אא

ארה"ב: הנתונים המעודכנים מעודדים - חוזרים לטוס

שלוש חברות תעופה גדולות – סאות'ווסט, דלתא ויונייטד - מדווחות על שיפור בהזמנות של לקוחות חדשים, העולות לראשונה מזה שבועות רבים על מספר הביטולים, ואי לכך הן מתכננות להוסיף טיסות ללוחות הזמנים של הקיץ

סאות'ווסט. צילום: Shutterstock סאות'ווסט. צילום: Shutterstock
מדדים חיוביים בענף התעופה בארצות הברית עשויים להיראות צנועים בשלב זה, אך שיפור בביקוש הנוסעים, עלייה בהזמנות חדשות וירידה בהיקף הביטולים, מהווים צעדים ראשונים בכיוון הנכון, למרות שמגפת הקורונה עדיין לא חלפה. נתוני החברות וגם נתוני מינהל אבטחת התעופה, TSA, מעידים על תחילת שיפור במדדים. נתוני מינהל אבטחת התעופה מצביעים על סימני התאוששות קלים אך מבטיחים. מספר הנוסעים העוברים במחסומי TSA בכל שדות התעופה בארה"ב ביחד ביום שני, 18 במאי, היה 9.3 אחוזים לעומת יום שני השלישי בחודש מאי בשנה שעברה, וזה עדיין נתון נמוך במיוחד. עם זאת, בהשוואה ל-3.6 אחוז ב-16 באפריל (היום הנמוך ביותר), הגידול הזה נראה די חיובי. סאות'ווסט איירליינס על פי CNBC, חברת Southwest Airlines דיווחה כי הזמנות חדשות עולות על ביטולי מאי - מה שמצביע על נקודת מפנה. בחברת סאות'ווסט היו הרבה יותר ביטולים מאשר הזמנות במהלך מרץ ואפריל. בהמשך חודש מאי, עדיין צופה החברה כי לוח הזמנים שלה יישאר נמוך ב-60 עד 70 אחוזים בהשוואה לחודש מאי לפני שנה, וכי הכנסות החודש יסתכמו ב-85 עד 90 אחוז פחות מאשר במאי 2019 נוכח המחירים הנמוכים. עם זאת, המספרים לא ממש גרועים כפי שצפו, שרק 5 עד 10אחוזים מהמושבים יימכרו ותהיה ירידה של 90 עד 95 אחוזים בהכנסות. לשם השוואה, נתוני אפריל 2020 חשפו שההכנסות ירדו ב-90 עד 95 אחוזים וכי 8 אחוזים בלבד מהמושבים נמכרו. גם התחזית לחודש יוני השתפרה, והחברה צופה ירידת קיבולת של 45 עד 55 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ומכירת בין 30 ל-45 אחוז מהמושבים. דלתא אייר ליינס מגמת ההזמנות של דלתא השתפרה גם כן, אמר סמנכ"ל הכספים, פול ג'ייקובסון, במצגת למשקיעים, על פי CNN Business: "ראינו קצת קפיצה. הזהירות שלי היא לא להסיק יותר מדי מסקנות, אבל יש סיבות להתעודד". אתמול הודיעה דלתא על הוספת כ-100 טיסות מדי יום ללוח הזמנים שלה בחודש יוני. עם זאת, כדי לשמור על מרחקים חברתיים נדרשים, דלתא תצטרך להשאיר 50 אחוז מהמושבים במחלקה הראשונה ו-40 אחוזים ממושבי האקונומי פנויים בטיסות, ציין ג'ייקובסון. "עלינו לקיים את ההבטחות", הוא ציין. "אנשים צריכים להרגיש בנוח. מה שאנחנו מנסים לעשות זה להסיר כמה שיותר אי ודאות, ולהעלות את רמת הביטחון של הנוסעים".
דלתא איירליינסדלתא איירליינס
צילום: shutterstock יונייטד איירליינס גם יונייטד דיווחה כי שיעורי ביטולי הלקוחות ירדו, והנהלת החברה צופה כי הביקוש ליעדים מקומיים ובינלאומיים יעלה במהלך שארית הרבעון השני של 2020. הציפייה היא כי הקיבולת המתוכננת בחודש יולי תרד בסביבות 75 אחוז בהשוואה לשנה שעברה, אך זה שיפור במידה מסוימת מהקיצוץ של 90 אחוז בלוח הזמנים לחודשים מאי ויוני. מתוך כוונה להמשיך להתקדם בזהירות אומרים ביונייטד, כי היא "מתכוונת להמשיך להעריך את המצב באופן יזום ולבטל טיסות במידת הצורך, עד שהיא תראה סימנים להתאוששות בביקוש".
יונייטד איירליינסיונייטד איירליינס
יונייטד איירליינס. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםארצות הבריתיונייטד איירליינסדלתא איירליינססאות'ווסט איירליינס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: