אא

אל על: רכבת אווירית לחילוץ ישראלים מפרו

כפי שפורסם בפספורטניוז, אל על תוציא רכבת אווירית לחילוץ כאלף מטיילים ישראלים מפרו. שר החוץ: "עקרון הערבות ההדדית הוא עקרון ראשון במעלה". מנכ"ל אל על: "בשעת משבר או חירום, אל על פועלת להיחלץ לעזרה בכל נקודה על הגלובוס"

. צילום: עידו וכטל . צילום: עידו וכטל
היום בערב (18.3), החל מהשעה 23:15, תצא רכבת אווירית של אל על לחילוץ המטיילים הישראלים מפרו בהמשך לפניית שר החוץ ישראל כ"ץ. בשעה זו החל תהליך להוצאת מטוס נוסף בהנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על הרכבת האווירית מלימה פורסם הבוקר בפספורטניוז. באל על מציינים כי בהמשך לפניית שר החוץ לאל על, בדבר מאות הישראלים שנתקעו בפרו, החברה נענתה לאתגר והחליטה לבצע את המשימה. לצורך כך גייסה החברה את שותפיה העסקיים וחברות מובילות במשק להוצאת שלושה מטוסי חילוץ. במהלך תהליך הרישום לטיסות בחדר המצב של משרד החוץ, התברר כי מספר הישראלים בפרו מתקרב לאלף איש ולכן נדרש להוציא מטוס נוסף. נתניהו הורה על התגייסות מידית להוצאת מטוס נוסף, מתוך כוונה להביא את כלל המטיילים הישראלים הביתה וחברת אל על נערכת בשעה זו לאתגר. גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על: "בשעת משבר או חירום, אל על פועלת ועושה כל שביכולתה על מנת להיחלץ לעזרה בכל נקודה על הגלובוס ולהבטיח שישראל לא תהפוך לאי במצור ולשמר את הקשר האווירי של ישראל וממנה פתוח ככל שניתן. אני רוצה להודות בראש ובראשונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, על ההנחיה המיידית לטיפול בטיסה נוספת ולשר החוץ מר ישראל כץ לאנשי משרד החוץ ובראשם מנכ"ל המשרד על היוזמה והובלת הטיפול המורכב למול המטיילים ההורים המודאגים והרשויות בפרו. כמו כן תודה למל"ל ורת"א על הסיוע בהוצאת טיסה מורכבת זו שהיא הטיסה הארוכה ביותר בתולדות אל על".  
מנכל אל על, גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'מנכל אל על, גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'
"אל על עושה כל שביכולתה לא תהפוך לאי במצור ולשמר את הקשר האווירי של ישראל וממנה". גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג' עוד לדברי אוסישקין, "אני מבקש להודות, לחברינו ושותפנו במשק הישראלי על ההירתמות המידית. המנכ"לים הציבו את ערך הערבות ההדדית בראש סולם העדיפויות כשהדאגה לשלום המטיילים הישראלים ניצבת בראש מעיניהם, הלב מתרחב במיוחד מאחר והם עשו זאת גם בשעות של אי וודאות במשק. ראשי החברות גילו אחריות לאומית ומנהיגות ועל כך כולנו אסירי תודה. אנו חשים חובה אישית לציין את השותפים שהם הגיבורים האמיתיים ובלעדיהם לא ניתן היה להוציא את הטיסות אל הפועל: שופרסל , בנק דיסקונט, בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, כ.א.ל, שטראוס, עמותת ציונות 2000, מלאנוקס, וויקס, Liveu, בזן, זוקו שילובים נציגת קטרפילר, ליימן שליסל, מקאן, מקדונלדס, הראל, מסעדת דקא, צים, פז, מדינול, גוגל, פייסבוק קונה נגל וכן תרומות אישיות של מר ברוך איבצ'ר, אריק בן דוד ומר קריאף סובר פטריק". ישראל כ"ץ, שר החוץ: ״עקרון הערבות ההדדית הוא עקרון ראשון במעלה שכולנו מקפידים עליו, אני מודה לחברת אל על ולאנשי משרד החוץ על ההירתמות והסיוע לאירוע החשוב הזה. היו אליי המון פניות של משפחות מודאגות ואישי ציבור ואני שמח שיחד עם אל על מצאנו את הפתרון. נאחל שכולם יחזרו בריאים ושלמים". בעקבות הכרזת מצב חירום בפרו עקב התפרצות נגיף הקורונה, נתקעו מאות מטיילים ישראלים בפרו. משרד החוץ פנה לחברת אל על בבקשה לבחון אפשרות להוצאת טיסת חילוץ. חברת אל על נענתה לאתגר, כאשר מדובר ביעד אליו לא טסה אל על מעולם ואורך הטיסה הינו למעלה מ-16 שעות. מדובר בטיסה הרצופה, הארוכה בתולדות אל על. מאחר ולא מדובר בטיסה מסחרית ואל על אינה טסה לדרום אמריקה, החליט אוסישקין, מנכ"ל אל על, לבצע את הטיסות ללא רווח, ללא כל תשלום מצד המטיילים. כמו כן, אל על קיבלה החלטה לתרום למבצע 50 אלף דולר ולגייס את הסכום הנדרש למימון שלושה מטוסי חילוץ, משותפיה העסקיים של אל על. ההרשמה לטיסות דרך חדר המצב של המצב של משרד החוץ והם אלה שיקבעו את רשימות הטסים בכל טיסה. אין ליצור קשר עם מוקד אל על בנושא. כרטיסי הטיסה נשלחו למייל האישי של המטיילים בהתאם לרשימות שהועברו על ידי משרד החוץ. פרטים נוספים : אתר משרד החוץ יצירת קשר טלפוני: 1299* לו״ז מתוכנן להמראת הטיסות מלימה (שעון מקומי): LY042 12:30 LY044 13:30 LY046 14:30 LY058 16:30

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: