אא

איך תראה החופשה הבאה שלכם? התחזית של BOOKING

מה הכי חשוב לתיירים אחרי שנה וחצי של קורונה? איך יראה ענף התיירות ומה ישפיע עליו? ב-2022 כל הסיפור יהיה לנצל את הרגע ולהפוך כל טיול לבלתי נשכח. קבלו את התחזיות של חברת בוקינג לשנה הבאה

צילום: 123rf צילום: 123rf
אחרי שנה וחצי של התמודדות עולמית עם מגפת הקורונה, שנת 2022 מתקבלת בתחושה של אופטימיות, לצד ההבנה שהמצב הנורמלי, הוא אחר ממה שהכרנו. שיש "נורמלי חדש". במטרה לחזות איך ייראה ענף התיירות בשנה הקרובה ומה ישפיע עליו, ערכה Booking.com מחקר מקיף בשיתוף יותר מ-24,000 תיירים ותיירות מ-31 מדיניות וטריטוריות שונות, בשילוב תובנות ונתונים פנימיים שאספה וגילתה ששנת 2022 תהיה השנה שבה נרצה להפיק את המקסימום ממציאות של חוסר ודאות ולהתחיל לפצות את עצמנו בגדול על החופשות והטיולים שפספסנו. כמות האנשים שמרגישים את הצורך לעשות את זה עלתה ב-52% מאז שנה שעברה. הנה עוד כמה מסקנות מעניינות: 1. חופשה בשביל הבריאות יותר משלושת-רבעי מהאנשים בעולם (79%) ומהישראלים (76%) אישרו שחופשות משפרות את המצב הנפשי והרגשי שלהם, יותר מאשר דרכים אחרות שבהן הם נוהגים לנוח ולהירגע. אחרי שבמשך שנה הוטלו שוב ושוב הגבלות כאלה ואחרות על התיירות, היום המטיילים מבינים את ההשפעות החיוביות שלה על הבריאות והשקט הנפשי שלהם. כמעט שני-שליש מהמטיילים הגלובליים (62%) ומעט פחות מהישראלים (60%) אומרים שהם לא באמת הבינו כמה האפשרות לנפוש חשובה לבריאות הנפש שלהם עד שהם לא יכלו לעשות את זה, כאשר 84% מהמטיילים בעולם ו-88% מישראל אומרים שעצם תכנון הנסיעה משפיע לטובה על המצב הנפשי והרגשי שלהם. רבע מהנשאלים בעולם (26%) ו-18% מהנשאלים הישראלים מספרים שבזמן חופשה הם יוצאים מאזור הנוחות שלהם, וזה בעיקר מה שמאפשר להם להתאפס ולהתרענן. מתוך הקבוצות שהשיבו כך, שני-שליש מהמטיילים בעולם (66%) ו-70% מהישראלים מעידים כי הם מצליחים למלא מצברים כשהם מבקרים במקום עם נוף שונה מזה שהורגלו אליו, ובשביל יותר מחצי ממטיילי הגלובוס (56%) ופחות מכך מהמטיילים מהארץ (43%) מדובר באפשרות לחוות סגנון חיים חדש. אחרי שבמשך 18 חודשים כל יום נראה בדיוק כמו היום שלפניו, מתחשק לנו משהו אחר. 2. יוצאים מחוץ למשרד (גם אם הוא בבית) אחרי שהתרגלנו לעבודה מהבית, ב-2022 נראה יותר ויותר אנשים שרוצים להחזיר את השליטה לידיים בכל הקשור לאיזון בין העבודה לחיים האישיים. ככה זה יהיה אצל כשלושה-רבעים (73%) מהמטיילים והמטיילות הבינלאומיים ואצל 67% מהמטיילים הישראלים, שב-2022 יעשו הפרדה מוחלטת בין זמן חופשה לזמן עבודה. למרות הגמישות שמגיעה עם העבודה מרחוק, 59% מהאנשים בעולם ו-65% מהישראלים יעדיפו לצאת ב-2022 לחופשה מקוצרת עם התנתקות מוחלטת מהעבודה. 50% ממטיילי הגלובס ומעל למחצית מהמטיילים הישראלים (62%) טוענים שהם עבדו יותר שעות וניצלו פחות ימי חופשה במהלך תקופת המגפה, אל תופתעו אם ב-2022 יותר אנשים יענו בחלק מהזמן תשובות שמבשרות 'אני מחוץ למשרד' (גם אם המשרד שלהם נמצא בבית). 3. תחושה של פעם ראשונה הרבה אנשים כבר שכחו איפה הדרכון שלהם נמצא בכלל או איך אורזים מזוודה – אבל כל החלודה שהצטברה בהרגלי התיירות שלנו תתחלף די מהר בתחושת אושר אמיתית, שתלווה אפילו את החלקים הכי בנאליים של הנסיעות שלנו ב-2022. זוכרים איך הרגשתם כשעליתם על מטוס בפעם הראשונה? או כשבסך הכל עשיתם צ'ק-אין במלון? אחרי תקופה ארוכה של 'קיפאון', התיירים והתיירות יתענגו על כל רגע במקום לרוץ קדימה בכל הכוח – למשל, יכינו בקפדנות פלייליסט לנסיעה ברכב ששכרו ויבחנו מקרוב בסבלנות את מה שיש לדיוטי פרי להציע. כחמישית מהנשאלים הגלובליים (19%) וקרוב לרבע מהישראלים (23%) מחכים יותר מכל דבר אחר לתחושות ההתרגשות והציפייה שמלוות את תחילת הנסיעה. אפילו רגעים סתמיים כמו לבהות מבעד לחלון הרכבת על הנוף שמשתנה במהירות, או ללכת לאיבוד במבוך של סמטאות בדרך לאסוף את המפתחות לדירת הנופש – אלה יהפכו להיות אושר טהור לשלושת-רבעי (75%) מהאנשים בעולם ושני שליש מישראלים (67%), שבשבילם החוויה מהנה הרבה יותר כשהנסיעות עצמן וההגעה ממקום למקום הופכות להיות חלק בלתי נפרד מהחופשה. אחרי תקופה כל-כך ארוכה שבה האפשרויות שלנו היו מוגבלות, הצורך לחוות מחדש את התחושה של 'הפעם הראשונה' ולהתמסר לכל רגע ורגע יהיה זה שיאפיין את חוויית התיירות בשנת 2022. חופשה נעימה צילום: 123rf 4. שמים את הקהילה במרכז ענף התיירות חווה האטה בחלקים רבים של העולם והמגפה אילצה אותנו להפיק את המקסימום ממה שהיה במרחק נגיעה. תמכנו בעסקים עצמאיים ובילינו יותר זמן מבעבר בגינה השכונתית, מה שחיזק את הקשר שלנו עם הקהילה שמסביבנו. הרצון להיות בקשר אותנטי עם הקהילה המקומית ימשיך ללוות אותנו גם בחופשות של 2022. יותר ממחצית התיירים הגלובליים (58%) ו-37% מהישראלים אמרו שחשוב להם שהביקור ביעד יועיל לקהילה המקומית, ו-57% מהמטיילים הגלובליים וקרוב למחצית מהישראלים (49%) ישמחו להשתמש באפליקציה או באתר שממליצים על יעדים שבהם העלייה בהיקפי התיירות תשפיע לטובה על הקהילה המקומית. בנוסף, 68%3 מהמטיילים ברחבי העולם ו-46% מהישראלים רוצים שהכסף שהם מוציאים בזמן החופשה יושקע בקהילה המקומית, ו-73%3 מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהמטיילים הישראלים רוצים לחוות חוויות אותנטיות שמייצגות נאמנה את התרבות המקומית. 5. מחליקים ימינה (Swipe Right) ליעדים ופרצופים חדשים בשביל רבים מאיתנו, תקופת המגפה הייתה הזדמנות לבלות יותר זמן איכות עם החברים הכי קרובים והאנשים שאנחנו אוהבים. אבל בחופשות שנצא אליהן ב-2022, נוכל להרחיב את המעגלים החברתיים שלנו וליצור קשרים חדשים. שני-שליש מהמטיילים בעולם (60%) ומעט פחות מהישראלים (59%) רוצים לפגוש אנשים חדשים במהלך חופשה. ,49% מהמטיילים הגלובליים, כמו גם 53% מהמטיילים הישראלים, מעוניינים לשהות באזור עם חיי לילה כדי שיוכלו לפגוש אנשים חדשים. מחצית מהמטיילים בעולם (50%) ו-43% מהישראלים מקווים להתאהב בנסיעה הבאה שלהם, כיון שהרומנטיקה לא חייבת להסתיים כשנוסעים הביתה, בזכות שיחות הווידיאו שהפכו לחלק מהיומיום שלנו, אנחנו צופים שכמה וכמה מהרומנים האלה בחופש, יהפכו לדבר האמיתי. 6. פשוט אומרים 'כן' אחרי ששמעו 'לא' במשך תקופה כל-כך ארוכה, המטיילות והמטיילים אימצו צורת חשיבה חיובית יותר בנוגע ל-2022. למעשה, 63% מהמטיילים בעולם ומישראל (אחוז זהה) יעדיפו חופשה שבה הם נשארים גמישים ויכולים לזרום עם מה שמתחשק להם, במקום לתכנן לוח זמנים קפדני ועמוס בתוכניות. השנה הקרובה תהיה בסימן של ספונטניות כשזה מגיע לתיירות. בהקשר הזה, כמעט שלושה-רבעים (72%) מהמטיילים הגלובליים וכשני שליש (67%) מהישראלים טוענים שהם יגידו 'כן' לכל הזדמנות שתצוץ במהלך טיול או חופשה – כל עוד התקציב שלהם מאפשר את זה. בשביל 49% מהמטיילים בעולם ו-44% מאלו בישראל שחסכו שקל לשקל ונמנעו מנסיעות רציניות מאז שהתחילה המגפה, הכסף לא משחק תפקיד בכל הקשור לנסיעות שהם ייצאו אליהן ב-2022. כ-61% מהמטיילים בגלובוס ומעל למחצית מהישראלים (51%) יותר פתוחים לנסות סוגים שונים של חופשות בהשוואה לתקופה שלפני המגפה, ו-65% מאלו בעולם לצד 66% מהישראלים ציינו שלא חשוב להם מה היעד כל עוד סוג החופשה מדבר אליהם – וזה כי הם פשוט שמחים לצאת מהבית ולנסוע לאנשהו. ב-2022 לטכנולוגיה יהיה תפקיד מרכזי בכל הקשור לספונטניות כשאומרים 'כן', עם יותר אפשרויות לבצע הזמנות 'על הדרך' ויותר גמישות לשנות את התוכניות ולזרום עם מה שקורה בזמן אמת. 55% מהמטיילים בעולם ו-57% מהמטיילים בישראל מחפשים את החידושים הטכנולוגיים האחרונים בתחום התיירות שיציעו להם דברים מפתיעים ובלתי צפויים לעשות בזמן הביקור, על-בסיס ההעדפות הקודמות או התקציב שלהם – ככה הם יוכלו לנצל כל הזדמנות לחוויה חדשה. 7. לחבק את הבלתי צפוי תחושת חוסר הוודאות תמשיך להיות חלק משמעותי מענף התיירות גם ב-2022. בשנה וחצי האחרונות הסתמכנו על טכנולוגיה בכל מיני דרכים שונות כדי להישאר בקשר ולהתמלא בהשראה, והאפליקציות שאנחנו אוהבים ימשיכו לעזור לנו להתמודד עם הלא-נודע במהלך הטיול או החופשה הבאים. 62% מהמטיילים בעולם ו-63% מהמטיילים בישראל מסכימים שהטכנולוגיה עוזרת לצמצם את החששות והדאגות שקשורות לנסיעה לחופשה - החל משירותי תרגום מיידיים מבוססי בינה מלאכותית, שעוזרים לתיירים לשוחח על שינויים של הרגע האחרון עם בעלי מקום אירוח או נציגים של חברות השכרת רכב שלא מדברים בשפה שלהם, ועד מודלים של למידת מכונה שמעדכנים באופן אוטומטי את המארח או המארחת על עיכובים בשעת ההגעה לבית האירוח במקרה של איחור בטיסה – הטכנולוגיה תמשיך לעזור לנו לקפץ בקלות מעל המהמורות הבלתי צפויות שיצוצו במהלך הדרך. כשני שליש מהמטיילים הגלובליים (69%) ו-70% מהישראלים אמרו שהם ישמחו להשתמש בשירות חדשני שיחזה לאילו מדינות בטוח לנסוע, אפילו בטווח של כמה חודשים קדימה, או שיציע באופן אוטומטי יעדים שאפשר לנסוע אליהם כרגע בקלות על-בסיס המצב הנוכחי של הקורונה (גלובליים - 67%; ישראלים – 72%). לסיכום, לא משנה עד כמה מדויקות יהיו התחזיות שיספקו לנו טכנולוגיות למידת מכונה – כדי שכולם וכולן באמת יוכלו לחיות לצד אי הוודאות, מצב שהפך לשגרה החדשה, תעשיית התיירות כולה תצטרך להמשיך לתת עדיפות לנושא הגמישות. מבחינת המטיילים והמטיילות, אלה שלושת הגורמים החשובים ביותר עבורם לקראת החופשה הבאה: הביטחון שהם לא יפסידו כסף (גלובליים - 42%; ישראלים – 41%), האפשרות לבטל (גלובליים - 33%; ישראלים – 37%) והאופציה לשנות תאריכים בלי תשלום (גלובליים - 32%; ישראלים – 35%).
נקבע תאריך לכניסת תיירים זרים מחוסנים לישראלנקבע תאריך לכניסת תיירים זרים מחוסנים לישראל
צילום: 123rf  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםבוקינג.קוםתיירות 2022

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: