אא

אל על: רווח של כ-42 מיליון דולר ברבעון השלישי

זאת לעומת רווח של כ-49 מיליון דולר בתקופה המקבילה. אל על: "הוצאות הדלק והשכר גרמו לירידה ברווחיות". ב-9 החודשים הראשונים הפסידה החברה 21 מיליון דולר לעומת 35 מיליון דולר רווח בתקופה המקבילה

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
חברת אל על סיימה את הרבעון השלישי של 2018 עם רווח של כ-42 מיליון דולר לעומת רווח של כ-49 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות צמחו לסך של 642 מיליון דולר לעומת הכנסות של 626 מיליון דולר, אך ההוצאות צמחו לסך של 507.77 מיליון דולר לעומת הוצאות בגובה של כ-473 מיליון דולר. ההוצאות גדלו בכ-7.4% בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-28 מיליון דולר ובהוצאות השכר בסך של כ-6.8 מיליון דולר. גם הוצאות המימון גדלו לסך של כ-8.7 מיליון דולר לעומת כ-5 מיליון דולר, זאת כתוצאה מהלוואה לקבלת 3 מטוסי הבואינג מדגם 787-9 שרכשה החברה ומעליית בשיעור הריבית הרווח התפעולי הסתכם בכ-62 מיליון דולר, שיעור התפוסה עמד על 85.4% בדומה לרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-99 מיליון דולר, לעומת כ-109 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; בתשעת החודשים הראשונים של 2018 אל על רשמה הפסד של 21 מיליון דולר לעומת רווח של 35.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה.  ההכנסות צמחו לסך של 1.649 מיליארד דולר לעומת סך של 1.585 מיליארד דולר. ההוצאות גדלו לסך של 1.415 מיליארד דולר לעומת סך של 1.283 מיליארד דולר אשתקד.  
"אני מעריך את מנכ"ל אל על". צילום: סיון פרג'"אני מעריך את מנכ"ל אל על". צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'   גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על: "במהלך רבעון זה רשמה אל על גידול של כ-2.5% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד. זאת, לצד ההתמודדות עם האתגרים והשינויים בענף התעופה, המשך מגמת הגידול בתחרות מצד חברות התעופה הזרות, ובמיוחד חברות ה-Low Cost. לצד זה החברה התמודדה עם עלייה חדה של 37% שנרשמה במחירי הדס"ל נתון שהיווה את הסיבה המרכזית לגידול בהוצאותיה ולירידה ברווחיות. לאחרונה חתמה החברה על הסכם חדש עם הטייסים אשר צפוי לייצר מערכת יחסי עבודה תקינה ותרבות ארגונית חיובית של שיתוף פעולה בין ההנהלה וטייסי החברה. אנו מאמינים שהסדרת מערכת היחסים עם הטייסים תסייע להצעיד את החברה קדימה". עוד הוסיף אוסישקין כי תוכנית קליטת מטוסי הדרימליינר מתבצעת כמתוכנן. " עד כה קיבלנו 7 מטוסים, שהאחרון מביניהם 'באר שבע' הגיע בסוף חודש אוקטובר. במהלך שנת 2019 אנו עתידים לקלוט 7 מטוסי דרימליינר נוספים. הביקוש למושבים במטוסי הדרימליינר הנו גבוה ושביעות הרצון ממנו עונה על ציפיות החברה. אנו ממשיכים בהאצת תהליכי השיפור והשדרוג של כלל המטוסים רחבי הגוף של החברה. על מנת לשפר את השירות ללקוח ולהתייעל, הקדמנו את היציאה מהשירות של צי מטוסי 767 כך שההוצאה מבוצעת בהדרגה בעונת החורף והיא תסתיים בסוף ינואר 2019. כמו כן, בהתאם להכרזה של החברה, בחודש אוקטובר התחלנו להפעיל טיסות ליעדי אירופה תחת מודל המכירה החדש כפי שקבענו. המודל מאפשר לנוסע לבחור את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיו, לכלל יעדי אירופה, ולשלם על החבילה בהתאם לבחירתו. מודל זה משפר את יכולתה של אל על להתחרות בצורה יעילה יותר מול כלל השחקנים בשוק האירופאי, ובמיוחד מול חברות ה-Low Cost. לאחרונה החברה החליטה על הרחבת היצע יעדיה באירופה והכריזה על טיסות סדירות ישירות למנצ'סטר, ליסבון וניס לצד הקו החדש של החברה לסן פרנסיסקו שיתחיל לפעול במאי 2019. אנו נמשיך לייעל ולשפר את רשת הנתיבים ונבחן כל העת פתיחה של יעדים אטרקטיביים עבור לקוחותינו". דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים של החברה, הוסיפה: "במהלך הרבעון השלישי, נמשכה התגברות התחרות בנתב"ג לצד הגידול שנרשם  במספר הנוסעים. על רקע מגמות אלה, הצלחנו להגדיל את הכנסות החברה ברבעון בכ-2.5% ולשמור על שיעור תפוסה גבוה, תוך כדי עליית ה-YIELD, וזאת למרות שתחולתם של חגי תשרי ברבעון זה הפחיתה את ימי הפעילות של החברה ברבעון בכ-4%. יחד עם זאת, גדלו הוצאות החברה, בעיקר בשל העליה במחיר הדס"ל בשיעור של כ-37% שהגדיל את ההוצאות, נטו לאחר גידור, בכ- 28 מיליון דולר. אנו מסכמים את  הרבעון השלישי של שנת 2018 עם יתרות מזומנים בסך של כ-246 מיליון דולר, EBIDTA בסך של כ-99 מיליון דולר ועם הון עצמי בסך של 314 מיליון דולר".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלגונן אוסישקין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: