אא

אוסטריה צפויה להיפתח לתיירות בינלאומית החל ב-19 במאי

המדינה, שנפגעה קשות ממגפת הקורונה, החליטה להקדים את האיחוד האירופי ולהכריז על מועד מתוכנן לפתיחת המדינה בפני תיירים ממדינות ירוקות וכתומות. ישראל, כמובן, תהיה כלולה ברשימה

וינה. צילום: פספורטניוז וינה. צילום: פספורטניוז
בדיוק בעוד שבועיים כפי הנראה נוכל לנסוע לבקר באוסטריה, עפ"י התוכניות של הרשויות האוסטריות, שהחליטו לא להמתין לתוכנית הכלל האירופית, שתיקבע בקרוב ע"י האיחוד האירופי. רשויות אוסטריה הודיעו על התוכניות להיפתח מחדש לתיירות ולהקל על המגבלות שהוטלו במדינה עקב מגפת הקורונה, וזאת החל מ-19 במאי, במטרה לסייע לכלכלת המדינה להתאושש מהמצב הקשה. ההודעה אושרה על ידי קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שציין כי מגזרי התיירות, הספורט והמסעדות יחדשו את פעילותם, עפ"י דיווח אחרון של SchengenVisaInfo.com. "האור בקצה המנהרה קרוב", ציין קורץ במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר, בזמן שפרש את תוכניות הפתיחה של המדינה בחודש מאי. עפ"י נתונים סטטיסטיים של Worldometers, נכון להיום, בסך הכול כ-625,000 נדבקו בקורונה באוסטריה וכ-10,300 מתו מהנגיף. נוכח נתונים כאלה ממשלת אוסטריה החמירה את המגבלות כדי למנוע ככל האפשר התפשטות משמעותית יותר של המגפה. נכון לעכשיו המדינה בסגר ומאפשרת נסיעות חיוניות בלבד, כשחלק מענפי המשק, כגון תיירות, קפואים לחלוטין. מרבית המגיעים לאוסטריה כיום מחויבים להיכנס לבידוד עצמי למשך 10 ימים ולהציג בנוסף תוצאה שלילית של בדיקת קורונה, וכן נדרשים להירשם דיגיטלית מראש בכדי לקבל את הטופס "אישור לפני נסיעה".
וינה. צילום פספורטניוזוינה. צילום פספורטניוז
וינה. צילום פספורטניוז "לאחר חמישה ימים של בידוד לכל המוקדם, אתה יכול לעבור בדיקת PCR או אנטיגן. אם הבדיקה שלילית, אינך צריך לבצע בידוד נוסף. אתה יכול לעזוב את הבידוד רק במטרה להיבדק, ותצטרך לשלם עבור הבדיקה שלך", עפ"י ההצהרה של הרשויות באוסטריה. תיירים המגיעים למדינה מאוסטרליה, ניו זילנד, איסלנד, דרום קוריאה וסינגפור רשאים לעשות זאת ללא צורך בתוצאת בדיקה שלילית או בידוד מכיוון שמדינות אלה נחשבות 'בטוחות'. פרט למדינות הנ"ל, כל שאר המדינות ברחבי העולם נחשבות לאזורי סיכון, ואזרחיהן חייבים לעמוד בדרישות הבדיקה והבידוד. והחל מה-19 במאי כללי המשחק משתנים, עפ"י המתוכנן, וכמובן, כפוף להתפשטות הקורונה במדינה. כללי הכניסה לאוסטריה יהיו מבוססים על מפות המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות (ECDC). על אזרחי מדינות האיחוד האירופי ועל אזרחי מדינות מחוץ לאיחוד, שתהיינה כלולות בקטגוריה ירוקה וכתומה, לא יחולו כל מגבלות כניסה לאוסטריה. כמובן, המצב האפידמיולוגי המעולה יכלול את ישראל בקטגוריית המדינות הירוקות. לעומת זאת, אנשים המגיעים ממדינות הכלולות ברשימה האדומה יחויבו להציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה ולהוכיח כי הם החלימו לחלוטין מהמחלה, ויהיו חייבים לעמוד בכללי הבידוד עם הגעתם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםהאיחוד האירופיבידודדרכון ירוקבדיקות קורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: