אא

אושר: טייסים יעברו הדרכה להתמודדות עם תקלות במערכת הטיס האוטומטי

ועדת הכלכלה אישרה את התיקון לחוק בעקבות חקירות תאונות טיס בעולם; התיקון ייכנס לתוקף בתחילת מארס

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות בשליטה בכלי טיס. על פי התיקון, טייסים יעברו הדרכה להתמודדות עם תקלות במערכת הטיס האוטומטי. התיקון נדרש בעקבות מסקנות שהתקבלו בעולם למניעת תאונות טיס הנובעות מאובדן שליטה, שהיו הגורם המוביל לתאונות טיס קטלניות בתעופה המסחרית בעולם בין השנים 2001-2011. עוד אישרה הוועדה את תקנות הטיס העוסקות בגיל טיס מתלמד וטיס דאון. לפי ההצעה שאושרה, הגיל המינימלי שבו ניתן יהיה להגיש בקשת רישיון טיס מתלמד עם הגדר דאון ירד מ-16 ל-15 שנים, והגיל המינימלי שבו ניתן יהיה לבקש רישיון טיס פרטי עם הגדר דאון יעמוד על 16 במקום 17 שנים. ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראש הישיבות שעסקו בתקנות, אמר: "האוטומציה מנוונת אותנו, כמו שנהגים רבים מרגישים בעקבות שימוש באפליקציית ניווט בנהיגה". הוא הוסיף כי להערכתו בעיות דומות יתגלו בעתיד ככל שיגבר השימוש בנהיגה אוטונומית. נציג רשות התעופה האזרחית, עו"ד אבישי פדהצור, הוסיף כי בשנים האחרונות התברר כי האוטומציה של כלי הטיס פוגעת ביכולת לתפעל אותם כשהיא מפסיקה את פעולתה פתאום. הוא ציין כי מקרה כזה התרחש בתאונה של מטוס אייר פרנס בטיסה 447 מברזיל, כאשר במהלך הטיסה הפסיק הטיס האוטומטי לפעול והטייסים לא ידעו איך להתמודד עם הסיטואציה. "התיקון נועד לקבוע הדרכת טייסים להימנע ממצבי טיסה חריגים והדרכה כיצד להיחלץ מהם. זה מציל חיים", אמר. התיקון יכנס לתוקפו ב-3 במארס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםועדת הכלכלהמערכות טיס אוטומטי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: