אא

אקזוטית, מסתורית מיוחדת ואף פעם לא הולכת לישון: איסטנבול שלא הכרתם

אפשר לכתוב מגילות שלמות על העיר המיוחדת הזו. נסתפק בלגלות לכם כמה מהסודות של העיר היחידה בעולם המשתרעת על פני שתי יבשות ונחשבת לאחת הערים המתויירות בעולם: איסטנבול

ראשונה, איסטנבול. צילום: Shutterstock ראשונה, איסטנבול. צילום: Shutterstock
"אם כדור הארץ היה מדינה, איסטנבול הייתה הבירה" הציטוט הזה שייך לנפוליאון בונפרטה, אבל גם אני, כותבת שורות אלה, חושבת בדיוק כמוהו. מה עוד לא נאמר על העיר הקסומה הזו, איסטנבול? העיר הגדולה בטורקיה והיחידה בעולם המשתרעת על פני שתי יבשות: אסיה ואירופה. עיר עם היסטוריה עשירה. עיר אקזוטית, מסתורית, מיוחדת ומלאה ניגודים. עיר עם שילוב של ישן וחדש, דתי וחילוני, עשיר ועני, אדוק ומתירני. עיר שלרגע לא הולכת לישון. אלפי אנשים ברחובות, כבישים פקוקים ושווקים ססגוניים סואנים. מטבח עשיר שופע ומגוון, צבעים עזים, בתי מלון מפנקים, תרבות של שפע וקבלת פנים שאין דומה לה. כל אלה ועוד הופכים את איסטנבול לאחת הערים המתויירות בעולם. את ההיכרות שלי עם העיר התחלתי לפני 28 שנים בעודי בחורה צעירה, שרק החלה לעבוד בענף התיירות. כבר בנסיעה הראשונה, התאהבתי בעיר הכל כך מיוחדת הזו. בריחות שלה, בשילובים המעניינים שהיא מציע, בהיסטוריה, בתרבות, בשפה, בדינאמיות ובקצב החיים, באנשים שאוהבים ומחבקים, בקבלת הפנים החמימה, בשפע של המטבח הטורקי, בשווקים שלא נגמרים, בשיטוט בסמטאות המסקרנים ועוד.

קבלו המלצות על מקומות נסתרים שאולי עוד לא הכרתם באיסטנבול:

מסעדת Zubeyir Ockbesi

מסעדת בשרים אותנטית וטעימה עד דמעות. המטבח הטורקי במיטבו. המקום מתמחה בכבשים ובטלאים ברמה שיש רק בטורקיה. באמצע המסעדה ניצב גריל ענק שאפשר לשבת סביבו ולראות את הגרילמן בעבודה. לידו טבח קוצץ קבב מכמה סוגי בשר. הארוחה מורכבת מבשר כבש, טלה ובקר, נצלית לעיני הסועדים. בעיניי אחת המסעדות הכי טובות באיסטנבול

חנות המתוקים Haci Bekir

בוטיק למתוקים הוותיקה בשדרות איסטיקלל באיסטנבול. מעל 100 שנים בבעלות משפחתית. כל התורכים קונים רק בה. החנות היא שם דבר באיסטנבול במיוחד בשל החלווה, הריבות המיוחדות, העוגיות והרחת-לוקום המיוצרים במקום.

מעדניית Namli Gurme

בלב שוק eminonu מסתתרת אחת המעדניות הכי טובות באיסטנבול. מעדניה המתמחה בייצור גבינות, נקניקים משובחים, סלטים ותבלינים. יש גם כריכים מיוחדים וטריים.
עיר עם שילוב של ישן וחדש, עיר שלרגע לא הולכת לישוןעיר עם שילוב של ישן וחדש, עיר שלרגע לא הולכת לישון
עיר עם שילוב של ישן וחדש, עיר שלרגע לא הולכת לישון. צילום: Shutterstock

חנות Maison Ballat

בלב ליבה של שכונת ballat הצבעונית והציורית, שכונה שבעבר גרו בה יהודים, מסתתרת חנות עתיקות מדהימה ביופייה. חנות מיוחדת עם דברים ייחודיים. בעלת החנות, אישה מקסימה וחייכנית שתמיד מקבלת את הקונים בקפה/תה טורק.

מסעדת Ulus 29

מסעדה איטלקית יפה ותוססת במיקום מושלם עם נוף לבוספורוס. במסעדה חדר יין ענק עם מבחר יינות מכל העולם. המסעדה אחת המבוקשות באיסטנבול ולכן צריך להזמין מקום מראש.

מלון Ciragan Kempinsky

כל מילה על המלון הזה מיותרת. זה ארמון המלוכה שנמצא על הבוספורוס והפך להיות מלון פאר ידוע גם בזכות הקונדיטוריה שלו. מומלץ להגיע בשעות אחר הצהריים לקפה ועוגה. לטעום מהשוקולדים המיוצרים במלון וליהנות מתצפית לנוף מהיפים בטורקיה - תצפית של כל הגשרים המחברים את הצד האסייתי והאירופאי ולהקות שחפים מעל הבוספורוס.

נמל Galata Port

הנמל הגדול והחדש של איסטנבול, שנפתח בשנה האחרונה, הפך מוקד תיירותי. המקום מלא בבתי קפה מסעדות, חנויות מזכרות ובגדים ועוד.
עיר עם היסטוריה עשירה. עיר אקזוטית, מסתורית, מיוחדת ומלאה ניגודיםעיר עם היסטוריה עשירה. עיר אקזוטית, מסתורית, מיוחדת ומלאה ניגודים
עיר עם היסטוריה עשירה. עיר אקזוטית, מסתורית, מיוחדת ומלאה ניגודים. צילום: Shutterstock

שכונת Bebek

אחת השכונות הכי יפות באיסטנבול. שכונה קטנה וציורית, מלאה בתי קפה המתצפתים לעבר הבוספורוס, ברים לוהטים ומסעדות דגים ופירות ים. על המזח, היכן שעומדים הדייגים, ניתן לראות כמות גדולה של יאכטות. מומלץ לשכור יאכטה לשעה ולצאת לשייט פרטי על הבוספורוס.

קניון Istenya Park

קניות, קניות, קניות ושוב קניות. אי אפשר להגיע לאיסטנבול ולא לצאת לקניות. קניון איסטניה פארק נחשב לאחד הקניונים הכי גדול באיסטנבול. בקניון ניתן למצוא הכל מהכל. את כל הרשתות המובילות מהעולם לצד מותגי יוקרה של המעצבים הכי נחשקים. הכותבת היא מנכ"לית "טיילת טרוול" המתמחה בשיווק נופש בטורקיה עוד הרבה על איסטנבול וטורקיה במוסף המיוחד של פספורט על טורקיה 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםטורקיהאיסטנבול

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: