אא

איך לגרום לעסק להישמע מצוין ולהיראות מעולה?

עסקים בכל תחומי הפעילות מתמודדים עם אינספור אתגרים, ובפרט מול מתחרים רבים. מהצד השני, זה של הלקוחות, ישנה הצפה של מסרים שיווקיים ושל מידע באופן כללי. איך בכל זאת עסק יכול להתבלט, למשוך את תשומת הלב של קהל היעד הרלוונטי, להפוך לזכיר וליצור בידול מהמתחרים? התשובה טמונה באופן שבו פועל המוח האנושי, ובפרט ההשפעה העצומה של חוש הראייה וחוש השמיעה. מוגש מטעם חברת Audio ID

קרדיט: Freepik.com קרדיט: Freepik.com
ג'ינגל קליט למשל גורם לכל מי ששומע אותו לזמר אותו בעצמו, וכך המסר שלו נקלט. באופן דומה וידאו מושקע מצליח גם הוא לדלג מעל חומת הרעש שמקיפה כמעט כל אדם בעולם המודרני, וכך להישמר בתודעה - ולייצר את האימפקט הרצוי. בהתאם, אסטרטגיית שיווק נכונה חייבת לכלול מרכיבים אודיו-ויזואליים: תשדירי המתנה, פאנטונים, ג'ינגלים לרדיו, סרטונים לרשתות חברתיות, סרטי תדמית ועוד.

פנטון עסקי - לרושם ראשוני חיובי במיוחד

פנטון הוא ג'ינגל עסקי ופתיח קולי מקצועי - צליל המתנה עסקי, כלומר המוזיקה שמושמעת באוזני כל מי שמתקשר לעסק עד לרגע שבו מתבצע המענה האנושי, הוא תוספת מבורכת לכל עסק, גדול או קטן. הסיבה לכך פשוטה: כשלקוח פוטנציאלי מתקשר לעסק, לכל מטרה שהיא, הרושם הראשוני שנוצר אצלו מושפע במידה רבה מהמענה המידי שהוא מקבל. צליל המתנה סתמי, ובפרט במצבים שבהם חולף פרק זמן מסוים עד שאחד מאנשי העסק עולה על הקו, מייצר תחושת סתמיות ואפילו מתח מסוים (הגעתי למקום הנכון? יענו לי בכלל?) לעומת זאת, כשבזמן ההמתנה מושמע פנטון מקצועי - כלומר פנטון עם קריינות מקצועית, בעברית תקינה, עם מוזיקה שמשרה תחושה נעימה וסאונד מדויק - המצב שונה לגמרי. הלקוח מרגיש בטוח, רמת האמון שלו בעסק עולה ואיתה גם הנכונות שלו לייצר אינטראקציות רצויות מבחינת העסק.

מערכת ניתוב שיחות ידידותית למשתמשים

אלמנט נוסף בממשק שבין העסק ללקוחותיו שמחייב פתרונות קריינות מקצועיים הוא מערכת ניתוב השיחות. בעסקים ובארגונים גדולים מערכת כזו הכרחית על-מנת שכל לקוח יוכל לקבל את המענה המתאים לו ביותר מהגורם הרלוונטי בחברה. הלקוחות כמובן מבינים את הצורך בניתוב השיחות, אבל באופן טבעי מעדיפים להגיע כמה שיותר מהר אל המענה האנושי. בהתאם גם השלב הזה באינטראקציה מחייב תשומת לב כך שלא תיווצר תרעומת אצל הלקוחות - כשהקריינות מקצועית והסאונד מתאפיין גם הוא בסטנדרטים גבוהים, קל להבין את ההנחיות המוקלטות ולהגיע ליעד הנכון בלי טעויות ובמינימום זמן.

מיתוג ויזואלי אפקטיבי

חוש הראייה דומיננטי אף יותר מחוש השמיעה, ולא בכדי נאמר לא פעם שתמונה טובה שווה אלף מילים - ואם זה הערך של תמונה טובה, מן הסתם הערך של וידאו איכותי גבוה פי כמה וכמה. את העיקרון הזה אפשר לנצל בשלל דרכים: סרטי תדמית שמציגים את העסק או הארגון באופן מחמיא במיוחד, סרטונים לרשתות החברתיות עם פוטנציאל ויראליות ובהתאם חשיפה רחבת היקף, פרסומות קצרות ליוטיוב (כשבאופן טבעי העברת מסר ב-6 שניות מחייבת יצירת סרטון ממוקד וחד במיוחד), ועוד. לכל סוגי הווידאו מכנה משותף משמעותי: הם מחייבים תסריט מדויק בשלב ראשון, ובשלב שני הפקה מקצועית. ניתן כמובן לצלם סרטונים גם באופן חובבני, למשל עם המצלמה של הסמארטפון על בסיס אלתור או טקסט שכתב אחד מאנשי העסק - אבל חשוב לזכור שרף הציפיות של הגולשים בימינו גבוה מאוד, ולכן סרטון לא מקצועי עלול לא רק שלא להועיל אלא אפילו להזיק. לעומת זאת עצם המקצועיות של סרט תדמית, פרסומת או סרטון שמועלה לאחת הרשתיות החברתיות ממתג את העסק ככזה שמתייחס ברצינות ללקוחות שלו. בנוסף הנכונות להשקיע מתורגמת אצל הצופים לסנטימנט חיובי כלפי העסק, ובמקרים רבים נוצר אצלם הרושם שמדובר בעסק מוביל בתחומו, דבר שתורם כמובן גם כן למיתוג. דגש נוסף בכל וידאו הוא הסאונד - סרטון שנשמע היטב מעביר את כל המסרים הרצויים בבירור, כולל במקרים שבהם דעתם של הצופים מוסחת או שהם מבצעים במקביל מספר פעולות.

יצירתיות, ייחודיות והפקה מוקפדת

כדי שהעסק יישמע מצוין וייראה מעולה, הפקת האודיו או הווידאו - לכל מטרה שהיא: פאנטון עסקי, קריינות למערכת ניתוב שיחות, פרסומת, סרט הדרכה ועוד ועוד - חייבת להיות מופקדת בידיים מקצועיות מאוד. עם חברת Audio ID פתרונות קריינות, מוזיקה וסרטונים לדיגיטל, T.V , רדיו, מרכזיות וסלולר, מובטחים לכם התאמה מלאה ל-dna של העסק, חיבור מוצלח לקהל היעד על בסיס אפיון מדויק שלו, יצירתיות (אלמנט הכרחי כדי להתבלט בין כל הגירויים), ייחודיות וסטנדרטים גבוהים גם בהיבטים הטכניים - כל מה שצריך כדי שהעסק ישדר מקצוענות אמיתית בכל נקודת השקה עם הלקוחות, גם אלה הקיימים וגם אלה הבאים בתור.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםצרכנות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: