אא

אסטרטגיית יציאה, גרסת המלונות: "גלגל הצלה עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי"

ענף המלונאות מהראשונים להיפגע ממשבר הקורונה. אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, חיבר תכנית ליציאה מהמשבר שבבסיסה אישור מידי של מיליארד שקל מהמדינה לתעשיית התיירות. חייק: "מצפים לקבלת החלטות וביצוע כבר השבוע, לפני שיהיה מאוחר מדי". מה כוללת תכנית היציאה?

גלגל הצלה. צילום: 123rf גלגל הצלה. צילום: 123rf
המלונאים גיבשו תכנית יציאה ממשבר הקורונה. התכנית שחיבר אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, הוצגה לשרי האוצר, משה כחלון, והתיירות, יריב לוין, חייק ציין בין השאר במסמך התכנית כי: "קרן הלוואות בערבות מדינה, הסתברה כלא רלבנטית לענף המלונאות, בשל חוסר נכונותם של המלווים לקחת עליהם את סיכוני הענף ובכך, הבטחות הממשלה כי כלי סיוע זה יעזור לבתי המלון לעבור את התקופה הקרובה, התבררו כריקות מתוכן". למרות זאת, חייק מגלה אופטימיות, "יחד עם זאת, אנו מאמינים כי הענף יעמוד שוב על רגליים איתנות אם יקבל את התמיכה הממשלתית המתאימה. לאור זאת, אנו מעריכים כי אישור מידי של מיליארד שקל לתעשיית התיירות כבר היום עבור סיוע ישיר, יבטיח את שרידות הענף ויכולתו לצאת מהמשבר".  
אמיר חייק. צילום: אלוני מוראמיר חייק. צילום: אלוני מור
"כיסוי הוצאות קבועות למלונות סגורים". נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק. צילום: אלוני מור חייק מציין כי על הממשלה לאמץ אסטרטגיה ארוכת טווח לטיפול בענף, בהתאם לשלושה שלבים: שלב 1 - הישרדות: סיוע מידי לענף המלונאות לתמיכה בהפסדים השוטפים לרבות סיוע מיוחד לעיר אילת. "א. כיסוי הוצאות קבועות למלונות סגורים מוערך בכ-150 מיליון שקל לחודש: ארנונה, ביטוח, תחזוקה של מערכות, שמירה ובטחון, גינון, ניקיון ואחזקה, שמירה של גרעין בסיסי של עובדים שלא ניתן להוציא לחל"ת או לפטר. הוצאות מימון של כ-3%4% מפדיון רגיל. שכירות (כ-25% מהענף פועל בנכסים מושכרים). לפיכך יש לאשר לענף המלונאות סיוע מידי של 450 מיליון שקל לחודשים מרץ-אפריל-מאי עם דגש על המילה מידי מכיוון שסיוע שיגיע מאוחר, יכול להיות מאוחר מידי. ב. ביצוע פיילוט להחזרת הפעילות של בתי המלון בעיר אילת. יש לנצל את יתרונותיה הגאוגרפיים של העיר, המרוחקת מהמרכז הארץ ולהגדיר בשיתוף ראש העיר ומשרד הבריאות תכנית לפתיחת העיר אילת לתיירות ולינה בבתי המלון בעיר, החזרת העובדים לבתי המלון תוך סיוע של המדינה בעלויות העסקה של העובדים, במקום המשך תשלום דמי אבטלה במסגרת החל"ת וכן תמיכה בהתאמת פעילות בתי המלון להוראות משרד הבריאות". שלב 2 - הפעלה: תמיכה בחזרה הדרגתית של הענף לפעילות , עם התבהרות השינויים הנדרשים על ידי משרד הבריאות והשלכותיהם. בסמוך לאחר סיכום שלב 1 "תחילת החזרה של המשק לפעילות אינה כוללת פתיחת בתי מלון. עם אישור לפעילות בתי המלון, צפויות עלויות ההתאמות, וככל הנראה גם עלויות התפעול, לגדול משמעותית על צפי ההכנסות ולכן אין כדאיות כלכלית לפתיחת בתי המלון ללא מנגנוני סיוע במימון המדינה. אנו רוצים לכלול בסיוע מנגנון להקטנת ההוצאות השוטפות ולתמיכה בהוצאות החורגות עקב ההתאמה למגבלות, לפחות לשנה לאחר תום המשבר ותמריצים להאצת ההתאוששות בתי המלון בארץ, לרבות תמיכה ממשלתית בעידוד תיירות פנים ותיירות נכנסת, כמאמץ עיקרי להחזרת של התיירות לישראל". שלב 3 - שיקום : מסלול פיצויים לבתי המלון לפי מסלולי סיוע שיוגדרו בהמשך "אנו מעריכים כי פעולות נכונות בשלבים המוקדמים יקטינו משמעותית את ההפסדים העתידיים של בתי המלון. עם תחילת הפעלת בתי המלון והחזרה לשגרה יש לבחון את הפסדי הענף בעקבות משבר הקורונה לאחר הסיוע בשלב 1 ושלב 2 , ולבחון מודלים שפעלו בעבר כגון פיצוי לפי מחזורים. אנו מצפים לקבלת החלטות וביצוע כבר השבוע, לפני שיהיה מאוחר מדי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםאמיר חייקהתאחדות המלונותמשבר הקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: