אא

רמי לוי: ״רואה את ישראייר בעתיד כחברת התעופה הלאומית של ישראל״

טיסת הבכורה ההיסטורית של ישראייר למרוקו יצאה היום (ראשון) לדרכה, ועליה גם הבעלים של החברה, רמי לוי. בריאיון מיוחד לפספורטניוז דיבר לוי על פתיחת הקו, מדיניות הממשלה, הנפקת החברה וכיצד הוא רואה את עתידה | רואי אזולאי, מרקש

רמי לוי, בעלי ישראייר. צילום: שמוליק סביש רמי לוי, בעלי ישראייר. צילום: שמוליק סביש
לאחר עיכובים רבים ודחיות, היום (א'), יצאה בשעה טובה לדרך טיסת הבכורה של ישראייר למרקש, מרוקו. על הטיסה ההיסטורית, היה גם הבעלים של החברה, רמי לוי ותפסנו אותו לראיון מיוחד באוויר:

לאחר כל העיכובים, איך ההרגשה כעת שקו הטיסות למרוקו סוף כל סוף יצא לדרך?

״אני מאוד מרוגש ומתרגש, בעיקר לראות את ההתרגשות של הנוסעים על הטיסה. נרמול היחסים עם מרוקו נותן הרגשה טובה להרבה ישראלים, בייחוד בקרב ילידי מרוקו ואנשים שיש להם שורשים שם, זה מאוד מרגש. עוד לפני פתיחת הטיסות, עם פתיחת יחסי המסחר בין המדינות קיבלתי הרבה פניות מאנשי עסקים לעשות ייבוא של מוצרים לרשת רמי לוי, טונה, סרדינים ועוד מוצרים, שלמעשה המרוקאים בארץ מכירים ורוצים. אפשר לעשות עם המרוקאים הרבה עסקים, גם בתיירות וגם בייבוא של סחורות, שאנחנו יכולים להשתמש בהם לרשת שלי ולסופרמרקטים שלנו. יש ביקוש שגדול כדי שנוכל לייצא מישראל סחורה למרוקו בגלל הכשרות. הצטרפתי במיוחד בטיסה הראשונה למרקש כדי להיפגש עם אנשי עסקים בתחומים שונים".

מה דעתך על מדיניות הממשלה בנושא הקורונה ונתב״ג?

״קודם כל מה שחשוב לי זה הבריאות של התושבים, צריכים לעשות הכל כדי לשמור על הבריאות של העובדים ושל הנוסעים. מצד שני, צריכים להבין שיש פה ענף, שעשרות אלפי משפחות מתפרנסות ממנו ואי אפשר לייצר פאניקה ולשלוף כל מיני החלטות כדי לייצר כותרות. מצד אחד, לשמור על הבריאות, אבל מצד שני, לאפשר את פעילות הענף ולא לגרום ולנהל את זה בפניקה. בנוסף, עכשיו יולי-אוגוסט, אנשים רבים חיכו אחרי שנה וחצי קשה לצאת ולנפוש ובאים באופן פתאומי והורסים את זה במכה אחת. אני לא אומר שלא צריך לשמור על הבריאות בצורה שקולה ומסודרת, רק צריך להימנע מלהיות פזיזים באמירות ובייצור כותרות".

אתה חושב שההחלטות האחרונות שהממשלה קיבלה פגעו בישראייר?

"אני לא מסתכל על זה לטווח הקרוב, אני קניתי את ישראייר ואני רץ מרתון לטווח ארוך. כרגע, מה שחשוב לי בעיקר זה הבריאות של העובדים, של הנוסעים ושל כלל הציבור. שוב, אני מאמין שיש כוונה טובה בהחלטות הממשלה, ושעיקרן לשמור על בריאות הציבור, אבל צריך לעשות זאת בהבנה ובזהירות ולהימנע מלצאת בהצהרות פזיזות שלא לטוס וכותרות כאלה ואחרות".

מה קורה עם הנפקת החברה. התפרצות הקורונה תדחה אותה?

״לא, אנחנו לא דוחים. יש לנו תוכנית עבודה ואנחנו דובקים בה. אנחנו יודעים דבר אחד וזה שהציבור מבין שהקורונה לא תישאר איתנו לעד ודווקא בגלל תוכנית העבודה שלנו, במסגרתה אנחנו יוצרים סינרגיה בין הרשת לבין בתי מלון, שאנו עכשיו רוכשים והטיסות המתחדשות. כל הקטע הזה שאנחנו הולכים לייצר חבילות שהולכות להיטיב עם הצרכנים, והציבור מבין שהתוכנית העסקית שלנו היא מנצחת". קבלת הפנים לקראת הטיסה הראשונה של ישראייר למרוקו. צילום: מערכת פספורטניוז

מה שווי השוק המוערך לפיו תיערך הנפקה?

״מעריך שמעל 400 מיליון שקל, בין 400 ל-600 מיליון שקל".

הקשר עם מלונות בראון, כמה מלונות אתם מתכננים להחזיק יחד בחו״ל?

״קודם כל, יש כבר 5 מלונות שחתמנו איתם. כעת אנחנו מקבלים הצעות מרחבי העולם במחירי רצפה לאור הקורונה ונפתחות עוד ועוד הזדמנויות, שאנו חושבים שיתאימו לצרכן הישראלי. ישראייר הקימה קרן של 200 מיליון יורו דווקא בתחום הזה, כדי שתוכל לתת לצרכן הישראלי מלונות במחירים זולים. תקופת הקורונה פותחת הרבה הזדמנויות בתחום הזה".

אתה מתכוון להשקיע גם בתחום המלונאות בארץ?

״באופן אישי, בלי קשר לישראייר, אני עכשיו בונה 3 בתי מלון בירושלים, רכשתי גם בית מלון בת״א, ״מלון לוסקי״. גם עם ישראייר אנחנו מתכננים להשקיע על מנת לייצר סינרגיה, שבסופו של דבר תשרת את הצרכנים שלנו ותחזק את כרטיס המועדון שלנו.״

קו הטיסות למרוקו - זו לא העונה, יש קשיים בויזות, ביטלתם כבר טיסות. מה אתה חושב שיהיה עם הקו? יהיה אטרקטיבי כמצופה או שמצב התחלואה יעכב את הנהירה למרוקו?

״זה לא סוד שמצב התחלואה כרגע באמת מעכב את הטיסות לכל מקום בעולם. מרוקו לא שונה משאר העולם. אני מאמין שהכל ייפתח בסופו של דבר, וכשייפתח זה יהיה כמו בקבוק שמפניה, שאתה מנער אותו ומנער אותו, ואז אתה מוציא את הפקק והכל יוצא החוצה. בסך הכל אנשים מתים לנסוע למרוקו, רוצים לראות ולחוות את מרוקו. זה לא סוד שבמדינת ישראל חיים מעל שני מיליון מרוקאים ומי שלא היה מרוקאי התחתן עם מרוקאית או עם מרוקאי. אני מאמין שהיעד החם הבא זה מרוקו, רק כשזה ייפתח בצורה נכונה ויהיו מאות טיסות שבועיות ליעד".

לסיום, איפה אתה רואה את ישראייר בעוד שנה?

"הכל תלוי בהתפתחות הקורונה. כמו שאמרתי כבר, אנחנו רצים מרתון והתוכנית שלנו, ואיך שאני רואה את ישראייר בעתיד, היא תהיה חברת התעופה הלאומית של ישראל. לא יודע עוד להגיד אם זה יקרה כבר בעוד שנה, אבל זה מה שאני מאחל לה וכך אני רואה אותה". טיסת ישראייר למרוקו. צילום: מערכת פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייררמי לויפספורט מרוקו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: