אא

איסור כניסת זרים לישראל: ההנחיות המעודכנות של משרד הפנים. מי כן רשאי להיכנס לארץ?

בעקבות המוטוציה החדשה של נגיף הקורונה, משרד הפנים מקשיח את תקנות איסור כניסת זרים לישראל אשר עמד ללא שינוי מתחילת המגפה מחודש מרץ ועד היום. בנוסף, יתכן שאזרחים זרים יידרשו להיכנס לבידוד במלונית

נתב"ג. צילום: 123rf נתב"ג. צילום: 123rf
משרד הפנים הודיע על איסור כניסת זרים לישראל החל מחודש מרץ (19.3), נכון ליום 22.12.20 החלטה זו עומדת בעינה וכניסה ניתנה במקרים חריגים בכפוף למסמך המדיניות המופיע באתר הרשות. החל מהיום (22.12.20), ועד ליום 4.1.21 כניסת זרים, לא תאושר למעט במקרים המפורטים להלן ובכפוף לקבלת אישור עליה לטיסה. בנוסף, יתכן שאזרחים זרים יידרשו להיכנס לבידוד במלונית, עם כניסתם לישראל. הנחיות בנושא זה תפורסמנה בהתאם למדיניות משרד הבריאות ופיקוד העורף.
  1. זר/זרה הנשואים לאזרח/ית ישראלי/ית או לתושב/ת קבע (שאינם בהליך מדורג) וילדיהם הקטינים העומדים בתנאים המצטברים הבאים: 1.1 הנישואים רשומים במרשם האוכלוסין 1.2 מרכז החיים של בני הזוג (בשנה שקדמה להגשת הבקשה לכניסה לישראל או במהלך שנת 2019):
  • אם הישראלי שהה בישראל 180 ימים ובן הזוג הזר שהה בישראל לפחות 60 ימים.
  • אם שני בני הזוג חיים בחו"ל (כלומר, לא שהו בישראל כפי שנדרש לעיל) והזר ביקר בישראל במהלך שלוש השנים שקדמו לבקשה – הבקשה תוגש כנדרש ולאחר בחינתה ואישורה, תותר כניסתו של הזר. א. במקרים בהם הישראלי בארץ והזר בחו"ל, הפניה תיעשה באמצעות לשכת רשות האוכלוסין המטפלת. ב. במקרים בהם בני הזוג שוהים בחו"ל, הפניה תיעשה ישירות באמצעות נציגות ישראל במקום שהותו של הזר.
  1. זרים השוהים בחו"ל אשר הוגשה עבורם בקשה לקשר זוגי מכורח ההליך המדורג ע"י אזרחים או תושבי/ות קבע ישראלים, תותר כניסתם לאחר קבלת אישור לשכת רשות האוכלוסין המטפלת ועמידה בתנאי הנוהל הרלוונטי (5.2.0009/5.2.0008).
  2. זרים השוהים בחו"ל ונשואים לאזרחים ישראלים או לתושבי קבע (הנמצאים בהליך מדורג) וכן ילדיהם הקטינים, תותר כניסתם וכן כניסת הקטינים הנלווים מכוח ההליך המדורג. א. במקרים בהם הישראלי מתגורר בארץ והזר בחו"ל, הפניה תיעשה באמצעות לשכת רשות האוכלוסין המטפלת. ב. במקרים בהם בני הזוג שוהים בחו"ל, הפניה תיעשה ישירות מול נציגות ישראל במקום שהותו של הזר. ג. תותר כניסת קטינים השוהים בחו"ל אשר הינם נלווים לזרים הנמצאים בהליך מדורג ושוהים בארץ. כניסתם תאושר על-ידי לשכת רשות האוכלוסין המטפלת בהתאם לנוהל המקובל. ד. לא תותר כניסתם של קטינים שאינם חלק מההליך המדורגכל האמור על נשואים תקף גם עבור ידועים בציבור, הוכחת הזוגיות תתבצע בנציגות ישראל במקום שהותם של בני הזוג או בלשכות מנהל אוכלוסין בארץ, לפי העניין.
  3. ילדים קטינים להורים שאחד ההורים הוא אזרח ישראלי החי בארץ וההורה השני הוא זר החי בחו"ל, והילדים חיים בחו"ל ובעלי דרכון זר – במקרים אלו תאושר כניסת הילד לביקור ההורה הישראלי לאחר הצגת תעודת הלידה מקורית ומאומתת כדין (חותמת אפוסטיל), המוכיחה את הקשר לאזרח הישראלי וחתימת ההורה הזר בפני הקונסול על מכתב הסכמה המאשר את נסיעת הקטין לישראל. הפניה תיעשה ישירות באמצעות נציגות ישראל במקום שהותו של הזר, וככל שתאושר ינפיק הקונסול אישור עליה לטיסה. אישור לפטור מחותמת אפוסטיל, במקרים חריגים, יינתן על-ידי ראש האגף הקונסולרי במשרד החוץ או סגנה. על ההורה לטפל ברישום הילד תוך 90 יום ממועד הכניסה לישראל בהתאם להוראות החוק.
  4. כניסת הורה זר לקטין ישראלי – הורה זר לקטין אזרח ישראלי אשר בידו הסכם משמורת על הקטין, תאושר כניסתו לישראל בכפוף להגשת בקשה לכניסה באמצעות פניה לנציגות ישראל במקום שהותו של המבקש, או הגשת בקשה באמצעות לשכת רשות האוכלוסין המטפלת.
  5. תלמידים/סטודנטים/בני ישיבה - אשר שהוו בישראל בשנת תשפ"א ובעלי אישור מחלים רשמי של משרד הבריאות בישראל בלבד ויצאו לתקופה קצרה לחו"ל של עד 10 ימים, תאושר כניסתם לישראל.
  6. מומחים – תאושר כניסת מומחים תוך צמצום מספר הנכנסים למינימום ההכרחי בהמלצת המשרד הממשלתי הרלוונטי, באישור משרד הבריאות ובאישור מינהל עובדים זרים.
  7. אמנים, אנשי תרבות וספורטאים – בכפוף להמלצת מנכ"ל משרד התרבות והספורט.
  8. תיירות מרפא – יינתן אישור כניסה במקרים מצילי חיים בלבד.
  9. חתונות – הגעה לחתונה של אזרחים ישראלים, תושבי קבע או זרים, שמרכז חייהם בישראל כדין, תאושר לבן/בת הזוג הזר במקרה הצורך ולהוריהם בלבד.
  10. לוויות – הגעה ללוויה הנערכת בישראל, תאושר לאבלים בלבד (ללא בני הזוג) ולהלוויה בלבד (24 שעות), ללא השתתפות בשבעה. בקשה תוגש באמצעות נציגות ישראל במקום השהות של המבקש.
  11. חיילים בודדים- הגעה לביקור של חייל בודד תאושר עבור בני זוג, הורים ואחים. הבקשה תיעשה באמצעות פניה לנציגות ישראל במקום שהותו של המבקש, או באמצעות לשכת רשות האוכלוסין המטפלת.
  12. מתנדבי "שרות לאומי-אזרחי" שהוריהם גרים בחו"ל - הורים ואחים/אחיות של מתנדבי ה"שרות לאומי-אזרחי" הגרים בחו"ל ומעוניינים לבקר בארץ יוכלו להגיש בקשה באמצעות נציגות ישראל במקום שהותם של הזרים. ניתן גם להגיש את הבקשה באמצעות לשכת רשות האוכלוסין המטפלת בצירוף אישורו של "רשות השירות הלאומי-אזרחי".
  1. נושאי דרכונים רשמיים (דיפלומטי ושירות) המאומנים בישראל – לא יידרשו להציג אישור עליה לטיסה. ההנחיה הועברה לחברות התעופה.
  2. כניסת עיתונאים זרים - עיתונאים זרים המבקשים להיכנס לישראל, תוגש עבורם בקשה על ידי נציג כלי התקשורת בישראל. הבקשה תוגש בלשכת מינהל האוכלוסין בצירוף טופס הצהרת בידוד. עיתונאים המגיעים לעבודה קבועה או לתקופה של שנה ומעלה, יתבקשו לצרף גם המלצה מלשכת העיתונות הממשלתית (GPO). מקרים בהם אין נציגות של כלי התקשורת בישראל, יש להגיש הבקשה באמצעות נציגות ישראל במקום שהותו של העיתונאי
  3. עובדים זרים בענף הסיעוד הביתי – תאושר כניסה לפי מתווה הבידוד הקיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמשרד הפנים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: