אא

אפקט הקורונה: תיקונים בחוק שירותי תעופה במתן פיצוי לנוסעים

החוק הידוע כחוק טיבי, פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה יעבור שינויים עקב משבר הקורונה וכדי להתחשב בחברות התעופה. כל השינויים לפיצוי וסיוע בשל ביטול או שינוי בטיסות, בכתבה

צילום: 123rf צילום: 123rf
בשל משבר ה'קורונה' חוק שירותי תעופה, (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) הידוע כחוק טיבי, יעבור שינויים שיהיו בתוקף בינתיים עד סוף חודש מאי. השינוי יבוצע בעקבות פניית חברות התעופה בבקשה לשינויים. משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית אחראים לשינויים בחוק שהכנסת אמורה לאשר. מטרת החוק לצמצם את נזקי חברות התעופה, עקב המשבר החריף אליו נקלע ענף התעופה האזרחית, בשל ההתמודדות העולמית עם נגיף הקורונה, ולהקטין את העלויות של חברות התעופה הנובעות מהוראת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה ). הוראות אשר לא הותאמו למציאות של ביטולי טיסות בהיקף נרחב, ירידות חדות בביקוש לטיסות, וחוסר יכולת לתכנן לוח טיסות ברמת ודאות סבירה מבחינת צפי ביקוש ליעדים השונים בעולם. בהסבר לתיקון לחוק מוסבר כי :"הוראת השעה המוצעת נועדה לצמצם את ההטבות להן זכאי נוסע, לתקופת הוראת השעה בלבד, ולאזן בצורה נכונה יותר בין היכולת של חברות התעופה לתכנן לוח טיסות שניתן לעמוד בו באופן סביר, כפי שהיא קיימת מאז פרוץ משבר הקורונה, לבין הנזקים האישיים הנגרמים לכל נוסע ונוסע עקב אי עמידה בלוח הטיסות המתוכנן עד כדי ביטול הטיסה". כיום חוק שירותי התעופה קובע שלוש הטבות להן זכאי נוסע עקב ביטול טיסה ע"י חברת התעופה או בשל טיסה שהמריאה בהקדמה או באיחור העולה על 8 שעות ממועד ההמראה הנקוב בכרטיס. במסגרת התיקון לחוק שהוא אמור להיות בינתיים בתוקף עד 31.5.2020 , נוסעי אותן טיסות יהיו זכאים להטבות מצומצמות , באופן שיאפשר לחברות התעופה "לאחד" מספר טיסות לאותו יעד על פני יממה שלמה, או להציע לנוסע כרטיס טיסה למועד אחר, ללא צורך בהשבת הכסף או בפיצוי כספי. לגבי טיסה שיוצאת באיחור של יותר משעתיים, הנוסע יהיה זכאי לשירותי סיוע של מזון ומשקאות ושירותי תקשורת בדומה למצב היום. לגבי טיסה שיוצאת באיחור או הקדמה של בין חמש שעות עד 12 שעות, הנוסע יהיה זכאי לשירותי סיוע של מזון ומשקאות ושירותי תקשורת, ככל שלנוסע יש צורך בכך. ככל שהנוסע לא הודיע כי הוא מסכים לעלות על הטיסה, מפעיל הטיסה או המארגן ינפיק לו שובר זיכוי לכרטיס טיסה חלופי שיעמוד בתוקף עד 31.12.2020, אם הנוסע לא ינצל את השובר עד המועד האמור, מפעיל הטיסה או המארגן ישיב לו את התמורה במועד שלא יאוחר מיום 21.1.2021.
אפקט הקורונה: אין פיצוי על טיסות שבוטלואפקט הקורונה: אין פיצוי על טיסות שבוטלו
הוראת השעה המוצעת נועדה לצמצם את ההטבות להן זכאי נוסע, צילום: 123rf לגבי נוסע שטיסתו בוטלה או שמועד המראתה הוא מאוחר או מוקדם ביותר מ-12 שעות ממועד ההמראה מקורי, הוא יהיה זכאי לכרטיס טיסה חלופי או להשבת התמורה. במסגרת שירותי הלינה הוא יהיה זכאי ל-2 לילות בלבד, במחיר מרבי של עד 100 דולרים ללילה. הוא לא יהיה זכאי לפיצוי הכספי הקבועה לחוק. כמו כן שינוי חשוב, כיום שסוכנות נסיעות או נוסע פונה לחברת התעופה ומבקש לקבל את כספו חזרה בגין טיסה שלא התקיימה היא צריכה להחזיר את כספו תוך 21 ימים, לפי השינוי בתיקון הזמני, חברת התעופה תצטרך להשיב התמורה בתוך 90 יום. " בשל קשיי תזרים מזומנים משמעותיים שנגרמו לחברות התעופה עקב ירידה חריפה בביקושים לכרטיסי טיסה כמו גם ביטול כרטיסי טיסה שנרכשו בהיקפים גדולים". במקרה שבו הנוסע לא מסר הסכמה פוזיטיבית לטוס בטיסה שמועד המראתה הוקדם או אוחר ביותר מ-5 שעות ופחות מ-12 שעות, חברת התעופה או המארגן ינפיקו לו שובר זיכוי לכרטיס טיסה חלופי שיעמוד בתוקף עד 31.12.2020 . אם הנוסע יבחר שלא לממש את הזיכוי, חברת התעופה או המארגן ישיבו לו את התמורה עד 21.1.202. כמו כן לפי התיקון המוצע לחוק, ביטול רכיב הפיצוי והגבלת חובת ההלנה בטיסה שבוטלה וכן דחיית חובת השבת התמורה בצירוף הפרשי הצמדה, יחולו על כל טיסה שמועד ההמראה הנקוב בכרטיס הטיסה שהונפק לגביה חל מיום, 1.3.2020 עד יום תחילתה של התקופה הקובעת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםחוק שירותי תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: