אא

אגרות החוב של פתאל החזקות עלו דירוג: מאופק שלילי לאופק יציב

העלאת הדירוג נובעת מהפחתת אי הוודאות בענף המלונאות במדינות בהן פועלת החברה. חברת הדירוג מידרוג: "גמישותה הפיננסית של החברה טובה מפי שהיא מתבטאת ביחס המינוף חוב נטו"

צילום ShutterStock צילום ShutterStock

חברת הדירוג מידרוג, הודיעה על העלאת דירוג המנפיק ודירוג אגרות החוב (סדרות ב', ג') של פתאל החזקות מדירוג שלילי ליציב.

העלאת הדירוג נובעת מהפחתת אי הוודאות בענף המלונאות במדינות בהן פועלת החברה, לנוכח התמתנות המגיפה בחלק ממדינות הפעילות וחזרה לאורח חיים נורמלי במדינה משתנה בין המדינות, בהתאם לשיעור ההתחסנות של האזרחים.

עוד מציינים על ההחלטה במידרוג כי: "בתרחיש הבסיס מידרוג מניחה כי שיעורי התפוסה במלונות החברה באירופה ילכו וישתפרו במהלך השנים 2021-2022 ויעמדו בממוצע של כ-60% בשנת 2022 בהשוואה לכ-80% בשנת 2019. הגידול בהכנסות צפוי להוביל לשיפור בתזרים התפעולי לפני פחת והפחתות, אשר בניטרול השפעת תקן 16 הנחנו כי יעמדו על כ-225 מיליון שקל בשנת 2021 שבה זכתה החברה לוויתורים משמעותיים בדמי שכירות על בתי מלון וכ-550 מיליון שקל בשנת 2022 שהונח כי נכללים בה דמי שכירות מלאים".

עוד מציינים בהחלטה כי: "גמישותה הפיננסית של החברה טובה מפי שהיא מתבטאת ביחס המינוף חוב נטו".

במידרוג יחס עם זאת מודים כי: "ענף המלונאות מוערך על ידי מידרוג כבעל רמת סיכון גבוהה יחסית, בעיקר בשל תנודתיות הביקוש, הנובעת מהשפעות אקסוגניות שאינן קשורות לאיכות הפעילות המלונאית".

בעקבות ההחלטה תוספת הריבית של 0.25% ששילמה החברה אשר נבעה מחריגת החברה מאמת המידה הפיננסיות ששולמה למחזיקי אגרות החוב תופחת כעת בעקבות השינוי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםדוד פתאלפתאל החזקות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: