אא

אל על: האקדמיה לטיס להכשרת טייסים בארה"ב יצאה לדרך

23 חניכים החלו ב- 16.12.2018 את המסע לעבר רישיון הטיס הנכסף שיימשך כשנתיים ויכלול כ-1000 שעות טיסה הסטודנטים יעברו מסלול הכשרה ייחודי לטייסים מסחריים באקדמיה לתעופה במדינת פלורידה בארה"ב, בשיתוף פעולה עם חברת אל על

משתתפי הקורס הראשון. צילום סיון פרג'| משתתפי הקורס הראשון. צילום סיון פרג'|
המחזור הראשון של האקדמיה לטיס של אל על יצא לדרך. לאחר פניות מצד אלפי מתעניינים ותהליך מיון שארך מספר חודשים וכלל מאות מועמדים, נבחרו 23 מועמדים למחזור הראשון של האקדמיה לטיס שהחל ביום 16.12.18. תהליך המיון כלל מבחנים לבחינת יכולות קוגניטיביות ופסיכומוטוריות, ראיון פסיכולוגי וראיונות אישיים.   הסטודנטים החדשים החלו באוריינטציה שתימשך כשבועיים ותתקיים בקמפוס אל על בנתב"ג, במהלכה יקבלו מידע מקיף על עולם התעופה בכלל ועל אל על בפרט. בתום האוריינטציה, הסטודנטים יטוסו בטיסת אל על למיאמי, פלורידה, שם יחלו בלימודים המעשיים.        קברניט נועם דורון, סמנכ"ל מבצעים באל על: "אנו שמחים להכריז על פתיחת המחזור הראשון של האקדמיה לטיס. מגמות התרחבות עולם התעופה והצטיידות במטוסים בארץ ובעולם, מצביעות על מחסור עולמי בטייסים. אנו באל על הזמנו לראשונה צעירים וצעירות לבחור בעולם התעופה כקריירה, ללמוד במסלול מעניין, חוויתי ומאתגר בעל אופק תעסוקתי. לאחר בחינה ממושכת של אלטרנטיבות, יצרנו מסלול ייחודי המשתמש בכל היתרונות המובנים של אל על בבניית מסלול לקריירה כטייסים מסחריים". משתתפי הקורס הראשון מייצגים את כל קשת האוכלוסייה של הציבור הישראלי, בגילאי 21 עד 53. חלקם יוצאים למסע זה כשהם מלווים בבני משפחותיהם ומעתיקים את מגוריהם לצורך הקורס וחלקם בחרו לצאת למסע כשהמשפחה תומכת מהארץ.   אודות האקדמיה לטיס: האקדמיה לטיס תכשיר ישראלים לטייסים מסחריים. הלימודים התיאורטיים והמעשיים יתקיימו ב- Aviator College of Aeronautical Science & Technology, מוסד אקדמי לתעופה בארה"ב, במסלול ייחודי המשלב תכני חובה בהתאם לדרישות רשות התעופה האמריקאית ותכני העשרה המותאמים לחברות תעופה מסחריות. תנאי הסף לקבלה היו: גיל 21 ומעלה, אזרחות ישראלית, תעודת בגרות מלאה, התאמה ביטחונית, עמידה מוצלחת במבחן אנגלית אקדמית (IELTS / TOEFL) ואישור כשירות רפואית מרופא תעופתי מוסמך. המועמדים אשר נמצאו מתאימים עברו לשלב המיונים אשר כללו מבחנים פסיכומוטוריים, מבחנים קוגניטיביים וראיון אישי עם פסיכולוג. תכנית Academy EL AL Flight כוללת את הלימודים התיאורטיים והמעשיים עד להשגת רישיון הטיס המסחרי וכן רישיון מדריך טיסה, בהתאם לתנאי התכנית.  הסטודנטים במסלול ייהנו מליווי והעשרה של חברת אל על, כרטיסי טיסה למיאמי, תיק טיסה ואייפד עם החומר הלימודי ועוד. כמו כן, במסגרת התכנית בנק הפועלים מאפשר לסטודנטים לקבל הלוואה בתנאים אטרקטיביים בגובה של עד 75% מעלות ההכשרה. בוגרי האקדמיה לטיס אשר ירצו להתקבל לחברת אל על כטייסים, יגישו את מועמדותם ויידרשו לעבור תהליך מיון.     מי המשתתפים במחזור הראשון?  
  1. בן 45, מדרום הארץ, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים. עובד בחברת אשראי מעל 15 שנים.
  2. בן 25, ממושב בצפון הארץ, בוגר המערך הטכני של חיל האוויר, השתחרר לאחרונה לאחר שירות קבע בסוללת כיפת ברזל. מתעניין בתעופה מגיל צעיר, מטיס בסימולטורים.
  3. בן 23, מהצפון, משמש כיום חובש באיחוד הצלה. למד במגמה רפואית בבית הספר, חובש במילואים.
  4. בן 34, ממרכז הארץ, נשוי ואב לשלושה. למד בישיבה תיכונית, בעל תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה ותואר שני בניהול לוגיסטיקה ובמשפטים.
  5. בן 21, ממרכז הארץ, תעודת בגרות במגמת מחשבים (10 יחידות), בוגר יחידת 8200. בעל עסק עצמאי לתיירות חוץ.
  6. בן 30, ממרכז הארץ, נשוי ואב לילד/ה. שותף מייסד ומנכ"ל של מלון בירושלים.
  7. בן 21, ממרכז הארץ, השתחרר לאחרונה משירות צבאי בתותחנים.
  8. בן 24, ממרכז הארץ, השתחרר לאחרונה בדרגת סרן כבקר טיסה ביחידת הבקרה האווירית.
  9. בן 26, מצפון הארץ, שירת בחיל האוויר כמש"ק קישור, מחשוב והערכות מבצעים. מאז שזוכר את עצמו מתעסק בבנייה והטסה של טיסנים ורחפנים.
  10. בן 24, ממרכז הארץ, שירת כמפעיל מל"ט רוכב-שמיים. כיום נציג שירות במוקד השירות של אל על.
  11. בן 23, ממושב בצפון הנגב, למד בבית הספר הטכני של חיל האוויר, שירת בחיל האוויר כטכנאי ובהמשך כקצין שליטה טייסתי בטייסת קרב.
  12. בן 43, ממרכז הארץ, בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ותואר שני במנהל עסקים. השתחרר מהצבא כקצין שיתוף ארטילריה, רס"ן במילואים.
  13. בת 24, ממרכז הארץ, שירתה כמש"קית נשר קורס טיס ומודחי צוות אוויר. בזמנה החופשי עוסקת בצילום סטילס ועריכת וידאו, גלישת סנובורד וצניחה חופשית.
  14. בן 23, ממרכז הארץ, נישא לאחרונה. שירת כחמש שנים בצבא כלוחם חובש, פרמדיק ומנהל מרפאה. מתנדב פעיל במד"א.
  15. בן 32, ממושב באזור השרון, בעל תואר ראשון במנהל עסקים, אוהב את תחום התעופה, עובד כ-10 שנים בחברת אל על כמנהל משמרת במחלקת שירות שלום האמונה על השירות ללקוחות היוקרה.
  16. בן 28, ממרכז הארץ, הנדסאי אלקטרוניקה בעתודה הטכנולוגית של צה"ל, משתחרר משירות קבע כקצין בדרגת סרן, בעל רישיון טייס פרטי (באופן עצמאי).
  17. בן 26, מצפון השרון, נשוי ואב לילד/ה, בעל תואר ראשון לסיעוד. מלבד עבודתו כאח מוסמך, עוסק בפיתוח טכנולוגיות רפואיות. יזם פרויקט "מגשרים על פערים למען החיים" אשר הוביל לפיתוח סימולטור המגיב באותות חיים לתרגול צוותים רפואיים ופרמדיקים.
  18. בן 22, מצפון הארץ. שירת כמדריך צניחה, השתחרר בדרגת סמל ראשון.
  19. בן 53, מאזור השרון, נשוי ואב לארבעה, השתחרר בדרגת סרן. בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים, משמש כמנכ"ל ובעלים של חברה לפתרונות מיקור חוץ מתקדמים.
  20. בן 29, ממרכז הארץ, נשוי, בעל תואר בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל, מצטיין דיקן, שירת כקצין בחיל האוויר בלהק מודיעין, סרן במילואים.
  21. בן 26, ממרכז הארץ, השתחרר בדרגת סרן כבקר טיסה וניסוי ביחידת ניסויי הטילים של חיל האוויר. בעל רישיון טיס פרטי (באופן עצמאי).
  22. בן 35, ממרכז הארץ, נשוי ואב לילד/ה, בעל תואר ראשון בממשל ותואר שני בדיפלומטיה, שימש כעוזר מחקר אקדמי.
  23. בן 28, ממרכז הארץ, נשוי, בעל תואר ראשון במשפטים בהצטיינות, ותואר שני במנהל עסקים. בשירותו הצבאי היה לוחם ומפקד ביחידת "מורן".
בתמונה למעלה (מימין לשמאל): משתתפי הקורס וגורמים בכירים באל על, ביניהם: יובל פיאלקוב, מנהל תחום פיתוח עסקי באל על, נמרוד בורוביץ', סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי באל על, נעם דורון, סמנכ"ל מבצעים באל על, אלי דפס, יו"ר אל על, גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על ועינת בנימיני-צור, מנהלת האקדמיה לטיס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: