אא

"מי החכמולוג במשרד הבריאות שהחליט להכניס לרשימה האדומה מדינות כמו מאוריציוס וסיישל שאין להן שום קשר לדרא"פ"

טרי קסל, מנכ"ל דיזנהאוז רמת השרון, זועם על החלטת הממשלה להכליל את כל יבשת אפריקה ברשימת המדינות האדומות שהטיסה אליהן אסורה. "נגרמו לנו נזקים כלכליים ותדמיתיים אדירים"

קורונה באפריקה. צילום: Shutterstock קורונה באפריקה. צילום: Shutterstock
זעם מתמשך בקרב סוכני נסיעות על החלטת ממשלת ישראל להכניס באחרונה את כל יבשת אפריקה לרשימת המדינות האדומות, למעט מצרים ומרוקו שממילא סגרה את שעריה לכניסת תיירים, במסגרת המאמץ לבלימה ורייאנט האומיקרון. "זה פשוט נוראי מה שעשו לאפריקה - צבעו את היבשת כולה באדום ללא שום אבחנה בין מדינה למדינה", אומר לפספורטניוז טרי קסל, מנכ"ל דיזנהאוז רמת השרון. עוד מלין קסל, "אני יכול להבין שמגדירים אדומות מדינות בהן התגלה הווריאנט, אבל אני ממש לא מצליח להבין למה להכניס לרשימה בצורה גורפת גם מדינות שאין להן שום קשר לווריאנט. מי החכמולוג במשרד הבריאות שהחליט להכניס לרשימה האדומה מדינות כמו מאוריציוס וסיישל שאין להן שום קשר לדרום אפריקה. מישהו במשרד הבריאות היה צריך לבדוק כל מדינה לפני ההכללה הגורפת והלא הגיונית הזו". לדברי קסל, ההחלטה גרמה לנזקים כלכליים אדירים. "יום אחרי שהתקבלה ההחלטה, היו אמורות לצאת מישראל 6 טיסות שכר לטנזניה, סיישל ומאורציוס עם מאות נוסעים שדורשים כעת את כספם חזרה, כסף שסוכני נסיעות כבר שילמו לספקי תיירות באפריקה וכעת נאלצים לנהל משא ומתן מולם על זיכוי עתידי. תחשבי למשל על בעלי הלודג'ים באפריקה שכבר קנו את האוכל ועל הנהגים שאיבדו את פרנסתם לפני חג הכריסמס ועוד ועוד". ולא רק נזק כלכלי, לדברי קסל, "ההחלטה להפוך את אפריקה לאדומה באופן גורף גרמה לנזק תדמיתי. "לאפריקנים זה מריח כמו החלטה עם נופך גזעני".
מנכ"ל דיזנהאוז רמת השרוןמנכ"ל דיזנהאוז רמת השרון
"החלטה הזויה". טרי קסל, מנכ"ל דיזנהאוז רמת השרון. צילום: דיזנהאוז רמה"ש באשר לווריאנט האומיקרון באפריקה, נזכיר כי באחרונה נשיא דרום אפריקה, סיריל ראמאפוסה, בה נתגלה הווריאנט, עדכן את בני עמו ואת העולם כולו בהצהרה פומבית במה שידוע ועדיין לא ידוע על האומיקרון. "גרסת אומיקרון תוארה לראשונה בבוטסואנה ולאחר מכן בדרום אפריקה ומדענים זיהו מקרים גם במדינות כמו הונג קונג, אוסטרליה, בלגיה, איטליה, בריטניה, גרמניה, אוסטריה, דנמרק וישראל. הזיהוי המוקדם של וריאנט זה הוא תוצאה של העבודה המצוינת שנעשתה על ידי המדענים שלנו בדרום אפריקה". עוד אמר הנשיא, "ישנם מספר דברים שאנו כבר יודעים על הווריאנט. ראשית, אנו יודעים כעת שלאומיקרון יש הרבה יותר מוטציות מכל גרסה קודמת. שנית, אנו יודעים כי אומיקרון מזוהה בקלות על ידי בדיקות הקורונה הנוכחיות. שלישית, אנו יודעים שווריאנט זה שונה מגרסאות אחרות וכי הוא אינו קשור ישירות לגרסאות הדלתא או הבטא. רביעית, אנו יודעים שהגרסה אחראית לרוב הזיהומים שנמצאו אצלנו במחוז גאוטנג במהלך השבועיים האחרונים וכעת היא מופיעה בכל שאר המחוזות. עוד בנושא האומיקרון, אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר, ציין באחרונה בריאיון ל-CNBC כי הוא בטוח, שהתרופה בשם המותג Paxlovid, לא תושפע מגרסה אומיקרון של נגיף הקורונה. פייזר הגישה בקשה לאישור חירום של Paxlovid, המיוצרת גם במפעל תרופות באסקולי באיטליה, לאחר שדיווחה על נתונים המעידים כי היא יעילה ב-89% במניעת מחלה קשה, אשפוז או מוות בקרב נדבקים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםקורונהדיזנהאוז

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: