשויים היו להזרים במידה והיה נבחר מתווה הבנקים. היועצים המשפטיים קבעו כי מוזס-בורוביץ', המחזיקה כאמור באמצעות חברת כנפיים בכ-38.33% מאל על, לא תוכל להשתתף בהצבעה הגורלית אתמול, כמו שאר הדירקטורים בכנפיים ובאל על, יהודה לוי וסופיה קימרלינג. בורוביץ' שלא לקחה חלק ברגע האמת של החברה הקפידה לומר לדירקטוריון תעשו מה שטוב לחברה. כעת אל על נדרשת להגיע להסכמות עם ועדי העובדים פרט לוועד הדיילים איתו הגיעו להסכם. עם ועד התחזוקה החברה קרובה להסכם וכך גם עם הוועד המנהל. הבעיה העיקרית של אל על כיום היא מול ועד הטייסים. גורם בכיר באל על אמר לפספורטניוז, "הטייסים לא האמינו שמצב החברה קשה. לא האמינו שהחלק שלהם בוויתור שוויוני כמו שאר הסקטורים בחברה ביחס לשכר שהם מרוויחים". עוד לדברי הגורם, "בחברה לא מאמינים שהטייסים יחרצו את גורל שאר 6,000 העובדים ולא יגיעו להסכמות. איך הם יוכלו להסתכל בעיניים של שאר העובדים". במקביל להסכמים עם ועדי העובדים, אל על תצטרך להגיע גם עם הבנקים להסכמות לגבי ההלוואה של 250 מיליון דולר, לעבור ועדות אשראי וכיוצא בזה. באל על מעריכים שזה ייקח כ-4 שבועות. בסביבת החברה מעריכים עוד כי ההנפקה תתבצע בחודשים אוקטובר-נובמבר ועד אז, יבקשו לקבל הלוואת גישור עד ביצוע ההנפקה. אגב על הנייר, אל על יכולה לקחת כעת הלוואה של 250 מיליון דולר ולומר בעוד מספר חודשים כי היא לא צריכה את 150 מיליון דולר נוספים ולא תבצע הנפקה ולא תאבד שליטה. בסביבת החברה אומרים על כך, "תאורטית זה נכון, אך נראה שהסיכויים שזה יקרה קלושים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלתמי מוזס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: