אא

ארקיע: מנהל שדה דב לא יכול להפסיק טיסות

לאחר שהאחרון הודיע על הכוונה להפסיק את הפעילות המסחרית בשדב דב בחודש יולי, חברת התעופה מגיבה בחריפות: "ההודעה התקבלה בחוסר סמכות וסבירות, אין מחלוקת אמיתית כי לא תהיה בנתב"ג מוכנות לקלוט את כלל פעילות ארקיע בפרט ושדה דב בכלל"

צילום: ארקיע צילום: ארקיע
כפי שהתפרסם בפספורטניוז בשבוע שעבר, מנהל שדה דב הודיע על הכוונה לסגור את השדה לפעילות אזרחית בחודש יולי לאור החלטת הממשלה. והיום (שלישי), חברת ארקיע יוצאת בהתקפה חריפה נגד מנהל שדה התעופה. ארקיע, באמצעות עו"ד אייל בר אליעזר שלחה היום מכתב לעודד אזולאי מנהל שדה דב, בו היא ציינה בין השאר כי ההודעה שלו על הפסקת הפעילות: "התקבלה בחוסר סמכות ובחוסר סבירות, בין היתר בהיותה מוקדמת, בטרם התמלאו התנאים הנדרשים בחוק שדה תעופה דב הוז". לפי ארקיע כל עוד השדה משמש את הפעילות הצבאית ומבוצעת ממנו המראות ונחיתות של כלי טיס צבאיים הוא ימשיך גם עם הפעילות האזרחית.

עוד טוענים בארקיע כי: "רש"ת במכתביה הקודמים הודתה בכך שנתב"ג לא ערוך לקלוט את מלוא הפעילות של ארקיע בתחום התעופתי, התפעול, הבדק והניהול כפי שמבוצעת כיום משדה דב. נוסף על כך, קיימות בנתב"ג בעיות נוספות אשר אינן מאפשרות את העתקת הפעילות של ארקיע משדה דב, בין היתר, בעיה הנוגעת לחניות המטוסים, העדר סלוטים להמראות ונחיתות, זמני הסעה ארוכים למסלולי ההמראה ולאחר נחיתה, קשיי נגישות מנתב"ג למרכז מטרופולין גוש דן ולמרכזים הרפואיים המשמשים את תושבי אילת וכו". תגובת רש"ת: רשות שדות התעופה הודיעה לחברות הפועלות בשדה דב על הפסקת הפעילות האזרחית ביום 1 ביולי 2019 כמתחייב על פי דין. רש"ת דוחה את כל טענות ארקיע בדבר היעדר מוכנות נתב"ג לקליטת הפעילות שאין בהן כדי למחזר טענות ישנות חסרות כל בסיס, בהתחשב בעובדה כי כבר בשנת 2016 אישר בג"צ כי נתב"ג ערוך ומוכן לקליטת הפעילות. בניגוד לחברת ישראייר, חברת ארקיע, מטעמים השמורים עמה, במשך שנים אינה משתפת פעולה, גוררת את רגליה תוך הפרת החלטות ממשלה ובג"צ, ונמנעת מהשלמת הפעולות הנדרשות להעתקת הפעילות של ארקיע לנמל התעופה בן גוריון. שדה דב

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםארקיעשדה דב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: