שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
במתווה ההלוואה של האוצר לחברת אל על, מדובר על מכירת חלק משמעותי ממעדון הנוסע המתמיד של החברה זאת כתנאי לקבלת הלוואת מדינה בגובה של 50 מיליון דולר. מה הופך את המועדון לכה אטרקטיבי? על המועדון שהפך לנכס המרכזי של חברת אל על
מטוסי אל על בנתב"ג. צילום: מערכת פספורטניוז

בעוד ששמשבר הקורונה פגע באופן חמור בחברת אל על שעוד לפני כן סבלה מהפסדים לא מבוטלים, מועדון הנוסע המתמיד הוא העסק הרווחי ביותר של אל על – ״הבוננזה״ של החברה.

גם במשרד האוצר הבחינו בפוטנציאל ובשווי הגדול של הנכס של אל על, ובמתווה ההלוואה החדש שמציע האוצר לחברה לקבלת הלוואת מדינה של כ-50 מיליון דולר, אחד מהתנאים לקבלת ההלוואה הינו מכירת חלק משמעותי מהמועדון.

גורמים בענף התעופה מדברים בימים האחרונים על כך שגם בעלי החברה משפחת רוזנברג, עשויים גם לבקש לרכוש חלק מהמועדון, אם אכן באוצר יתעקשו למכור חלקים מהמועדון. (תגובת רוזנברג לכך לא התקבלה ותובא לאחר שתתקבל. ג.ל).

מועדון הנוסע המתמיד הוא כיום הנכס המרכזי של חברת אל על, למועדון, הסכמים ארוכי טווח עם חברות האשראי.

במועדון יש כיום כ-2.4 מיליון חברים, כ-45% מהם הם תושבי חוץ שאינם כלל מתגוררים בישראל. בסך הכול למועדון כ-1.3 מיליון לקוחות מבוגרים, ועוד כ-1.1 מיליון הינם ילדים. חלק לא מבוטל מלקוחות החברה מחזיקים יותר מכרטיס אשראי אחד.

בכרטיס האשראי של אל על "פלי קארד״, מחזיקים כיום כ-330 אלף איש ואל על קיבלה בעבר כ-232 מיליון שקל מענק חתימה עם השקת הכרטיס.

כאשר קרן מחו"ל התעניינה בעבר במועדון היא נקבה מחיר של כ-300 מיליון דולר, באל על דווקא נתנו שווי נמוך יותר למועדון בסכום של כ-200 מיליון דולר.

לפי הערכות, המועדון מרוויח בשנה כ-20-25 מיליון דולר – מכפיל 12 נותן לו שווי של 250-300 מיליון דולר.

המועדון מרוויח בין היתר מעמלות מחזור על כרטיס הפלייקארד גם על דמי כרטיס, אשראי צרכני המוענק ללקוחות, עמלות מט"ח ועוד.

בתקופת משבר הקורונה, אל על השיקה אתר סחר חדש לטובת מחזיקי המועדון של החברה –  ״פליי סטור״, Fly Store.

באתר יכולים לקוחות המועדון לרכוש מוצרי חשמל, טלויזיות, מחשבים,  ריהוט, גאדג'טים, הופעות, מסעדות, ביטוח, בדיקות לקורונה לפני הטיסה ועוד, זאת ע"י שימוש בנקודות המועדון שצברו בחשבונם. על פי הערכות המועדון החדש מגלגל כ-10 מיליון שקל בחודש.

וכך מועדון הנוסע המתמיד של אל על הכולל את הפלייקארד ואתר ״הפלייסטור,  מכניסים כסף רב לחברה גם ללא קשר לטיסות, ומדובר בנכס הרווחי של החברה כיום.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

4 תגובות

  1. לחברה יש בעיית הכנסת כספים
    האוצר תמורת מתן הלוואה (כסף שצריך להחזיר) מבקש מהחברה למכור את הרכיב שמכניס הכי הרבה כסף לחברה
    מבולבלים? גם באוצר כנראה

  2. אני עובדת שנמצאת בחל״ת האם גם אותנו מוכרים למועדון הביטוח הלאומי ?

  3. מתכנס צוות חכמים: איך נציל חברה גוססת?
    בעולם: בוא נזרים להם כסף!
    באוצר: בוא נקח מהם את הדבר האחרון שמכניס להם כסף, הרי את השמיים כבר סגרנו להם!
    חחחחחחחחחחחח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.